Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Världens bästa stativare?

43 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 December 2007 - 12:19

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Som de allra flesta är överrens om så får du mer välljud för pengarna om du köper ett par stativare för ex 10 papp än ett par golvare för 10 papp. Dock läser man trådar och springer på mässor så är "det bästa" govlare. Någonstans måste ju gränsen för en 2vägs (som stativare oftast är) finnas.

Så enkel vars går gränsen för en stativare, vilken anser ni vara världens bästa stativhögtalare? Om någon har lust kanske de vill förklara lite mer ingående varför begränsningarna uppstår.

// Sat

Postad 26 December 2007 - 14:06

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Klurig fråga. :)

Juljobbigt?

En stativare elelr golvare är benämningar som är skapade av oss. En högtalare är en högtalare. Den byggs för olika ändamål och arbetsområden. Det som sklijer oftast är

1. 2väg-3väg osv. Hur den är kontruerad för att arbeta.

2. Lådvolym. Ger mer eller mindre akustisk förstärkning. Det hör ihop med nästa.

3. Lättdriven eller trögdriven / tungdriven det är tre sätt att se på detta.

4. Hur den arbetar i rummet. Alltså hur men väljer konstruktionen. Dipol, OA etc.

Det finns massor av sätt att fundera på hur en högtalare skall vara och fungera.

För att förmedla ett register av 40-20kHz finne egentligen ingen begränsning av an liten monitor om rummet fungerar med högtalare.

Tror dock jag fattar din fråga och som direkt svar på detta är nej. Det finns ingen direkt begränsning. Finns flertalet stativare i referensklass som fungerar ypperligt som hiendsystem. Dock finns det många lyssnare som gärna föredrar en golvare med en svullnare bas och en slimmad snygg förstärkare.

I ditt eget fall så ser du ju att golvare ger mer ljud per instoppad watt än en liknande stativare vårpå man direkt antar att golvaren ger det bättre ljudet. Mer komplett kanske med bättre kräver en seriös lyssning.

Stora högtalaer är också mycket skryt. Stort och maffigt. Det säljer ju bra.

Många gånger handlar det som mängden SPL som kan produceras och i vilket område det produceras. Att lira 115dB i 25Hz kräver lite konarea och lådvolym.

:D

Postad 26 December 2007 - 15:39

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

Klurig fråga. :)

Juljobbigt?

En stativare elelr golvare är benämningar som är skapade av oss. En högtalare är en högtalare. Den byggs för olika ändamål och arbetsområden. Det som sklijer oftast är

1. 2väg-3väg osv. Hur den är kontruerad för att arbeta.

2. Lådvolym. Ger mer eller mindre akustisk förstärkning. Det hör ihop med nästa.

3. Lättdriven eller trögdriven / tungdriven det är tre sätt att se på detta.

4. Hur den arbetar i rummet. Alltså hur men väljer konstruktionen. Dipol, OA etc.

Det finns massor av sätt att fundera på hur en högtalare skall vara och fungera.

För att förmedla ett register av 40-20kHz finne egentligen ingen begränsning av an liten monitor om rummet fungerar med högtalare.

Tror dock jag fattar din fråga och som direkt svar på detta är nej. Det finns ingen direkt begränsning. Finns flertalet stativare i referensklass som fungerar ypperligt som hiendsystem. Dock finns det många lyssnare som gärna föredrar en golvare med en svullnare bas och en slimmad snygg förstärkare.

I ditt eget fall så ser du ju att golvare ger mer ljud per instoppad watt än en liknande stativare vårpå man direkt antar att golvaren ger det bättre ljudet. Mer komplett kanske med bättre kräver en seriös lyssning.

Stora högtalaer är också mycket skryt. Stort och maffigt. Det säljer ju bra.

Många gånger handlar det som mängden SPL som kan produceras och i vilket område det produceras. Att lira 115dB i 25Hz kräver lite konarea och lådvolym.

:D

Hehe rolig fråga va? Den är igentligen omöjig att svara på då vi inte definerat "bäst". Om vi ser på de verkligt stora jättarna tänker ex på Dynaudios Master serie (750.000kr/paret) Mcintosh har oxå nånting i denna stil och alla är golvare.

Sedan var det ju en kort fråga åt mig. "I ditt eget fall så ser du ju att golvare ger mer ljud per instoppad watt än en liknande stativare vårpå man direkt antar att golvaren ger det bättre ljudet. Mer komplett kanske med bättre kräver en seriös lyssning. "

Jag anser att ett par stativare ger mer för pengarna jämnfört med golvare. Dock så har jag valt govlare iallafall pga de högtalare jag hittade klarade av att spela som jag vill. Hade det varit ett par stativare som spelat lika, så hade jag valt det istället.

