Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Skulle jag byta ner mig?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 December 2007 - 15:29

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Har en 507 XD som jag generellt är nöjd med bildkvaliten på men så har vi det där med dirty screen som finns på Pioneers G7. Det driver mig till vansinne. Har försökt o försökt att få byta upp mig till 8G med en mellanskillnad. Men butiken vägrar och Pioneer vägrar. Butiken har erbjudit mig 15 000 för Tv:n som jag köpte för 34 000 för 10 månader sen om jag köper en ny tv av dom. Ett skambud tycker jag men jag är så trött på detta så jag blir illamående bara jag tänker på det. Det tänkte på då är att lägga 5000-7000 till och köpa en bra LCD istället. Frågan är bara. Kommer jag byta ner mig i bildkvalite? Folk säger generellt att plasma är bättre än LCD vilket jag inte riktigt kan se själv. Tycker det är hugget som stucket.

Behöver råd här känner jag. Har lagt 34 000 på en tv jag bara blir irriterad av att titta på. Vill bara ha en TV utan stora fel och skitig bild. Orkar inte dra det här till ARN eller något för har inte energi längre. Har lagt 34 000 på en high end tv som bara gett mig magont.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Mvh D

Redigerat av Doraso, 21 December 2007 - 15:37.

Postad 21 December 2007 - 15:42

Cybrpnk
  • Cybrpnk
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Har lagt 34 000 på en tv jag bara blir irriterad av att titta på. Vill bara ha en TV utan stora fel och skitig bild. Orkar inte dra det här till ARN eller något för har inte energi längre. Har lagt 34 000 på en high end tv som bara gett mig magont.

Du "orkar" inte skriva ett brev och skicka till ARN för prövning? Skyll dig själv då du nu förlorar pengar.

Mitt tips är att satsa på en LCD-TV då det enligt mig ger en bättre bild än Plasma-TV. Det bästa vore om du tittar på dem apparaterna som intresserar dig för att själv avgöra vilken som passar dig bäst. Be dock om fjärrkontrollen då inställningarna i butik är helt åt h-lvete. Ta också med dig en referensfilm som t.ex. Vertical Limit.

Postad 21 December 2007 - 15:46

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Hej!

Har en 507 XD som jag generellt är nöjd med bildkvaliten på men så har vi det där med dirty screen som finns på Pioneers G7. Det driver mig till vansinne. Har försökt o försökt att få byta upp mig till 8G med en mellanskillnad. Men butiken vägrar och Pioneer vägrar. Butiken har erbjudit mig 15 000 för Tv:n som jag köpte för 34 000 för 10 månader sen om jag köper en ny tv av dom. Ett skambud tycker jag men jag är så trött på detta så jag blir illamående bara jag tänker på det. Det tänkte på då är att lägga 5000-7000 till och köpa en bra LCD istället. Frågan är bara. Kommer jag byta ner mig i bildkvalite? Folk säger generellt att plasma är bättre än LCD vilket jag inte riktigt kan se själv. Tycker det är hugget som stucket.

Behöver råd här känner jag. Har lagt 34 000 på en tv jag bara blir irriterad av att titta på. Vill bara ha en TV utan stora fel och skitig bild. Orkar inte dra det här till ARN eller något för har inte energi längre. Har lagt 34 000 på en high end tv som bara gett mig magont.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Mvh D

Hur kan pionner ellrdom som sålt tv till dig neka ett byte ??
Har man sålt skit så skall man ju fan stå för det ..

Postad 21 December 2007 - 17:22

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0

Du "orkar" inte skriva ett brev och skicka till ARN för prövning? Skyll dig själv då du nu förlorar pengar.

Är bara det att jag lagt ner så oerhört mkt tid på Pioneer o butiken jag köpt den av men inget har hänt o hoppet har gått upp o ner. Är bara så trött på allt. Givetvis kan man skriva ihop ett mail till ARN men det betyder åtskilliga mer timmar på detta efter det. Är ju inte bara o skriva ett brev till och att dom fixar det direkt.

Men ska nog pröva det ändå. Skriver man och gör en anmälan direkt eller skriver man till dom och kollar om det är värt och göra en anmälan? Har aldrig haft något med dom att göra innan.

Mvh D

Postad 21 December 2007 - 17:29

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Tråkigt att du inte är nöjd med tv:n och att tillverkaren/säljaren inte vill gå dig till mötes (15 000 i inbytespris är inte att gå till mötes... Jag har hört talas om 5 000 och 10 000 i 507-tråden och det låter rimligare tycker jag.)

Mycket trist också att du mår så dåligt över detta. Jag skulle nog försöka klämma fram lite kraft och ringa till konsumentvägledaren i kommunen. Dessa brukar vara hjälpsamma och informativa. Du kan få lite stöttning om hur du kan gå vidare med detta.

Ang LCD vs plasma så tycker jag inte att de har samma karaktär på bild. Man måste fundera över vilken sorts bild man trivs med.

Jag letade tv i ett halvår innan jag slog till. Jag hittade ingen som gav lika naturlig bild som 507 (förutom 508 då). Årets Panasonic-modeller är väl de som är mest jämförbara med 507.

Du skriver att du är "generellt nöjd" med din 507 och jag tror den totalt sett är bättre än årets LCD:er, särskilt om budgeten ligger på 20-22 000 som du verkar vara inne på. Så jag tror det vore ett nerköp att göra ett sånt byte. Däremot kan du ju kolla upp Panasonic. Du kommer gå miste om äkta 1080p/24-stöd men i gengäld får du 1080p/50/60-stöd om jag inte är ute och cyklar, kolla upp det. Eller om du trots allt kan vänja dig vid din 507 för inga skärmar och tekniker är felfria.

Postad 21 December 2007 - 17:37

Cybrpnk
  • Cybrpnk
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
http://www.arn.se/an...angorenanmalan/

Här går man igenom hur en anmälan går till.

Postad 21 December 2007 - 18:19

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Har ju även möjligheten att byta upp mig till 508XD, men det skulle kosta mig 15 000kr. Ska pröva att prata med konsumentvägledaren och se om det tar mig någon vart.

Kommer iaf inte att kunna ha kvar min 507:a då jag stör mig något fruktansvärt på detta. Kan inte se en film utan att dirty screen fenomenet syns åtminstone 10ggr väldigt tydligt.

Har tittat runt på olika tv apparater och tycker LCD ser så mkt skarpare ut när man jämför. men tittar man på testerna är ju Pio 8g snäppet före alla andra.

Mvh D

Postad 21 December 2007 - 19:30

Cybrpnk
  • Cybrpnk
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Har tittat runt på olika tv apparater och tycker LCD ser så mkt skarpare ut när man jämför. men tittar man på testerna är ju Pio 8g snäppet före alla andra.

Gå inte efter vad andra säger, vare sig här eller i tester, utan gå efter dina egna ögon. Du säger själv att du tycker att LCD-TV ger en mycket skarpare bild. Case closed!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.