MVH
Robin
Redigerat av rob88, 18 December 2007 - 14:55.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 13 December 2007 - 19:35
Tänkt att bygga mig en ny dator som jag ej skall spela på utan jag vill bara att den skall vara snabb, speciellt på att packa upp stora rar arkiv (runt 4-10 GB), snabba uppstarter av krävande program, snabb uppstart av själva datorn, kunna köra många bakgrundprogram utan att dra ner prestandan allt för mycket och sist men absolut inte minst kunna spela upp .mkv filer i 1080p. Plockat ihop lite delar nedan från komplett.se och undrar om det ser bra ut helt enkelt. Chassi och Nätaggregat fixar jag från annat håll. Bugeten är 3500kr exlusive. Chassi och Nätaggregat.
MVH Robin
Redigerat av rob88, 18 December 2007 - 14:55. Postad 13 December 2007 - 20:33
http://www.tomshardw...t...1&chart=175
Här ser du att C2D E6700 är snabbare än X2 6000+ på just uppackning. Tjaskigt att de har så få C2D-processorer att jämföra med. Jag antar att det blir dyrare med C2D-system, med E6750 (1595:- på Komplett) måste det bli dyrare. E6550 kan också vara snabbare än X2 6000+, är i alla det på Unreal Tournament 3 (Anandtech.com). Postad 14 December 2007 - 22:44
Ok men dom produkterna jag plockat ihop skulle väl funka bra?
MVH Robin Postad 14 December 2007 - 22:54
Har du kollat att minnena finns med på Gigabytes QVL? Kan vara en idé annars. Väljer man fel så kan det gå långsamt, t.ex. om de inte klarar dubbla kanaler på just det MB:t. QVL= Qualified Vendor List Annars ser det bra ut till det priset, men jag håller med om att Intels grejor sannolikt blir snabbare (och dyrare). Själv har jag enorma problem med Vista och AMD, så till den milda grad att jag installerat Linux i stället. På Intel-maskiner funkar Vista ok men är slött. Så satsa på XP om du inte vill vänta ihjäl dig. Vista är ett skämt faktiskt! Postad 15 December 2007 - 12:01
Ok men det verkar ju bra, jo anledningen till AMD processor är främst att min budget är 4000 kronor då jag är en Gymnasiestudent med inte allt för mycket pengar i plånboken. Jag vill ha så mycket kraft som möjligt för pengarna helt enkelt. Jo Vista är ett skämt rent ut sagt, det käkar upp Ram minne som inget annat operativsystem jag sett. Windows XP fungerar kanon bara man kör med ett ordentligt virusskydd och en bra brandvägg. Skall kolla upp om minnena stöds.
MVH Robin 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |