Min budget ligger på runt 13.000.
Hade tänkt mig en TV på 42", har en lägenhet som är lätt att mörka ner så solljus och andra ljuskällor kommer inte vara ett problem.
Kommer förmodligen använda mig mycket av datorn för film/serier med hjälp av DVI-HDMI kabel, kommer i stort sett endast använda den för film och det från datorn. Har ej planer på att införskaffa mig någon spelkonsol.
Är heller inte i behov av FullHD eller inbygd digital-TV.
Vill få så bra bild som möjligt på det material jag tänkt spela upp från datorn.
Har hört folk säga att Plasma ger bättre bildkvalité men när det kommer till att spela upp material från datorn så är ej plasma att rekommendera på grund av den höga risken av inbränd bild. Dock har jag nu läst att inbränd bild ej längre är ett problem på de nya plasma, utan det inbrända försvinner lika snabbt som de dyker upp.
En TV som jag fastnade för om det nu blir LCD så vart det LG 42LC42. https://www.prisjakt...kt.php?e=184171
Den är snygg och har det jag behöver, men nu är inte jag så påläst vad gäller de olika bildteknikerna som används.
LG 42LC42 har t.ex XD Engine Full HD, DCDi, 3D Digitalt Kamfilter, vilket jag inte har en susning om vad det betyder förutom att det låter bra.
Jag kommer förmodligen använda mig av DVD också, men långt ifrån lika ofta som material från datorn så bildkvalié från högupplöst material från datorn har högsta prioritet.
Sammanfattning:
Med en budget på runt 13.000, vilken TV passar mig bäst när det kommer till att i stort sett endast spela upp material som film/serier från datorn?
Tacksam för svar.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
11 bilder
66 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?