Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Trådlös router, hastighet?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 December 2007 - 15:41

pazzo
  • pazzo
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Undrar vad man kan räkna med för hastighet med en trådlös router som stödjer alla standarder inkl "n", tänkte koppla den till comhem 8/1 och eventuellt 8/8 el. 24/8 senare.
Tänkte på dlinks vita 300mbit router, den kommer placeras 2m upp från golvet i samma rum som min laptop, och plasma skärmen. Laptopen stödjer "g" hastighet.
Hastigheten från och till internet är det jag tänker på mest.

Postad 25 December 2007 - 18:28

Unregistered71f19cb9
  • Unregistered71f19cb9
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Undrar vad man kan räkna med för hastighet med en trådlös router som stödjer alla standarder inkl "n", tänkte koppla den till comhem 8/1 och eventuellt 8/8 el. 24/8 senare.
Tänkte på dlinks vita 300mbit router, den kommer placeras 2m upp från golvet i samma rum som min laptop, och plasma skärmen. Laptopen stödjer "g" hastighet.
Hastigheten från och till internet är det jag tänker på mest.

Eftersom laptopen bara stödjer G så kommer du ha upp till 54 Mbit inom nätverket i teoretisk hastighet. 8/1 och 8/8 bör inte vara några problem om routern fungerar som den ska. Men personligen tror jag inte du kommer komma upp i 24 Mbit med bara G standarden.

Postad 27 December 2007 - 07:40

Unregistered3e231739
  • Unregistered3e231739
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Satsa inte på Dlink, det är skräp. Dlink stinker budget lång väg. Du får vad du betalar för. Våga offra ett par extra hundralappar.

Postad 27 December 2007 - 22:41

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0

Satsa inte på Dlink, det är skräp. Dlink stinker budget lång väg. Du får vad du betalar för. Våga offra ett par extra hundralappar.

eller ta och läs en recension från ngt av de senaste åren. d-links 635(och uppåt) och 4X00-serier har i princip bara fått bra recensioner - för såväl hastighet som stabilitet. har själv föregångaren di-634 och det är den första SOHO-router jag haft som fungerat både bra (tex qos-funktionen som fungerar underbart för oss ADSL-offer), länge och stabilt (trots ett par hundra connections/dator av tre konstant uppkopplade).

(och jag är knappast ngn d-link fläktpojke - jag har slängt två av deras gamla skitroutrar och uttryckligen förbjudit släktingar att köpa deras produkter. däremot tycker jag inte man ska komma med kommentarer baserat på åsikter man bevisligen inte uppdaterat på två år)

Postad 28 December 2007 - 08:34

Unregistered3e231739
  • Unregistered3e231739
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

åsikter man bevisligen inte uppdaterat på två år)

Då har vi delade uppfattningar, och så vitt jag vet får man ha det i detta landet. Jag uttryckte min åsikt baserad på mina åsikter. Om dem nu är, enligt dig, två år gamla hör det inte hit.
Jag jobbar på en IT-avdelning och är konstant uppdaterad. Av våra erfarenheter på avdelningen samt de behov vi har så är inte Dlink något att lägga pengar på.

Postad 01 January 2008 - 21:11

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Då har vi delade uppfattningar, och så vitt jag vet får man ha det i detta landet. Jag uttryckte min åsikt baserad på mina åsikter. Om dem nu är, enligt dig, två år gamla hör det inte hit.
Jag jobbar på en IT-avdelning och är konstant uppdaterad. Av våra erfarenheter på avdelningen samt de behov vi har så är inte Dlink något att lägga pengar på.

Alla får väl ha sin åsikt, men även jag som tagit död på ett antal D-Link routrar genom åren är ypperligt nöjd med min D-Link DIR655. Bara i och med livstidsgarantin säger väl att D-Link troligtvis har skärp till sig...
Att dra till med "jag jobbar på en IT-avdelning" är bara larvigt och innebär på intet sätt att din åsikt är bättre än någon annans. Jag tror att en stor andel av forumets användare är IT-nissar, och vet att hem- och företagsprodukter oftast skiljer sig åt på mer än en punkt. Vårt WAN/GAN/LAN servar fler än 20000 arbetsstationer, men det innebär inte att den hårdvaran skulle fungera bäst i hemmamiljö för alla och envar...

En D-Link DIR655 kostar väl runt 1250:-, så det är ju inte direkt en toppinvestering som föreslås. Som sagt, alla får ha sin åsikt men nog bör den baseras på något mer tagbart än "jag jobbar på en IT-avdelning"...t.ex att man som jag har haft produkten ifråga i egen ägo och i drift i ett halvår utan det minsta strul och med en upp/ner hastighet på +90Mbit/s mot mitt 100/100Mbit/s fiberbaserade bredband.

mvh Manor

Postad 07 January 2008 - 10:28

Unregistered3e231739
  • Unregistered3e231739
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Att dra till med "jag jobbar på en IT-avdelning" är bara larvigt och innebär på intet sätt att din åsikt är bättre än någon annans.

Det har jag aldrig påstått heller. Tog upp det för att styrka att mitt uttalande inte baserades på rykten om att Dlink endast är budget och därmed värdelöst skit.

Som sagt, alla får ha sin åsikt men nog bör den baseras på något mer tagbart än "jag jobbar på en IT-avdelning"...

Låt mig ha det och sluta ha åsikter om hur jag uttrycker mig. Det är ett forum. Var och en har rätt att uttrycka sig på vettigt sätt. Jag delar med mig av det jag kan och du delar med dig av det du kan. Var och en baserat på sina erfarenheter etc.

EOD.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.