Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ska jag köpa Playstation 2 eller Playstation 3?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 December 2007 - 12:08

madilini
  • madilini
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej! jag har nu ett Playstation 1, men det är ju helt meningslöst för det finns ju inga spel till det längre.

Nu vill ja köpa ett nytt spel men är inte särskillt insatt i "spelvärlden".. Ska jag välja PS2 elr PS3? Kommer jag att få samma problem med PS2 som jag fick med ettan? (att spelen bara kommer att komma ut till playstation 3 om nåt år?)

Jag älskar final fantasy spelen, vill skaffa singstar, kanske dansmattan etc.. Ska jag välja 2:an elr 3:an?? (elr nåt annat, tex. Xbox å allt vad det heter??

Blir jätte glad om ni vill dela med er av era expert tips! =)

Tack och fortsatt trevlig helg!

Postad 25 December 2007 - 12:43

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Det finns ju tusentals spel till Playstation 2 så om du köper en kommer du kunna köpa massor med spel, inklusive de senaste Final Fantasy-spelen, en dansmatta och så. Men eftersom Playstation 3 nu finns ute så kommer produktionen till Playstation 2 att trappas ner. I nåt år till kommer det finnas spel att köpa nya i butik i alla fall och en ny, tredje modell kommer snart.

Om man sen inte har problem med att köpa via internet-tvspelsbutikerna så kommer det nog inte vara ett problem de närmaste 3 åren. Man kan ju fortfarande hitta en del Playstation 1-spel nya på vissa ställen.

En Xbox eller Xbox 360 är nog inte för dig då de inte har Singstar-serien, inget Final Fantasy förutom onlinerollspelet Final Fantasy XI, och ytterst få dansmattespel (ett till den sistnämnde som inte kommit än om jag minns rätt.)

Man skulle kunna rekommendera dig att köpa en Playstation 3 med 60-gigabyteshårddisken då den går att spela Playstation 2-spel på, men det finns problem med vissa spel och alternativet, att köpa 40-gigabyteshårddiskversionen och en separat Playstation 2 kostar lika mycket.

Postad 25 December 2007 - 13:59

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
Med tiden kommer naturligtvis PS2-spelen tas bort till förmån för PS3 men med tanke på dina spelpreferenser samt funderingar på dansmatta, singstar och kanske buzz å andra "sällskapsspel" är PS2an idag hel klockren.

Det är dessutom klart att sony släpper en uppdaterad PS2a eftre jul vilket tyder på att man inte tänker begrava den konsollen på ytterligare några år. Den nya konsollen kommer se ut som den idag befintliga men den allt mindre utrymmeskrävande tekniken har gjort det möjligt att bygga in nät-delen denna gång.

För den tusing konsollen kostar är den som sagt var ett klipp.

Skall även påpeka att jag inte äger en PS2a själv men funderar på att skaffa en just för vissa sällskapsspel som den är helt överlägsen sina konkurenter på. Dessutom skall jag rappa på att göra det för att få tag i den utgående modellen som går att köra på 9 volt likspänning.

PS3an kan man ju köpa senare då utbud och pris är ännu skojigare och då jag även är i behov av en Bluray-spelare...

Postad 25 December 2007 - 15:09

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Ps2 är den konsol (alltså av de stationära inte portabla) som sålt mest genom tiderna och jag har även för mig att det är den konsol som fått flest spel (9000 spel enligt gamereactor). Med tanke på hur grymt populär Ps2 fortfarande är så kommer det nog dröja länge tills de slutar göra spel för den. Om du däremot vill ha en Xbox så är ditt enda alternativ att skaffa en begagnad (tvivlar starkt på att man kan köpa denna i någon affär men kanske finns det någon affär som har kvar något exemplar) och eftersom Xbox inte längre tillverkas så skulle jag bli förvånad om det fortfarande släpps spel till den. Mitt råd är att skaffa en Ps2 och sen när Ps3 funnits ute ett tag och fått fler intressanta titlar (och kanske även kostar lite mindre) skaffa en Ps3. Gillar du partyspel så är nog annars Wii den konsol som jag uppfattat är väldigt partyinriktad, priset för den är dock fortfarande rätt så dyrt (Imho).

Redigerat av Jack of all trades, 25 December 2007 - 15:16.

Postad 25 December 2007 - 15:36

madilini
  • madilini
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tack för era kloka svar!! Det får bli ett Playstation 2! :lol:

Jag kan ju passa på att fråga här i samma tråd, om någon nu ser detta,
Om det är någon som har något spel förslag till mig, gärna något som är lite som final fantasy, inte för mycket den typen av action spel där man måste styra gubben helt själv genom massa slagsmål, jag är usel på det, måste nog bli lite skickligare/vanare spelare innan jag fixar det, gärna lite sådär klurigt spel, och såklart gärna nåt som varar lite längre typ som FF, :)

Tacktack! :D

Postad 25 December 2007 - 16:20

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Se tråden Rpg på Playstation 2 lite längre ner här i forumet där det finns många sådana tips.

Redigerat av DanielSchenström, 25 December 2007 - 16:21.

Postad 25 December 2007 - 16:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

jag har även för mig att det är den konsol som fått flest spel (9000 spel enligt gamereactor)

Jag kollade upp det en gång och 9000 är för mycket. De hade räknat med de flesta spel 3 ggr (1 för varje region), demos, konstiga japanska spel som inte går att få tag i här osv. Tror det är närmare 3-4000 PAL men det kvittar ju ändå eftersom kvantitet går före kvalitet och där ligger PS2 bra till.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.