JWS expert sökes !
24 svar till detta ämne
Postad 19 December 2007 - 16:20
Wrath
-
Wrath
-
Användare
-
-
116 inlägg
Tja
Har ett par frontare som jag är toknöjd med men vet väldigt lite om dom , det enda jag vet är att det är JWS högtalare med dubbla 8" samt en diskant , det står SX800 bak men hittar ingen info ändå , kan tillägga att dom är på 100 w styck och ena 8:an i varje högtalare är slav , dom är i mahogny , skulle vara kul att veta lite mer så som känslighet osv...
om det är bra högtalare som är ovanliga eller skräp som är ovanliga
MvH Göran
Postad 19 December 2007 - 16:51
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Hehe, det låter som jag (Berra) måste ta mig en svängomförbi dig nån dag och kolla in vad du har för något.
Prövade googla lite åt dig men blev som inget klokare.
// Sat
Postad 19 December 2007 - 18:10
Wrath
-
Wrath
-
Användare
-
-
116 inlägg
Jasså minsann är du smyger i krokarna  Jo jag blev som eggad att veta lite mer då jag fick dom för 7 år sen ungefär... Annars är mina sateliter Proson Reality RR 51:or plus okänd center från Proson och som sagt Zachry 12:an med ett DSW-150 steg på lådan. Sist men inte minst min hemmabio förstärkare Sony "STR DE598" + "Pioneer DV-696AV" DVDspelaren...
Postad 19 December 2007 - 19:28
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3254 inlägg
JWS (butik Fynda.se) sålde tidigare högtalare under namnen JWS och Genexxa. Hittade en Genexxa SX 1000 vilket jag gissar kan motsvara dina fast med två 10"are (en slav). Numera använder de namnen Proson, Dynavoice och Qln istället. Inriktningen har även ändrat sig något till att gå ifrån svulstiga och stora modeller, även om jag tycker de har kommit tillbaka lite på slutet igen. http://www.genexxa.se/
Postad 19 December 2007 - 19:56
mr-välljud
-
mr-välljud
-
Mästare
-
-
3700 inlägg
Tja
Har ett par frontare som jag är toknöjd med men vet väldigt lite om dom , det enda jag vet är att det är JWS högtalare med dubbla 8" samt en diskant , det står SX800 bak men hittar ingen info ändå , kan tillägga att dom är på 100 w styck och ena 8:an i varje högtalare är slav , dom är i mahogny , skulle vara kul att veta lite mer så som känslighet osv...
MvH Göran
Du måste skämta! JWS från den tiden är bland de sämsta högtalare som någonsin gjort på jorden! Kostade heller ingentin nytt och slaven är inte ens en sla utan ett påklistrat membran och dessutom saknar de filter. Du borde nog vidga dina vyer lite.
Postad 19 December 2007 - 20:16
snowspace
-
snowspace
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
jag hade en kompis som hade ett par jws när jag var yngre...dom lät faktist ganska bra tyckte jag på den tiden (det tycker jag nog inte idag längre  ). Och dom hade riktigt fet bas.
Postad 19 December 2007 - 23:32
Wrath
-
Wrath
-
Användare
-
-
116 inlägg
Du måste skämta! JWS från den tiden är bland de sämsta högtalare som någonsin gjort på jorden! Kostade heller ingentin nytt och slaven är inte ens en sla utan ett påklistrat membran och dessutom saknar de filter. Du borde nog vidga dina vyer lite.
Näe jag gör ju inte det  , mejlade JWS och frågade dom , dom kunde inte ge mig mer info än att det är samma högtalare som dessa fast mina är på 100 w istället typ... hmm http://www.jws.se/jws/jws_c51.php3Men att dom skulle vara sämsta högtalare på jorden tror jag inte , har då hört högtalare för bra nå många tusen med riktiga förstärkare som låtit bajs i jämförelse och då vet vi alla att en hemmabioförstärkare är inget att hänga i julgranen... Fast dom lät bättre med min gamla trotjänare Kenwood "silver reciver" KA-3750 men eftersom jag ser till 99% film så...
Postad 20 December 2007 - 01:51
The Man
-
The Man
-
Beroende
-
-
1049 inlägg
Tja
MvH Göran
Nja, riktigt så dåliga är de nog inte. Allting är ju relativt, i jämförelse med det mesta som ägs här på forumet så är de givetvis inte mycket att hänga i julgranen. Men om du jämför med Sibas plast-system och de högtalarna så kan du nog känna dig ganska nöjd. Och det är ju just det det handlar om: är du själv nöjd så är det ju jättebra. Och att slaven skulle vara fejk.. tror jag inte på. ( i övrigt så vet jag att folk alltid på detta forum dissar just JWS och Gennexa nåt så in i norden, gör och har alltid gjort)..
Postad 20 December 2007 - 12:19
mr-välljud
-
mr-välljud
-
Mästare
-
-
3700 inlägg
Näe jag gör ju inte det , mejlade JWS och frågade dom , dom kunde inte ge mig mer info än att det är samma högtalare som dessa fast mina är på 100 w istället typ... hmm
http://www.jws.se/jws/jws_c51.php3
Men att dom skulle vara sämsta högtalare på jorden tror jag inte , har då hört högtalare för bra nå många tusen med riktiga förstärkare som låtit bajs i jämförelse och då vet vi alla att en hemmabioförstärkare är inget att hänga i julgranen... Fast dom lät bättre med min gamla trotjänare Kenwood "silver reciver" KA-3750 men eftersom jag ser till 99% film så... 
Jag tror ändå att du rent skojar! JWS är junk och om du är helt seriös borde du vidga vyerna rätt rejält.
Postad 20 December 2007 - 16:49
Wrath
-
Wrath
-
Användare
-
-
116 inlägg
seriös och seriös man är väl snål  har ju som mest användning av högtalarna till film så det är ju inte så ###### viktigt !
"Sat" får väl kommentera då han var hemma hos mig idag och lyssnade... du får väl ett bättre svar av han då han kan ju lite grann jäntimot mig och mina monoöron
Postad 20 December 2007 - 16:51
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
"Sat" får väl kommentera då han var hemma hos mig idag och lyssnade... du får väl ett bättre svar av han då han kan ju lite grann jäntimot mig och mina monoöron 
Jasså, du gjorde samma som mig sprang till datorn det första du gjorde... // Sat
Postad 20 December 2007 - 16:59
Wrath
-
Wrath
-
Användare
-
-
116 inlägg
Haha ja jag vet inte riktigt vad jag ska käka blev som lat... måste ju duscha också... suck
Postad 20 December 2007 - 17:11
mr-välljud
-
mr-välljud
-
Mästare
-
-
3700 inlägg
Jasså, du gjorde samma som mig sprang till datorn det första du gjorde...
// Sat
Hmm, din tystnad i de mer viktika sakerna är mer talande. har då hört högtalare för bra nå många tusen med riktiga förstärkare som låtit bajs i jämförelse
Detta är ett citat som är av intresse för mig. Speciellt när du senare kommer med info om att du inte kan nått och har monoöron.
Postad 20 December 2007 - 17:40
sollerön
-
sollerön
-
Veteran
-
-
1644 inlägg
Hej,har tagit ur basen på en stor jws ock en genexxa högtalare ock tittat in,kommer inte ihåg modellbetekningarna men kommer i håg att det var tunna lådor helt utan dämpmatreal ock filter,hängde några kondensatorer i dom bara.klart dom dundrade väl på lite i alla fall men måste säga att dom ryckt upp sig bra mycket med namnet proson.Men som sagt,finns det folk som tycker dom är bra(jws)så får man väl tycka det.Mvh.
Redigerat av sollerön, 20 December 2007 - 17:41.
Postad 20 December 2007 - 23:29
Wrath
-
Wrath
-
Användare
-
-
116 inlägg
Mr Välljud , menade bara jäntimot "Sat" så kan jag kanske inte höra samma skillnader då jag inte är så insatt. Men att jag inte kan nåt stämmer nog inte... har då lyssnat på nå Harman Kardon system som är mycket dyrare än mina grejer som jag inte alls tycks vart speciellt bra... men det är ju som sagt mycket som spelar in... rum , dämpning , akustik , inställningar osv...
Nu var ju inte tråden om hur bra jag tyckte mina grejjer var utan om nån hade nån info om dom just specifika högtalarna...
Redigerat av Wrath, 20 December 2007 - 23:39.
Postad 21 December 2007 - 01:17
The Man
-
The Man
-
Beroende
-
-
1049 inlägg
Man behöver inte vara speciellt insatt alls i det hela för att kunna höra stora skillnader. De flesta kan, det är jag
helt bombsäker på då det skiljer mycket från högtalare till en annan, i synnerhet i detta fallet..
Det du verkar prata om är snarare när man kommer upp i riktig highend. låte säga att man ställer en högtalare för 40 tusen gentemot en för 70. Då kan man prata lite mindre skillnader.
Sen att alla klagar på filter, stagning mm, visst, det är ju inga bättre grejor direkt, men därav priset också, de är/ var ju inte direkt så dyra heller. Dock så tror jag att du i dagens läge kan uppgradera till grymt mycket bättre (och snyggare) högtalare för bara nån tusing. Kika på Fynda.se t.ex.
Postad 21 December 2007 - 05:43
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3254 inlägg
JWS är junk och om du är helt seriös borde du vidga vyerna rätt rejält. 
Nu kategoriserar du ett firmanamn / högtalarmärke å det grövsta över en kam och tydligen oavsett tidsperspektiv. Menar du att allt JWS designat / tillverkat fram till idag (och även framöver misstänker jag) är junk i sina resp prisklasser?
