övrigt några synpunkter kommentarer om inredningen?
kika i galleriet!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 13 December 2007 - 18:14
har tidigare fått kommentarer om att mitt vardagsrum ser "kallt" ut...och undrar nu om jag fått bukt på det...utan att visa bilderna från innan..
övrigt några synpunkter kommentarer om inredningen? kika i galleriet! Postad 13 December 2007 - 18:48
Vet inte riktigt vad du har ändrat på men.
Jag skulle säga att det fortfarande ser lite kallt ut. Allt är ju vitt. Inget fel i att ha vit. Men efter som vit är en kall färg så, blir det ju lite kallt. Men om jag var du skulle jag trycka på med lite mer rött, röda gardiner, stolskuddarna och en stor röd matta i vardagsrummet. Annars ser det ju väldigt bra ut. Postad 13 December 2007 - 19:12
För att få värme så gäller det till stor del att sätta in färger av alla dess olika slag.
Kika på Äntligen hemma och den mörkhåriga bruden, hon trollar riktigt friskt med färger. En del bra och en del helt förfärliga men man får en liten bild om vad olika klickar kan göra.. Kuddar, gardiner, mattor, ljuslyktor m.m. Finns hur mycket som helst man kan laborera med. Postad 13 December 2007 - 19:17
jag försöker trycka dit lite mer färger...vågar mig dock inte på att köpa en färgad matta...blir nog att satsa på accessoarer och dylikt.
Postad 13 December 2007 - 19:25
Håller med om rött. Du ahr påbörjat ngt bra med soffkuddarna och balkongdörrmattan. Testa att hitta en linje i det. Gardiner i samma färg kanske? Eller varför inte någon rödaktig tavla på TV-väggen?
Matta tror jag också hade skapat värme. Förstår att du inte vågar, men se opm du kan hitta ngt ställe där du kan få hem en på öppet köp och se vad du tycker (IKEA borde funka). Man behöver inte alls förstöra den vita och stilistiska känslan genom att krydda med färg., bara så du vet. Postad 13 December 2007 - 21:13
får dra en sväng till ikea och se vad de har att erbjuda helt enkelt färg i ett rum...om det inte ger sig självt så kanske det inte är meningen att det ska vara nått annat än just vitt =P...blir ju lite roligare med lite färg såklart, men rött känns rätt.. eller snarare vinrött... Postad 13 December 2007 - 21:27
Tycker det är läckert med vitt, ser stilrent ut. Dock tycker jag att du saknar en matta samt en tavla modell större bakom soffan. Skulle föreslå en matta i stil med det andra, alltså inte för mycket färg för att sedan köra en snygg färgklick till tavla på väggen...
Postad 13 December 2007 - 21:45
Tänkte just säga det samma Postad 13 December 2007 - 23:33
De gröna växterna du på Tvbänken ger mycket färg... Lite mer sånt där kanske?
Måste hålla med om att det ser lite sterilt ut, du behöver ha upp mer saker på väggarna =) Det ger mycket! Postad 13 December 2007 - 23:39
Jag tycker nog att en riktigt färgstark matta eller en stor oljemålning skulle kunna bli coolt. Gillar saker som bryter rejält mot det andra, och inte en massa småsaker överallt.
Men frågan är ju vad du tycker är snyggt? Det är ju du som bor där och du ska trivas, du ska ju inte köpa saker för vad andra tycker. Postad 14 December 2007 - 00:32
Håller med tidigare inlägg!
Dra upp en snygg oljemålning på väggen! Finns ganska snygga på butiken Chilli.. grymt billiga, runt 400 kronor. Postad 14 December 2007 - 09:07
ska kika lite påt. har som funderingar att göra egna faktiskt..men har denna butik någon hemsida man kan kika lite på? Postad 14 December 2007 - 09:17
En matta till vardagsrummet finns där också.
chillistore Vet inte om det är denna butik föregående talare prata om. Postad 14 December 2007 - 11:50
Nu har du fått en massa bra tips, men en fråga bara så där
Annan färg på gardinerna, en stor matta mellan soffan och tv:n o några tavlor kanske, bra ide att göra egna tavlor. Postad 14 December 2007 - 12:35
Snyggt.... men får nog instämma med en del andra...!!! En schysst matta i nån snygg färg (INTE vit då
Postad 14 December 2007 - 12:59
eftersom jag har en idétorka så är det intressant och se vad andra säger/tycker. Inte så att jag ändrar efter vad andra tycker, jag vill ha lite tips bara... sen att nån kommer med en bra idé är bara härligt Postad 14 December 2007 - 13:06
På tok för kallt och enfärgat. Men så är jag ju inte nån fan av vitt. Tycker vitt är världens tråkigaste färg. Fram för mer färg och lite mörkare saker. Byt ut gardinerna mot några andra. Behöver inte vara så färgglada, bara dom bryter av lite. Upp med mer på väggarna och då företrädesvis saker med lite färg. Lite gröna växter är heller aldrig fel. Dom gör det lite mer levande. Och nån eller några mattor. Spelar inte så stor roll vilken färg du använder, allt passar med vitt. Se bara till att det harmoniserar med varandra.
