Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

laga projektor?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 December 2007 - 18:07

• Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har fått en gammal proj från jobbet en Hitachi CP-X935 och den är okej, MEN efter ett tag så börjar bilden att svaja och det går som en pulserande höjning av ljuset.

Tanken är att jag ska köpa en ny proj, men ekonomin stödjer inte det just nu.

Är det värt att laga, och framförallt vilka lagar dom?

/Markus

Postad 17 December 2007 - 19:54

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
Sällan värt att laga trasiga gammel-projektorer. Nätt och jämt värt med lampor ibland faktiskt. Såvida du inte får tag i nån kunnig som kan göra nåt åt den för en låg summa så kan du nog börja spara till en ny proje istället. Sannolikt får du tag i begagnad maskin billigare än reparationskostnaden.

Postad 17 December 2007 - 21:20

baddi
  • baddi
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Lampans värde skulle nog överskrida värdet på projektorn, då det antagligen är lampan. I annat fall så blir de säkerligen ännu dyrare om det är optik eller liknande. Spara ihop och köp en okej projektor lite längre fram istället, de är nog mitt tips.

Postad 27 May 2008 - 09:16

nakos
  • nakos
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Jag har ett liknande problem.

Panasonic 700, trodde att lampan gått så jag köpte en ny men det är fel på elektroniken inte lampan :)
Panelerna är inte helt ok heller. Vänster undre hörn är blått och efter en timme eller så så får jag blå skuggor över hela duken. Den duger till fotbollstittande och till att surfa på men inte till film framför allt inte till mörka sådana :P

Har Panasonic någon goodwillgaranti på denna?
Vet att en hel del här bytte paneler och uppgraderade firmware här under garantitiden.
Tyvärr så är det inte gjort på denna. Jag är ägare nr2.

Är det värt att laga den? Förutom panelerna då som jag hört kostar 10 000:-
Kan någon rekommendera ett ställe i så fall. Gärna i Göteborg med omnejd som fixar det billigt.

Det går ju iofs att sälja lampan här säkert annars eller vad rekommenderar ni?

Postad 27 May 2008 - 16:39

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0
Det är nog inte lönt att laga, det är min erfarenhet. Oftast bättre att köpa nytt direkt.

//Max Reference

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.