Keymat KEPD3275
32 svar till detta ämne
Postad 23 December 2007 - 00:32
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Idag damp reklamen för Elgigantens mellandagsrea upp och i den finns det en 32" LCD med ett lockande pris.
Nedsatt från 4900:- till 3790:- men hur är den? Någon som vågar chansa och köpa en?
Designmässigt en fullträff enligt mig, en riktig Samsung-ripoff.
Är på jakt efter en 32" till sovrumet men frågan är om man kommer ångra sig om man slår till på denna?
Redigerat av Raskus, 24 December 2007 - 13:56.
Postad 23 December 2007 - 00:36
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Skall du inte se på långfilmer med djup svärta är det ju skit samma.
Det är ju oftast svärta och kontrast det brukar falla på.
Antar att du har en bättre TV i vardagsrummet och då är en billig lcd ett av de bättre köpen man kan göra.
Postad 24 December 2007 - 12:23
Pada-chan
-
Pada-chan
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Föräldrarna satte mig nyss på att ta reda på om denna TV är något att ha - även här till just sovrummet. Den är onekligen billig och mitt i min predikan om HD och "man får vad man betalar för" inser jag att de i sovrummet aldrig kommer titta på HD samt ha ca 3 meters avstånd till sin 32-tummare. Det är kanske inte ett så dåligt köp för det ändamålet ändå?
Men om det är någon som köper denna TV får dom gärna skriva en kort liten text om vad dom tycker.
Postad 24 December 2007 - 14:44
henke s
-
henke s
-
Lärjunge
-
-
319 inlägg
Enligt Elgiganten själva är detta en lågupplöst plasma-tv på 32"... Det kan vara bra att veta innan köp. Inte helt omöjligt att det stämmer - samma sak står i reklambladet. Visste inte att dessa småplasmor redan kommit. LG har ju tidigare annonserat att de ska släppa lågupplösta 32-tums plasmor, så helt omöjligt är det som sagt inte... Mvh Henke
Postad 25 December 2007 - 17:12
ifuku
-
ifuku
-
Rookie
-
3 inlägg
ja. det är som sagt en plasma tv. inte lcd.
Postad 26 December 2007 - 14:29
Suomela
-
Suomela
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Hmm
bestämt mig, jag åker till elgiganten i valbo o kikar ifall dem har den kvar på lager. enligt lagersaldot på webben så finns den men den har inte uppdaterats sen dom öppnade i morse, nåja, åkerkommer med svar hur det gick,
Redigerat av Suomela, 26 December 2007 - 14:45.
Postad 26 December 2007 - 16:16
Suomela
-
Suomela
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Tyvärr var dom ju redan slut sålda, annars hade jag tatt med mig en hem.
Typiskt..
Postad 26 December 2007 - 16:37
nobba
-
nobba
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
Sannolikt bättre för "vanlig" tv-tittning än majoriteten av de 32-tums LCD-apparater som finns. Hoppas den finns i sundsvall, måste titta på den, för skojs skull.
Postad 26 December 2007 - 18:09
Suomela
-
Suomela
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Ingen som vågat sig på o köpt denna ?? eller sett den live i någon butik!?
Postad 26 December 2007 - 18:35
glemmy
-
glemmy
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Duger 852x480 pixlars upplösning till något?
Postad 26 December 2007 - 20:41
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Duger 852x480 pixlars upplösning till något?
All normal TV? Du sitter inte så nära en 32" ändå så att du kommer märka någon enorm skillnad...
Postad 26 December 2007 - 21:30
rioh
-
rioh
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag köpte den idag på elgiganten, hade tänkt mig en LG 32" LCD till sovrummet, men dom var slut så det blev denna istället, 1000:- billigare
.... och jag är jättenöjd, naturligtvis inte samma stuns som min Panasonic 42PV60 i vardagsrummet, men kopplad till min gamla Dreambox som ändå inte klarar högra upplösning än denna kan återge, tycker jag den är ett klipp!
