Redigerat av Numero1, 12 December 2007 - 11:15.
Postad 12 December 2007 - 10:26
Postad 12 December 2007 - 10:52
Postad 12 December 2007 - 11:06
Postad 12 December 2007 - 11:13
Så fort frugan vill surfa eller inte använda tv:n ( dvs projjen) funderar jag på om jag ska spela :-)Kan jag inte påstå att jag är. Min fru och mina 2 barn tar upp tillräckligt av min fritid
Dåligt tecken!
...MEN jag tränar varje dag, det är alltid prio 1!
Postad 12 December 2007 - 11:18
Jag gissar på att jag i medel spelar 2-3 timmar om dagen, för när jag väl spelar så går hela fritiden åt till det.
Postad 12 December 2007 - 11:21
I övrigt tycker jag diskutionen kring sk spelberoende är hur löjlig som helst. Jag hör inte att ngn gnäller på att folk har tv-beroende eller träningsberoende eller beroende av att läsa böcker eller rent av beroende av att sticka tröjor.
Fyy om ngn läser böcker mer än 2 timmar om dagen!
Spela spel är som vilken annan hobby som helst.
Redigerat av Unregistereddc471864, 12 December 2007 - 11:28.
Postad 12 December 2007 - 12:30
Jo visst är det så. Inga beroenden är såklart sunda när de går till överdrift!Nånstans mellan 5-10 timmar i veckan spelar jag nog i snitt men det går som sagt i perioder. När Forza 2 var nytt tex så spelade jag säkert 80 timmar på 2 veckor.
I övrigt tycker jag diskutionen kring sk spelberoende är hur löjlig som helst. Jag hör inte att ngn gnäller på att folk har tv-beroende eller träningsberoende eller beroende av att läsa böcker eller rent av beroende av att sticka tröjor.
Fyy om ngn läser böcker mer än 2 timmar om dagen!
Spela spel är som vilken annan hobby som helst.
...iofs skulle du kunna bli rätt rik om du stickar grymt många tröjjor och säljer :-)
MEN jag tycdker att det är bra att höra att andra har samma problem och att det inte är så ovanligt som man kanske tror för den som är beroende. Speciellt om det är saker som att sticka tröjjor t. ex som säkert är lite extra udda.
Dessutom är det kanske vissa som inte själva inser att de är beroende och att de försakar nära och kära, jobb/skola!!! Slutar med att de sitter själva och spelar när allt rasar samman kring dem...
Hittills har ca 80% svarat 0-2 tim/dag...
låter rätt sunt!
Redigerat av Numero1, 12 December 2007 - 12:29.
Postad 12 December 2007 - 13:24
Skämt å sido......lite stelbenta alternativ men jag förstår poängen. Sen COD4 kom spelar jag nog minst 3-4 timmar per dag.....på helgerna kan det dock bli betydligt fler timmar....och visst väljer jag bort saker när jag spelar...exempelvis att läsa en bok, titta på tv eller att hitta på någon aktivitet med polarna vad gäller att välja något av alternativen på ett mer aktivt sätt. Å andra sidan så tränar jag varje dag efter jobbet och jag tackar inte nej till ett förslag till aktivitet från polarna om det kommer så jag vet inte om jag skulle kalla det ett problem utan ett privilegie.....
Redigerat av Unregistered32f0b602, 12 December 2007 - 13:27.
Postad 12 December 2007 - 15:04
Postad 12 December 2007 - 15:15
Har man familj så är de svårt att få ut mer tid.
Men när man var singel så låg man väl på minst 5 timmar/dag
Testade WOW men insåg att det skulle vara en katastrof..
Postad 12 December 2007 - 15:18
Postad 12 December 2007 - 15:20
Redigerat av Unregistered8ed1a4b3, 12 December 2007 - 15:23.