Redigerat av Unregisterede10e9503, 14 December 2007 - 13:07. Postad 14 December 2007 - 13:32
Växter gör bra mycket tycker jag.. jag tyckte det såg väldigt tråkigt och tomt ut på min tvbänk. Så jag ställde upp 2 par blommorkrukor med plastväxter i och vips vad nice det blev
Plastblommor äger Redigerat av Unregistered9282241e, 14 December 2007 - 13:33. Postad 14 December 2007 - 13:40
sant sant, växter är på gång...jag har bara inte prioriterat det först...tycker inte det är så roligt att inhandla sånt...roligare med högtalare och diverse elektronik Postad 14 December 2007 - 14:26
köp en sprayburk alt använd en färgspruta sen dricker du 10-15 bira samtidigt som du helt randomly glider runt och sprayar.
Postad 14 December 2007 - 14:52
Om du nu verkligen vill ha mer värme i ditt rum så är det färger som gäller. Dock är det ju viktigt att då välja varma färger
Alla färger, rött, grönt, blått etc finns ju både i varma och kalla toner. Så bara för att man väljer färgade textilier och accessoarer så behöver det ju inte betyda att det blir varmare om färgerna man valt är kalla. Dessutom kan man ju skapa värme genom olika arrangemang av belysning. Postad 14 December 2007 - 16:39
Hittar inte en ända oljemålning på chillistore Postad 14 December 2007 - 18:37
Jag har ett tips.
Om du vill hitta din "röda" linje i rummet så är tavlor ett tips. En enkel grej att göra själv. Köp en duk med ram (eller om du väljer att göra ramen själv). Köp lite spackel och lite färg. Lägg lite spackel på duken så som du behagar. Lite mer spackel på ena sidan och lite mindre på resterande så att den får lite liv i sig. När det har torkat så målar du på spacklet. Låt gärna lite duk synas så du har ett djup i tavlan. Hoppas du hänger med vad jag menar? Detta gör rummet personligt! Du har redan röda kuddar ju. Kör lite rött på tavlan. Kör det med en röd matta av mörk kaliber. Själv håller jag på att göra om rummet svart vitt och lila. Tar sin tid då allt inte är gratis Lycka till! Postad 15 December 2007 - 11:14
Mycket utrymmet mitt i.. så en matta där skulle nog sitta fint..
Kanske även en eller två tavlor på de väggarna som har mycket yta. Fats jag tycker det är riktigt snyggt som du har det redan nu! Ogillar när det blir plottrigt, så kan man få ett rum att se bra ut utan en massa saker så är det de bästa. Kom ihåg. Less is More! Postad 17 December 2007 - 11:15
Jag tog en funderare i helgen och bestämde mig för att möblera om lite, nu är jag mkt nöjd med möblerna.
om fyller ut rymmet och det känns inte så tomt i mitten som det kunde upplevas innan. Tänkte även om lite gällande mattinköpet, stod och övervägde mellan en beige ryanmatta, och en röd ryanmatta....tog chansen och köpte den röda och vips så nöjd man blev när man rullat ut den i vardagsrummet! tog ett litet tag att vänja sig men nu känns den great!...nu känns det dock ännu kalare på väggarna men det ordnas när lönen rullar in! =) Sedan ska soffbordet även bytas ut mot ett: Sånt här! ta gärna en titt i galleriet nu! Redigerat av daniel.johansson, 17 December 2007 - 11:19. Postad 17 December 2007 - 12:55
Bokhyllor, byråer, sidobord, tavlor? Just nu innehåller rummet bara en soffgrupp, en AV-anläggning och en matgrupp.
Ett allmänt tips är att inte trycka upp saker mot väggen, utan att låta soffor och liknande ha några decimeter luft bakom sig. Utnyttja den tomma golvytan. Postad 17 December 2007 - 14:05
tavlor kommer att komma i samband med lönen nudå...ehhm bakom soffan kommer jag att bygga en hylla med inbyggda spottar så soffan kommer att komma ut ca 30cm från väggen så det blir lite space där.. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |