Då har vi delade uppfattningar, och så vitt jag vet får man ha det i detta landet. Jag uttryckte min åsikt baserad på mina åsikter. Om dem nu är, enligt dig, två år gamla hör det inte hit.
Jag jobbar på en IT-avdelning och är konstant uppdaterad. Av våra erfarenheter på avdelningen samt de behov vi har så är inte Dlink något att lägga pengar på.
Alla får väl ha sin åsikt, men även jag som tagit död på ett antal D-Link routrar genom åren är ypperligt nöjd med min D-Link DIR655. Bara i och med livstidsgarantin säger väl att D-Link troligtvis har skärp till sig...
Att dra till med "
jag jobbar på en IT-avdelning" är bara larvigt och innebär på intet sätt att din åsikt är bättre än någon annans. Jag tror att en stor andel av forumets användare är
IT-nissar, och vet att hem- och företagsprodukter oftast skiljer sig åt på mer än en punkt. Vårt WAN/GAN/LAN servar fler än 20000 arbetsstationer, men det innebär inte att den hårdvaran skulle fungera bäst i hemmamiljö för alla och envar...
En D-Link DIR655 kostar väl runt 1250:-, så det är ju inte direkt en toppinvestering som föreslås. Som sagt, alla får ha sin åsikt men nog bör den baseras på något mer tagbart än "
jag jobbar på en IT-avdelning"...t.ex att man som jag har haft produkten ifråga i egen ägo och i drift i ett halvår utan det minsta strul och med en upp/ner hastighet på +90Mbit/s mot mitt 100/100Mbit/s fiberbaserade bredband.
mvh Manor