Postad 12 December 2007 - 15:25
Postad 12 December 2007 - 15:29
Samma här! Dessutom spöar frugan mig fett i Tekken så vissa spel VILL jag inte spela tillsammans med henne :-)Hehe! Visst är det trevligt att sambon gillar att lira tv-spel. Men jag kan tillägga att det inte rör sig om alla spel. Och eftersom hon har svart bälte i tevetittande kan jag heller inte spela så pass mycket som jag egentligen skulle vilja.
![]()
merger: frågan var inte om du väljer bort saker (det är ju självklart) utan om du väljer bort VIKTIGA saker som familj, vänner , jobb/skola. Att läsa en bok klassar jag inte som viktigt.... Det står 3-4 timmar i genomsnitt per dag, dvs spelar du mer på helgerna bllir genomsnittet högre/dag, eller hur
Redigerat av Numero1, 12 December 2007 - 15:30.
Postad 12 December 2007 - 15:35
Det beror ju på! Om du inte sköter ditt jobb och frugan och dina vänner lämnar dig på grund av att du bara spelar hela tiden så antar jag att det med får rätt katastrofala konsekvenser....Att vara s.k beroende av dator/tv spel kan väl inte vara det värsta dock, värre för dom som är spelberoende av spel med pengar involverade, såsom poker, blackjack osv där det kan väldigt illa om man är spelberoende.
Visst det är en sak att förlora pengar till följd av att spela på hästar/tippa/poker osv men det är lika förödande för de flesta att inte få in några pengar antar jag... (dvs du förlorar ditt jobb)
hehehe....jag håller med! RFOM har med snott några timmar av mig!Jobbig tråd . Nu när COD 4 har kommit så har det nog varit 3-4 h varje kväll ibland mer innan dess kanske 1 h per kväll .
Postad 12 December 2007 - 15:39
Postad 12 December 2007 - 15:53
Självklart om det går så långt men tror de är få som inte prioriterar jobb och familj före spel men dom finns självklart och dom kan man väl inte gör annat än att tycka synd om.
Jag håller med dig! Det finns alltid vissa människor som inte kan hantera vad det än månne vara...
Frågan är dessutom hur många arbetslösa undomar det finns som inte studerar och inte jobbar utan sitter hemma framför datorn/spelkonsolen hela dagarna....
Postad 12 December 2007 - 16:51
Postad 12 December 2007 - 17:04
3-6 timmar om dagen , phew!
Postad 12 December 2007 - 17:15
jag tycker att man inte kan säga att ett antal timmar har betydelse, utan mer vad man inte gör som man borde göra pga spelandet, att sitta å spela istället va framför tv är för mig samma sak, men om du spelar ett online spel har du iallafall lite socialt umgänge förmodligen.
själv är jag nog missbrukare i vad folk tolkar som en spelmissbrukare, jag varit sjukskriven i snart 6år och spelat online spel på pc förmodligen c:a 1½år effektivt tid dvs 6timmar/dag i snitt.
spelet jag började lira va Anarchy Online, där hade min main karaktär efter 3år en effektiv spel tid på 1år det är altså 8timmar /dag men då hade jag andra karaktärer också.
om nån undrar är jag ensamstånde och inga barn, så kanske jag inte är missbrukare, men om jag är det spelar det ingen roll för mig, jag har kul med spelen jag spelar, och sitta å glo på tv 10timmar /dag är inget allternativ för mig.
Postad 12 December 2007 - 18:23
Postad 12 December 2007 - 23:23
Andledningen till att jag själv inte anser att jag är beroende är att jag prioriterar vänner, fester, brudar och skola över spelande. Tar en vecka eller så "ledigt" från WoW om nån stor tenta är på 'G' eller liknande. Kan inte säga att jag skulle skaffa nån hobby som skulle ta över min WoW-tid, typ snickra, samla frimärken eller liknande =P.