Postad 21 December 2007 - 07:36
tiaz
-
tiaz
-
Användare
-
-
129 inlägg
Nu kommer en gammal slagdänga ! Att något är "junk" är väll relativt till priset, finns säkert de som tycket ett par högtalara för 30k är junk också när de själva äger högtalare för 300k. mr-välljud lägger ganska onödiga kommentarer som mer platsar på aftonbladets/MSN kändisnyheters forum än här. Ett tips till honom kanske skulle vara att utförligt beskriva VARFÖR högalarna är junk till det priset, annars kan han lika gärna hålla snattran.
Postad 22 December 2007 - 03:02
Unregistered1ab12904
-
Unregistered1ab12904
-
Användare
-
-
137 inlägg
Jag har själv ett par JWS C81 på 300w/st. Var mäkta imponerad och stolt för dem när de var nyinköpta för sisådär 5-7 år sen (minns ej riktigt). För priset man betalade för dem då tycker jag inte de är speciellt dåliga. De har överlevt tills idag och då har de klarat mycket på vägen  . Mycket ljud och lite välljud.  Men men,allt är ju relativt.
Postad 22 December 2007 - 09:47
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Tycker vi skall repsektera trådskaparens önskemål och försöka hålla oss till info om Jws. Om intresse finns för om de är prisvärda eller, byta högtalare dags så får TS komma med detta själv.
// Sat
Postad 16 May 2008 - 19:47
Se_BBB_e
-
Se_BBB_e
-
Beroende
-
-
1417 inlägg
Hej,har tagit ur basen på en stor jws ock en genexxa högtalare ock tittat in,kommer inte ihåg modellbetekningarna men kommer i håg att det var tunna lådor helt utan dämpmatreal ock filter,hängde några kondensatorer i dom bara.klart dom dundrade väl på lite i alla fall men måste säga att dom ryckt upp sig bra mycket med namnet proson.Men som sagt,finns det folk som tycker dom är bra(jws)så får man väl tycka det.Mvh.
Själv är jag mycket nöjd med mina Genexxa GX-1000. De har både rejäla och stadiga kabinett och dämpmaterial prydligt klätt inuti.. Vad gäller ljudet är det inte världen bästa hifi-ljud, särskilt inte när man höjer volymen för mycket men som sagt så tror jag man måste gå upp vädligt mycket i pris för att få en hemmabioanläggning som kan mäta sig mot min i filmer som saving private ryan.. =) Har även lyssnat på en hel del andra JWS-högtalare och tycker det är ett trevligt märke som säljer tunga grejer till bra priser.
Postad 16 May 2008 - 20:24
Crow
-
Crow
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Du är bland de värsta snobberna på hela denna hemsidan. Jag blir så ###### trött på läsa ditt skit. Kan du fan inte för en gångs skull bara låta bli och inse att du kanske inte kan allt om allting och att dina åsikter inte alltid är rätt.
Postad 16 May 2008 - 20:46
sollerön
-
sollerön
-
Veteran
-
-
1644 inlägg
Du är bland de värsta snobberna på hela denna hemsidan. Jag blir så ###### trött på läsa ditt skit. Kan du fan inte för en gångs skull bara låta bli och inse att du kanske inte kan allt om allting och att dina åsikter inte alltid är rätt.
Inte för att skapa kaos på nåt sätt,men jag tror inte att det finns så många på detta forum som har mer erfarenhet ock har mer koll på högtalare än mr-välljud.
Redigerat av sollerön, 16 May 2008 - 20:53.
Postad 16 May 2008 - 21:19
widde
-
widde
-
Beroende
-
-
1211 inlägg
Inte för att skapa kaos på nåt sätt,men jag tror inte att det finns så många på detta forum som har mer erfarenhet ock har mer koll på högtalare än mr-välljud.
... Sen inte att förglömma att alla upplever ljud olika. Det någon tycker låter bra, tycker någon annan låter skit.  Dock vet även jag att mr.välljud har bra koll på högtalare
Postad 16 May 2008 - 23:11
Se_BBB_e
-
Se_BBB_e
-
Beroende
-
-
1417 inlägg
Skulle vilja tillägga att det faktiskt ÄR en slavbas... Sen är det ju så att JWS har sysslat med olika prisklasser. Har ett par JWS Unique 2500 som bakhögtalare och de är inte speciellt bra i min mening. Men mina Genexxa GX-1000 har betydligt bättre ljudbild och är också mer rejäla på alla sätt. Det är högtalare som ändå håller ett väldigt lågt pris och därför bör anses prisvärda. JWS har sysslat mycket med att prispressa och budget-lösningar men så har dem ju också lyckats hålla mycket låga priser.. För någon som söker en billigare anläggning har de varit (och är fortfarande iom Proson) svårlagna när det gäller (en i de flestas öron) god ljudkvalitet och maffigt tryck för en liten peng.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|