Jag sitter ff på min gamla trotjänare, en Panasonic 32 tums CRT TV, en av deras bästa modeller sen den tiden. Bilden är fortfarande riktigt ###### bra.
Min utrustning:
Panason TX-32PB50
Digital TV via Bredbandsbolaget (ingen full HD box, utan kan max köra med RGB scart på deras digital box)
Nu till mina preferenser:
1. Lägenheten vi bor i nu (har flyttat, nya bilder kommer snart), är väldigt bra ljusdämpad på kvällarna, då solen går ner på samma sida som ena långsidan, dvs inga fönster där solen kan titta in
2. Vill kunna köra Pixelmappat antingen i 720p eller 1080p från PC (har ett ASUS GEFORCE 8800GTS 640 MB, med två DVI utgångar, HDCP kompatibel)
3. Ser mest på vanlig digital TV via Bredbandsbolagets digital box (RGB scart som finaste bildutgång). Föhållandet är kanske 80% TV och 20% film (där 15% är film från datorn och ca 5% är film från DVD spelare med HDMI utgång isf)
4. Om jag skall köpa LCD/PLASMA så skall den vara ganska framtidssäkrad, dvs 1920*1080 pixlar och 1080p24fps
Baserat på dessa preferencer, vilket anser ni vara bäst för mig/oss
PLASMA eller LCD
Som jag förstått det är plasma bäst i rum där man kan få till mest "bioliknande" miljön, dvs så som vi har det ungefär, LCD är bättre när det blir lite ljusare miljöer då LCD är mer färgstark, e detta rätt?
Eftersom jag bara har RGB SCART ut från vår digital TV så känns det egentligen inte som ngn digital TV, visst signalen skickas digitalt men varför har de inte ngn riktigt bra utgång på deras box, tex component, VGA, DVI eller HDMI......så man kan ju undra hur bilden blir om jag tex köper en Panasonic eller Pioneer plasma och kopplar in via RGB scart,
Kan bilden bli sämre än på min nuvarande Panasonic 32 CRT? givetvis gäller ju detta bara i jämförelse mellan bilden på de olika tvapparaterna när man kör digital TV via RGB SCART. HDMI fr DVD/HDDVD jämfört med digital tv via RGB scart från BBB känns ju onödigt att jämföra.
Sen har vi ju detta osså med projektor, börjar ju komma lagom billiga projektorer, kanske köpa en sådan istället för film och sedan köra TV (sport, serier m.m.) på den gamla CRT TVn tills man får en bättre digital box
lång tråd, ni som orkar läsa igenom den kan väl komma med kommentarer.
STORT tack på förhand
/Rickard
Sökningen pågår
Avancerad sökning
29 bilder
20 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?