I jul blir det nog inte allt för mycke spelande, då ska man umgås med familjen, äta grymt mycke mat och feeeeesta med vännerna
Precis som det är sagt tidigare så spelar inte antalet timmar framför burken så stor roll, utan mer om vad man väljer att inte göra istället. (anser jag iaf)
Postad 12 December 2007 - 23:28
Alla har flickvänner utom jag så det är hur tråkigt som helst att umgås med dem. De måste nästan be om lov för att hitta på ngt kul.
Redigerat av Unregistereddc471864, 12 December 2007 - 23:35.
Postad 13 December 2007 - 09:36
Exempel på dessa spel är absolut oblivion, crysis och litegranna nätverk i arma tex, spelkonsol... givetvis alla grand turismo, nu med wii så var det mario galaxy och carbon, o senast med ps3... tja inget riktigt än... motorstorm för tillfället är kul, men jag har inte haft igång ps3'an många timmar sen jag skaffade den
Postad 13 December 2007 - 09:55
Låter inte bra men det som räddar dig är ju att du har insikt om ditt beroendeTotalt beroende av COD4, kan inte sluta när jag väl börjat. Suger fortfarande, men kul är det
![]()
3-6 timmar om dagen , phew!
Vilket psykologsnack ;-)
Funderat på PSP?Jag har en "spelkväll" i veckan. Och det är efter jag och min fru har lagt våra barn vilket är först efter 21:00. Då brukar jag spela fram tills 00:00-00:30. Men annat är det med mina bärbara vilket jag kan spela varje vardag i o m jag pendlar mellan Malmö och Köpenhamn.
Postad 13 December 2007 - 09:59
Som sagt jag tycker inte heller att det enbart går att mäta i antal timmar utan snarare vad som blir bort prioriterat. Dock är antal timmar antagligen ett tecken på när saker och ting går överstyr. Du har ju en speciell livssituation så i ditt fall är antal timmar missvisande även om du spelar väldigt många timmar per vecka.är man tv beroende om man glor på dumburken mellan 18:00-24:00 varje dag?
jag tycker att man inte kan säga att ett antal timmar har betydelse, utan mer vad man inte gör som man borde göra pga spelandet, att sitta å spela istället va framför tv är för mig samma sak, men om du spelar ett online spel har du iallafall lite socialt umgänge förmodligen.
själv är jag nog missbrukare i vad folk tolkar som en spelmissbrukare, jag varit sjukskriven i snart 6år och spelat online spel på pc förmodligen c:a 1½år effektivt tid dvs 6timmar/dag i snitt.
spelet jag började lira va Anarchy Online, där hade min main karaktär efter 3år en effektiv spel tid på 1år det är altså 8timmar /dag men då hade jag andra karaktärer också.
om nån undrar är jag ensamstånde och inga barn, så kanske jag inte är missbrukare, men om jag är det spelar det ingen roll för mig, jag har kul med spelen jag spelar, och sitta å glo på tv 10timmar /dag är inget allternativ för mig.
Jag håller med dig!Röstade på ">5" timmar, det sker dock inte varje dag, men ibland blir det ca 20-25 timmar på en helg och under 5 timmar på andra dagar. Skulle inte påstå att jag är beroende men jag har verkligen skitsköj när jag spelar, WoW står för 90% av allt jag spelar.
Andledningen till att jag själv inte anser att jag är beroende är att jag prioriterar vänner, fester, brudar och skola över spelande. Tar en vecka eller så "ledigt" från WoW om nån stor tenta är på 'G' eller liknande. Kan inte säga att jag skulle skaffa nån hobby som skulle ta över min WoW-tid, typ snickra, samla frimärken eller liknande =P.
I jul blir det nog inte allt för mycke spelande, då ska man umgås med familjen, äta grymt mycke mat och feeeeesta med vännernafår väl ta igen lite efteråt på spelandet hehe.
Precis som det är sagt tidigare så spelar inte antalet timmar framför burken så stor roll, utan mer om vad man väljer att inte göra istället. (anser jag iaf)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
67 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?