Hej alla! Detta är läget har nyligen fått hem en ny dator tänkt framförallt som spel dator men även media i allmänhet. Har precis lagt in Vista ultimate (32bit)som operativ system på denna, va det bra gjort eller skulle jag valt någon annan variant på vista?
tex i aktivitets hanteraren har jag just nu 62 processer igång och då gör jag inget märkvärdgt, är det normalt? har 2048 i ram minne o ligger konstant på ca 40% i upptaget minne! verka mycke på en dator som precis är uppstartad.
kan det hjälpa att byta version på vista är då min fråga?
tack på förhand
Det är en jäkla massa processer som är igång mest hela tiden. Jag har kört min nuvarande installation av vista i ungefär en månad och har cirka 60 processer jag med, minnesload på 33% med lite gadgets, msn samt internet explorer igång... Helt okej...
Vista skiljer sig en hel del från XP.
För hemma bruk duger Home Premium alldeles utmärkt, Ultimate är klart overkill... Det enda jag saknar i Home Premium är att Remote Desktop inte ingår, men det går ju såklart att åtgärda

Billigare är det ju med, runt en tusing för en OEM licens för Home Premium gör ju att det inte är värt besväret att köra pirat

Media Center ingår ju i Home Premium, och Vista Aero... Allt som behövs
Redigerat av Unregistered64f1b668, 16 December 2007 - 20:27.