Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Carlsson-prylar.

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 December 2007 - 16:08

TTOO
  • TTOO
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Vi i familjen hade förmodligen en så god relation till Stig Carlsson som någon kunde ha, och efter att han dog plockade vi en del saker från hans dödsbo.

Det jag undrar är om dessa saker, förmodligen ombyggda från de vanliga Sonabprodukterna då det var hans personliga, håller måttet i jämförelse med hifi-utrustning idag?

Jag har möjlighet att få en vinylspelare samt förstärkare, även högtalare men jag tänkte använda mina Gradohörlurar främst, dock antar jag att högtalarna är de mest värda. Jag är dock nybörjare inom analogt ljud, men har fått ett brinnande intresse för vinylskivor, och jag är lite orolig över brus osv.

Har inga exakta modellnummer, men det borde vara de främsta produkterna han tog fram samt personligen modifierade.
Frågan är alltså; kan jag förvänta mig en analog utrustning som kan mäta sig med bra moderna saker?

Postad 25 December 2007 - 17:32

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Har inget svar till dig, men du kan ju höra dig för här också:

http://www.carlssonplanet.com/
http://www.faktiskt....o...wforum&f=17

Postad 26 December 2007 - 05:01

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Har lyssnat på en högtalare som heter OA42 (eller är det OA40), och jag måste nog säga att jag gillar dom ganska mycket. Det är ett otroligt rent och öppet ljud, nästan lite kliniskt innan man vant sig. Känns nästan som att något saknas till en början...till dess att man lyssnat in sig lite på högtalarna, och börjar fundera på om det inte adderas saker i andra fall :)