// Sat

Postad 26 December 2007 - 15:51

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Dessa enorma monster du hänvisar till är ju mest för show off! knappas brukligt att ha i ett hem. Då kan nog en enkel stativare låta bättre! Det är itne helst normalt att ha ett par högtalare som bwehöver kärnkraftverk för att drivas dessutom. Jag menar har du råd med en elkostnad av kanske 20-30:-/h för att spela musik. :)

Postad 26 December 2007 - 16:03

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Det är just detta jag är inne på. Dessa giganter gör ju det de anser vara de ultimata högtalarna som går att bygga. Uteslutande är detta golvare. Dvs någonstans när du slutar titta på prislappen så måste ju stativaren ge upp.

Vi kan ju även räkna upp billigare, men ändå erkänt bra ljud. Ex Ino Audio, finns ju piP sedan blir det upp till golvare och B & Ws 80x serie är ju samma sak.

Har du något svar på min fråga? Vilken är den ultimata stativaren?

// Sat

Postad 26 December 2007 - 16:29

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Tja. Två goda exempel är kanske dessa.

Bifogad fil(er)

Postad 26 December 2007 - 16:40

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0
Inte för att bara prata bra om produkter vi säljer men Wilson Audio Duette är helt sjukt bra. Men inte helt gratis, 120.000:- per par exklusive stativ. Om ni får chansen att lyssna på dessa stativare, ta den!

//Max Reference Audio

Postad 26 December 2007 - 19:56

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Men är det mängd SPL samt tunga bastoner är det golvare som är det bästa. Stativare är en skön kompromiss. Men jag vet ditt resonemang och det är att en stativare och golvare i samma pris ger mer välljud hos stativaren. :)

Postad 17 March 2008 - 15:46

Unregistered99ed7140
  • Unregistered99ed7140
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Kan inte låta bli att kommentera.
Världens bästa är ju en definitionsfråga som var och en måste avgöra själv i slutändan, Ingen kan ju berätta för dej vilken pizza du tycker bäst om eller?
Klart man vinner på att ha monstergrejer hemma, man får inte samma resultat med enklare (och ofta billigare) modeller. Allt är en prioriteringsfråga... Jag menar du kan ju köpa en bil för 2000:- som går att åka i men många väljer att köpa en bil för 400000:- som fortfarande bara går att åka i... Dock vill jag självklart inte påstå att det inte finns billiga högtalare som låter bra. Ofta är det ju dessutom så att folk missar att utnyttja det de redan har, Men det var inte frågan här :P

Postad 17 March 2008 - 20:04

GooZal
  • GooZal
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
När folk säger att man får "mer" för pengarna om man köper ett par stativare är det nog i den lägre prisklassen, 10tkr och lägre då en stativare är mycket mindre och inte kostar lika mycket att framställa (träkostnad).

Postad 17 March 2008 - 21:16

HiFi nooBen
  • HiFi nooBen
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Som de allra flesta är överrens om så får du mer välljud för pengarna om du köper ett par stativare för ex 10 papp än ett par golvare för 10 papp. Dock läser man trådar och springer på mässor så är "det bästa" govlare. Någonstans måste ju gränsen för en 2vägs (som stativare oftast är) finnas.

Så enkel vars går gränsen för en stativare, vilken anser ni vara världens bästa stativhögtalare? Om någon har lust kanske de vill förklara lite mer ingående varför begränsningarna uppstår.

// Sat

Beror ju på hur man definerar ordet välljud.. personligen tycker jag man får mer välljud med en golvare om man nu inte enbart anser att välljudcet kommer från diskanten. Välljud enligt mig är när elementen samverkar på ett bra sätt vilket jag tycker dem gör bättre i en golvare..
Världens bästa är ju den som dem flesta tycker låter bra.. kanske inte tilltalar alla men den som tilltalar flest har ju även det ljudet som tilltalar mest alltså måste den vara den mest välljudande.. väldigt logiskt och enkelt resonemang enligt mig

Redigerat av HiFi nooBen, 17 March 2008 - 21:23.

Postad 17 March 2008 - 21:23

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0

// Sat

Beror ju på hur man definerar ordet välljud.. personligen tycker jag man får mer välljud med en golvare om man nu inte enbart anser att välljudcet kommer från diskanten. Välljud enligt mig är när elementen samverkar på ett bra sätt vilket jag tycker dem gör bättre i en golvare..

Storleken på lådan ger begreppsförvirring. Det är ett känt faktum att storlek imponerar. Tänk om folk visste att många av dagens golvare har sister 2-3dm bara för att höja kabinettet och håligheten kan sandfyllas. Allltså en stativare med golvlåda... HEhe!

Postad 17 March 2008 - 21:50

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Det finns många bra stativare. Vilken som är bäst beror ju helt på lyssnarens smak, anläggningen, rummet och musiken. Däremot tycker jag fortfarande att de flesta stativare har svårt att klå en vettig fullregistersgolvare.