En perfekt sovrumstv till ett kanonpris
mvh
RiOh
Postad 26 December 2007 - 21:34
DeBoDi
-
DeBoDi
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Låter kanon rioh! Kan du vara så snäll att slänga upp ett par bilder på den också?
mvh
Peppe
Postad 27 December 2007 - 01:59
Suomela
-
Suomela
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Skulle också uppskatta bilder...
Postad 27 December 2007 - 09:40
Jonas A
-
Jonas A
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag köpte också en sån här igår, måste säga att jag är helnöjd!
Jag köpte den för att kolla på vanlig tv och visa en del filmer från datorn på den, och det funkar bra. Visst, jag är inte superkräsen av mig, men det ska se bra ut ändå tycker jag, och med tanke på att vanlig tv bara sänds ut i 640x480 så duger denna bra. Även när jag kör ut videofilmer från datorn så är skärpan bra, och tvn hänger med fint. Det svarta är svart och färgerna är varma och fina - verkligen ett uppköp från att kolla på en tft-skärm
Sen är den snygg att se på, och priset är ju en riktigt höjdare...
För dig som funderar, åk och kolla på den - jag körde ner och kollade på den, tyckte den verkade bra, frågade om öppet köp gällde med lådan öppnad och hela kitet - och det var inget problem varken enligt säljaren eller återköps-killen, så skulle man vara missnöjd har man 30 dagar på sig.
Här kommer några bilder med, det enda man inte ser är antenningången.
Redigerat av Jonas A, 27 December 2007 - 09:50.
Postad 27 December 2007 - 10:34
nobba
-
nobba
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
Jag köpte också en sån här igår, måste säga att jag är helnöjd! Jag köpte den för att kolla på vanlig tv och visa en del filmer från datorn på den, och det funkar bra. Visst, jag är inte superkräsen av mig, men det ska se bra ut ändå tycker jag, och med tanke på att vanlig tv bara sänds ut i 640x480 så duger denna bra. Även när jag kör ut videofilmer från datorn så är skärpan bra, och tvn hänger med fint. Det svarta är svart och färgerna är varma och fina - verkligen ett uppköp från att kolla på en tft-skärm Sen är den snygg att se på, och priset är ju en riktigt höjdare...
För dig som funderar, åk och kolla på den - jag körde ner och kollade på den, tyckte den verkade bra, frågade om öppet köp gällde med lådan öppnad och hela kitet - och det var inget problem varken enligt säljaren eller återköps-killen, så skulle man vara missnöjd har man 30 dagar på sig. Här kommer några bilder med, det enda man inte ser är antenningången.
Njae. "Vanlig" tv i vår bemärkelse levereras i 576 linjer men de 480 som plasman har är säkerligen tillräckligt för att se på dessa sändningar. Det finns ju en hel del andra aspekter än just upplösning på skärmen som avgör hur den slutgiltiga bilden ser ut. Kan referera till min gamla 480-projektor som på sin tid(och till viss mån även idag) skojade med många 720-projjar samt hur en dålig 1080-tv INTE ser bättre ut än en hygglig 768, annat än på papperet. På större apparater än 32 skulle jag nog inte satsa på så är låg upplösning men som sovrums- elller andra-tv kan jjag inte tänka mig amtt man stör sig på det. Skall nog faktist åka å kolla på denna, inte för att jag behöver den men för att det är intressant med dessa "små-plasmor" som LG verkar ligga bakom. LG har ju dessutom aviserat HDready-plasmor i dessa storlekar...Heja LG, ni har fattat galoppen.
Postad 27 December 2007 - 11:06
Unregistered5eeb5689
-
Unregistered5eeb5689
-
Användare
-
-
229 inlägg
Prylportalen varnar för "Lågupplöst plasma-TV hos Elgiganten"
Redigerat av Unregistered5eeb5689, 27 December 2007 - 11:08.
