Har en Pioneer PDP-427XD som har hittils varit kopplad med en HDMI kabel till en Samsung DVD-r125 med DivX stöd. När jag kollat på tex Heroes så har jag lagt märke till att det alltid fattats lite av kanalens logga (längst nere till höger), lite av loggan har varit utanför bild med andra ord. Jag har hela tiden trott att det varit pga DVD-spelaren eller något fram tills igår...
Då testade jag att köra Heroes på min PS3 istället (stream med TVersity) och där var det samma sak.
Jag förminskade bilden som man kan göra i PS3an (till orginal storlek) och vips så ser man hela loggan.
Men när man kör i wide/normal mode så går loggan igen lite utanför bilden.
Jag har både testat med olika upplösningar (576p,720p och 1080i) och olika screen mode (orginal, wide, normal..) på PS3an. Enda gången man ser hela bilden är när man har orginal men då är bilden mindre och täcker inte hela bilytan.
Så frågan är, vad är det som gör att hela bilden inte syns?
Videon som har körts är en hel vanlig divx/xvid i dess standard upplösning (ej HD).
EDIT: Glömde nämna att jag även har testat med olika lägen på TV'n så som wide/helskärm/14.3 etc. Samma sak i all lägen dock.
Redigerat av virre, 17 December 2007 - 10:57.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?