Postad 18 March 2008 - 09:36

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Denna gamla tråd kom upp igen. Vi gör en liten omformulering då.

Bäst är ju ganska odefinerat, men vi försöker se objektivt på det hela och säger att det är Hifi som vi är ute efter. Budgeten är helt obegränsad och ska vara så kompromisslösa högtalare som möjligt, dock 2vägs eller stativare.

Någonstanns måste det ju fortfarande ta stopp. 1 element kan inte klara spela hur bra som helst oavsett hur bra det är, eller?

Hoppas detta redde ut lite eller så blev det mer invecklat.

// Sat

Postad 18 March 2008 - 12:24

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 0
ett 6,5" element som allt som oftast sitter i just stativare,(eller för den delen även golvare numera) har ju onekligen sina gränser i kapacitet vad gäller bas registrets regioner!
(men med basstöd så...)

http://www.tymphany..../pdf/830875.pdf

Postad 18 March 2008 - 12:30

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0

Denna gamla tråd kom upp igen. Vi gör en liten omformulering då.

Bäst är ju ganska odefinerat, men vi försöker se objektivt på det hela och säger att det är Hifi som vi är ute efter. Budgeten är helt obegränsad och ska vara så kompromisslösa högtalare som möjligt, dock 2vägs eller stativare.

Någonstanns måste det ju fortfarande ta stopp. 1 element kan inte klara spela hur bra som helst oavsett hur bra det är, eller?

Hoppas detta redde ut lite eller så blev det mer invecklat.

// Sat

Klart att element har sina fysiska begränsningar! Scanspeak har en 5" bas som klarar 26Hz men ljudtrycket är ju inte samma som en bar med större konarea. Sunfire spelar 18Hz men en 9" bas vilket är rätt bra men det kräver runt 2,7kVa effekt för att spel 111dB. Kan man utnyttja akustisk förstärkning har man vunnit mycket i mängder producerad spl.

Postad 12 April 2008 - 14:26

Unregistered99ed7140
  • Unregistered99ed7140
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Just det! Om man spelar högt eller lågt har ju såklart i många fall en ganska stor betydelse. Ska du spela högre så krävs det ju såklart mer av en högtalare, speciellt om den får jobba hårt redan från början. Eller hur?

Postad 25 April 2008 - 18:32

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0

Inte för att bara prata bra om produkter vi säljer men Wilson Audio Duette är helt sjukt bra. Men inte helt gratis, 120.000:- per par exklusive stativ. Om ni får chansen att lyssna på dessa stativare, ta den!

//Max Reference Audio

120 000 kr?! Kan dom verkligen vara värda det?

Mvh
Ljudkvalite

Postad 25 April 2008 - 18:53

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
WIlson Audio Duette, är det denna?

Bifogad fil  wilson_duette_330h.jpg   12.91K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av Ageve, 25 April 2008 - 19:00.

Postad 25 April 2008 - 21:06

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Hejsan Ageve. Ja, dom ser ut så. Helt sjukt pris, kan ju aldrig vara värt det.

Postad 25 April 2008 - 22:39

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Confidence C1 brukar rankas högt.

Postad 26 April 2008 - 08:57

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Varför skulle de inte kunna vara värda det? Mycket beror på vilka parametrar man lägger in i sin värdering. Det som jag värderar högt kanske du värderar lågt t ex.

Att det vid en första anblick verkar vara lite väl tilltaget pris är en annan sak (rek pris i usa är $10,950).

Postad 26 April 2008 - 09:26

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Hejsan Joakim. Vad som är värt eller inte är ju en personlig sak. Det jag inte tror är att man inte kan få minst lika bra och antagligen bättre ljud för mindre pengar. För det första så klarar inte denna högtalare av lågbas. Så redan där har vi ett minus. Då bör den klara av någon som högtalare med lågbas inte klarar av, men jag har svårt att se vad det skulle vara.
Det finns många myter och påstående om monitorer vs golvhögtalare som inte jag skriver under på.
Det vore kul att lyssna på dessa och gärna jämföra mot några fina golvare. 802D kostar ju mindre och jag tror dessa monitorer skulle få svårt att övertyga mig mot 802D. :)

Mvh
Ljudkvalite

Postad 26 April 2008 - 20:03

Unregistered99ed7140
  • Unregistered99ed7140
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Sant, men de riktar nog in sej på ganska olika kunder ändå. Är man ute efter en bra högtalare som inte tar så mycket plats men ändå ger ett enastående ljud så är kanske inte valet lika enkelt längre. Men bortsett från det så... I mitt fall så skulle valet se ut som för föregående talare är jag ganska övertygad om.
Men alla vil ju inte ens tänka tanken att möblera efter stereon, eller för den delen ens ha en stereo som tar mer plats än den får plats i en bokhylla...

