Har gått runt och tänkt på det här ett bra tag.
När jag ynling låt säga typ 10 år sen eller så. Kommer inte ihåg när det riktigt sändes. Men så gick det på sommarn tror ja det var en riktigt ruggig serie. Tyckte man då ialla fall. Den är alltså säkert snart en 10 år gammal. Svensk var den dock. Allt är väldigt vagt men det jag kan komma ihåg var att den skrämde skiten ur mig. Så nu skriver jag ungefär som jag kommer ihåg den.
plotten:
Ett gäng ungar, kan ha vart kollobarn eller nån skolklass skulle iväg en sommar för att bo i nåt hus. Serien börjar men nån bussfärd. Sen efter mycket om och men kommer dom fram och allt är frid och fröjd ett tag. Sen efter ett tag börjar det hända en massa konstiga saker och ungarna börjar ta reda på saker och ting i huset. Huset är beläget nära vatten tror för det hela handlar om att en gammal skeppare hemsöker sin gamla hus. Hur som helst det händer en massa spökgrejer och ungarna tar reda på mer och mer. Tillslut så hittar dom ett par sarkofagrer i källarn som till hör den här skepparen och hans fru tror jag. Det börjar hända mer saker nu och ännu intensivare. Det hela slutar med att huset översvämmas och alla håller på att drunka med lyckas överleva, tror dom ialla fall för på bussresan hem så kommer en tjock dimma som dom inte verkar kunna komma ur ut. En kille som skadade sig genom nåt skärsår har helt plötsligt inget skärsår alls och då kommer nån som säger att när man dör så säger dom att man blir inte kan ha några skador eller nåt i den stilen och sen var den slut.
Nu är det här väldigt vagt i huvudet för som sagt det var många år sen serien gick. Ringer det i nån huvud som kan tala om vad den heter. Skulle vara kul att luska ut om den finns på dvd eller nåt som man kan se den igen, för av det kommer jag ihåg så kunde jag knappt se den.
Hoppas ni kan hjälpa mig!
Mvh//Andreas
Sökningen pågår
Avancerad sökning
14 bilder
84 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?