Detta är mitt första inlägg här, på detta grymma forum som jag läser på dagligen. Situationen idag är att jag har en gamal skruttig 29" Sony CRT TV som behöver gå i graven, och behöver ersättas av ngt. annat. Jag har sedan en tid sedan kollat runt och läst tester, vart i butik och jämfört en massa LCD och Plasma tv:s. Men nu när jag insett att jag faktiskt inte kollar på TV, utan endast film och spel, så får det bli en projje.
Jag vill slå på stort och tänker med största sannolikhet beställa en projje från Pricejapan, då det är stor skillnad i pris.
Ett par frågor bara:
1) Jag läste gott om JVC DLA-HD100 på nätet och de flesta verka tycka att denna projje är bland det bästa som finns nu. MEN, med så mycket annat, så vill jag inte köpa ngt som jag inte sett i verkligeheten. Finns det ngn butik i Stockholm som har denna projje till demo? Ngn som vet?
2) Jag har mätt upp mitt avstånd till 370cm och jag har kollat lite på dukar. Just nu har jag mätt upp 92" och det känns inte för stort, men kanske kan jag ha lite större på det avståndet.
Är detta en bra duk mån tro? DreamScreen WideFrame V2 DynaGrey 16:9 92" (204x115) eller behöver man gå upp i pris för att matcha projjens kvalité? Det bästa vore om man hitta en butik som hade både projj och duk iofs.
3) Är JVC DLA-RS2 och DLA-HD100 samma projjr?
4) Hur är det med ny lampa sedan när den första brunnit slut? Är det väldigt dyrt att byta och är lampan det enda man byter?
5) Tips på monteringsanordningar? I taket tänkte jag först och främst på.
Tack!
PS. Ngn ägare utav denna projj som kan tipsa mig om annat så vore jag tacksam.
//Sebbe
Redigerat av psychogun, 24 December 2007 - 11:17.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
10 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?