Postad 27 December 2007 - 12:34
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
En platt-tv som inte ens kan visa en standardsignal korrekt känns ju lite si så där. Snålheten bedrar visheten.
Postad 27 December 2007 - 12:38
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
För väldigt många tror jag faktiskt att detta är den bästa TV.n de kan köpa i 32", hade jag inte haft en 32" LCD i sovrummet så hade jag utan tvekan köpt denna (naturligtvis efter att ha sett den i verkligheten).
Postad 27 December 2007 - 18:58
DeBoDi
-
DeBoDi
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Jag beställde en för skoj skull också. Det ska bli kul att prova en 32" plasma.
Postad 29 December 2007 - 12:20
AcuraJan
-
AcuraJan
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Några fler synpunkter på denna TV?
Jag är sugen på att byta bort min tjocktv.
Borde man inte få bättre bild på film när jag kan köra progressive scan via component?
Och ungefär likvärdig via RGB-scart som min comhembox har.
Blir inte en bild i 480p något bättre än en i 576i?
Postad 30 December 2007 - 18:56
AcuraJan
-
AcuraJan
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Så blev det en sån här, efter att provtittat i butiken, synd att de bara hade antennsignal att jämföra med. Den såg klart bättre ut än billigare LCD som stog bredvid, djupare svärta och mer detaljer. Skräckexemplet var en röd matta som var som en röd fläck i TVn bredvid, på denna var det fin naturlig struktur. Har jämfört bilden hemma mot en Panasonic 32" 100Hz CRT med SVHS, tycker bilden är nästintill identisk, något djupare svärta i Plasman men då lite gråare vitt istället.
Blir intressant att testa component och se om bilden blir skarpare till Plasmans fördel. Är det viktigt med bra signalkabel?
Redigerat av AcuraJan, 30 December 2007 - 18:59.
Postad 30 December 2007 - 19:12
select
-
select
-
Användare
-
-
126 inlägg
Någon som provat å koppla in dator till denna via vga å hur bra funkar det?
Är mer tänkt till att kolla film/serier och inte tänkt som datorskärm annars.
Postad 30 December 2007 - 22:13
Jonas A
-
Jonas A
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har denna kopplad till min dator via vga. Det fungerar bra, den har en autoavkänning för vilken upplösning/frekvens man använder, och anpassar sig efter detta.
Jag använder denna som sovrumstv, tittar på ca 2.5-3 meters avstånd, och upplever att bilden är mycket bra - bra färgåtergivning, bra svärta...
När jag tittar via vga är bilden alltid bra, men då jag har comhem kabeltv och kör det via antennkabeln (inte via digitalboxen) så märker man stor skillnad på vilken kvalitet det är på utsändningen eller inspelningen på programmen. T ex har svt och tv4 alltid bra bild, 3an och 5an har bra för det mesta, men när de sänder gamla filmer kan man nästan se det på skärmen, vilket inte gäller när man kollar äldre filmer via vga.
Vet att jag inte är så tekniskt insatt i precis detta, men jag försöker i alla fall förklara hur jag upplever det. Har ni några frågor så fråga gärna
Postad 30 December 2007 - 22:19
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Hoppas prylportalen läser detta och inser hur fel ute de var när de rackade ner på denna budgetfynd-tv!
Postad 31 December 2007 - 17:52
Unregisteredafd6ac18
-
Unregisteredafd6ac18
-
Rookie
-
2 inlägg
Nån som testat se hockey på denna tv och om ja, gick det att se på? Har sett att den vita isen nästan kan sticka i ögonen om man ser på vissa billigare apparater, men det kan ju ha att göra med hur de är inställda.. Posta gärna fler bilder
Postad 01 January 2008 - 00:55
AcuraJan
-
AcuraJan
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Har inte testat just hockey, men tycker den är helt perfekt annars. Den har lite gråare nyans på vitt jämfört med en CRT som jag testat sida vid sida, men visar svartare svart istället, så det går jämt ut... kolla bilderna i mitt galleri. Jag kan ta fler när jag tagit hem TVn.
