Vilka alternativ finns det för att kyla en laptop som överhettas och stängs av lätt (stängs av efter ca. en timme)? har redan ställt den på spikes för bättre ventilation.
Postad 26 December 2007 - 01:09
Hej
Vilka alternativ finns det för att kyla en laptop som överhettas och stängs av lätt (stängs av efter ca. en timme)? har redan ställt den på spikes för bättre ventilation.
Postad 26 December 2007 - 09:21
Hur gammal är laptopen? Har den något år eller några månaders andvändande i knät i soffan drar den lätt åt sig damm.
Min gammla Toshiba stängde också av sig på grund av överhettnig så jag gick och köpte mig en burk tryckluft och blåste in i varje insugs hål på datorn. Efter det fungerar den kanon igen.
//Niklas
Min gammla Toshiba stängde också av sig på grund av överhettnig så jag gick och köpte mig en burk tryckluft och blåste in i varje insugs hål på datorn. Efter det fungerar den kanon igen.
//Niklas
Postad 26 December 2007 - 16:54
Ett alternativ kan ju vara att utnyttja garanti. Har man inte garanti så kan man hävda 3 års reklamationsrätt (om du köpt datorn efter 1/4 2005) och att produkten var felaktig från början (=stannar om det kommer damm i den vilket sker under normalt bruk som man svårligen kan påverka).
Att reklamera en produkt kan vara jobbigt, men väl värt ett försök om det är en hyfsat ny dator och man är väldigt säker på vad felet är (dvs inte dåligt batteri osv)
/m
Att reklamera en produkt kan vara jobbigt, men väl värt ett försök om det är en hyfsat ny dator och man är väldigt säker på vad felet är (dvs inte dåligt batteri osv)
/m
Postad 28 December 2007 - 21:58
Ska pröva dammsuga den i ventilationen. Datorn är precis över 3 år gammal. Tack för länken på kylplattan, den såg bra ut.
I princip har allt gått sönder på datorn, hittils.
1. Batteritiden minskade till 5 minuter och batteriet kastades
2. DVD-läsaren slutade funka
3. 2 av 4 USB-portar har knäckts (pga tyngden av kablarna som satt i)
4. Överhettning
5. Diverse buggar i windows
Köp inte Packard Bell, det är rent skit.
I princip har allt gått sönder på datorn, hittils.
1. Batteritiden minskade till 5 minuter och batteriet kastades
2. DVD-läsaren slutade funka
3. 2 av 4 USB-portar har knäckts (pga tyngden av kablarna som satt i)
4. Överhettning
5. Diverse buggar i windows
Köp inte Packard Bell, det är rent skit.
Redigerat av Lukassvensson, 28 December 2007 - 22:02.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
10 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?