Har testat PC-ingången nu också, min bärbara gav bara standard, 800x600 och 1024x768 i 60Hz och det funkade utmärkt. med 70-75Hz funkade det inte. Den skalar ju bilden och i 1024 ser man att detaljer försvinner, men bilden är klart använbar för surfning och bildvisning. Filmer också antaglingen men har inte testat det.
Postad 01 January 2008 - 02:29
Unregistered33532
-
Unregistered33532
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Står det noe i bruksanvisningen om den støtter HD signal inn på HDMI/komponent? (720p/1080i)
Hvilket format valg har man (wide, zoom osv)?
Postad 01 January 2008 - 03:04
AcuraJan
-
AcuraJan
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Det finns ingen info alls i instruktionsboken om vilka signaler den klarar. Man kan välja 16:9, 4:3, Cinema och 14:9. Inte så många olika zoomnivåer alltså, Cinema zoomar fullt och klipper över/undekanterna på bilden 14:9 zoomar lite och lämnar lite svart till höger och vänster. Vid PC-signal kan man ställa in allt manuellt eller låta ställa in med automatik.
Postad 01 January 2008 - 15:17
bimboberra
-
bimboberra
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Funderar på denna till mina föräldrar som bara använder TV till att se på de vanliga gratiskanalerna (via parabol, viasat). Kollade på den på El-giganten igår. Inte alls dum bild, men upplevde en del begränsningar.
Jämfört med de 32" Sony och LG-LCD som stod bredvid var bilden mycket skarpare och lugnare. Trots att LCD:erna var HD-ready. Färgerna flöt ihop på de apparaterna. Kan bero på att färgerna och kontrast var uppskruvade, provade inte att pilla på menyerna på dem.
Provade dock menyerna på Plasman. Det blev inte riktigt vitt, och färgerna var lite matta. Men bilden var behaglig och stabil. I LCD:erna kröp det och slöjor rörde sig över bilden, men de hade mer stuns i färgerna.
När de visade HD-TV från satellit så hade plasman fortfarande klart skarpast bild. Något förvånande.
Har inte bestämt mig ännu. Men denna plasma är helt klart ett bra alternativ. Bilden på vanlig Tjock-TV är dock bäst i dessa storlekar. Men föräldrarna behöver en platt att hänga på väggen av utrymmesskäl.
Postad 01 January 2008 - 15:36
Unregistered5461e31b
-
Unregistered5461e31b
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Har denna plasma någon form av whitewash eller pixelshift som motverkar fastbränning?
Postad 01 January 2008 - 16:22
AcuraJan
-
AcuraJan
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Vet ej, det står inga som helst varningar om inbränning eller om inkörning i instruktionsboken.
Har märkt lite ghosting när jag letat, t.ex. en efter långvarig logga eller textning så hänger det kvar i svartskärmen vid kanalbyten. Men detta försvinner snabbt när man visar annat en stund och är väl inget man märker av vid normalt TVtittande.
Redigerat av AcuraJan, 01 January 2008 - 16:59.
Postad 01 January 2008 - 20:17
Runar47
-
Runar47
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag inhandlade denna tv på PC-city. Jag har hitills testat gammal hederlig tv ut via s-video från datorn och jag tycker det blir helt okej bild på serier och film. Sen har jag spelat en hel del Xbox360 och främst COD4 och jag tycker det ser kanon ut. Finns inte så många inställningsmöjligheter men har verkligen inget bildmässigt att klaga på. Kör xboxen via komponent. Upplever inga eftersläpningar alls.
Helt enkelt en kanontv för en stackars student!
Återkommer när jag testat den mera. Kan försöka svara på de som har frågor också.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|