Postad 26 April 2008 - 20:57

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Mvh
Ljudkvalite

Dom är faktiskt tvärgrymma, blev mäkta imponerad när dom fyllde ett jätterum med välljud på Arken 2006
Hur dom kan spela så högt och med så pass bra ljud var fantastiskt.

Jag kulle vilja ställa upp dom bredvid ett par piPs och testa.
Wilson kan helt klart spela högre, det är det ingen tvekan om. Men ljudkvalitetsmässigt vore det kul att testa.

Hur som helst en av de bästa stativare som jag har fått lyssna till.

Postad bild

Postad bild

Postad 26 April 2008 - 20:58

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Hejsan Halvar. Sant, om man ska ha den i en bokhylla så är ju en liten monitor bra, men 120 000 kr för en som man placerar i en bokhylla? Annars brukar man ju ha stativ till monitorerna och dom tar ju också plats.
Sen tror jag, utan att veta, att jag nog kan få minst lika bra ljud, om inte bättre, mycket billigare.
Men utseendet var det inget fel på :)

Mvh
Ljudkvalite

Postad 26 April 2008 - 21:05

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0

Jag kulle vilja ställa upp dom bredvid ett par piPs och testa.
Wilson kan helt klart spela högre, det är det ingen tvekan om. Men ljudkvalitetsmässigt vore det kul att testa.

Hejsan Martin. Precis den shootouten jag skulle vilja göra. Hade varit intressant, speciellt eftersom jag varit sådär impad av tidigare Wilson högtalare.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 27 April 2008 - 12:15

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Neeee, 120 000 kr !!!

Det skulle jag aldrig lägga på ett par stativaren för det tycker jag inte är värt, jag vill ha fullrange för dom pengarna och möjligheten att spela riktigt högt utan problem.
Jag gillar golvare eller 2 delade konstruktioner med toppar och bottnar, skulle inte vilja köra med "enbart" ett par stativare för dom pengarna. Jag har tidigare kört med "bara" ett par stativare i form av betonghögtalare å 30Kg / st med 8" seas bas och diskant, dom låter mycket bra men jag tyckter ändå att golvare är vägen att gå.
I alla fall för mig då jusst basen är mycket viktig för mig och då inte bara "en massa bas" utan det ska vara kvalitet rakt igenom men med o-utömliga kraftresurser som verkligen kan lägga tyngd bakom anslagen + att djupt ska dom gå också för att jag ska bli nöjd. ;)
Sedan så är det ju så att om man har ett par riktigt bra stativare och kompleterar dom med ett par grymma bottnar ( T.ex. Morten's Elington ;) ) så blir det ju riktigt bra.

Men mina favoriter när det ändå gäller stativare måsste nog vara Mårten's Duke som jag tycker mycket bra om, men kräver verkligen elektronik för att låta bra och det är synnd. Men dessa behöver fortfarande stöd för att komma till sin fulla rätt.

Jag har dock inte hittat så många stativare som jag personerligen skulle vara nöjd att leva med ( ett visst undantag för min betong Capella högtalare med 8" seas basar som spelar en förvånansvärt kraftfull och väl kontrolerad bas ) och har därför inte den synen att det skulle räcka med ett par stativare för att få ett övergripande bra ljud som passar mig i smaken ( visst, beroende på rum också )

Redigerat av DVD-ai, 03 May 2008 - 22:37.

Postad 02 May 2008 - 23:38

Unregistered99ed7140
  • Unregistered99ed7140
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Så sant, men det handlar som jag sagt tidigare såklart om prioriteringar. Om man kan få lika bra för billigare peng är ju ganska troligt, men det finns ju folk som köper dem? (btw aldrig stavas aldrig med 2 l, alltid stavas alltid med 2 l... kunde inte låta bli :blink: ) Tillbaka till jämförelsen från bilvärlden... Det finns ju de som köper bilar för miljoner och aldrig kör dem ens...

Postad 03 May 2008 - 22:43

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Så sant, men det handlar som jag sagt tidigare såklart om prioriteringar. Om man kan få lika bra för billigare peng är ju ganska troligt, men det finns ju folk som köper dem? (btw aldrig stavas aldrig med 2 l, alltid stavas alltid med 2 l... kunde inte låta bli :) ) Tillbaka till jämförelsen från bilvärlden... Det finns ju de som köper bilar för miljoner och aldrig kör dem ens...

Fixat... har lite små problem med språk och skrift i allmänhet och det "händer" att "ett o annat fel slinker igenom"
Tyvärr !

Redigerat av DVD-ai, 03 May 2008 - 22:44.

Postad 04 May 2008 - 09:18

Unregistered99ed7140
  • Unregistered99ed7140
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Förlåt, det var inte meningen att gnälla över det... Kunde bara inte låta bli.
Iallafall så är ju egentligen inte 120000 någon svindlande summa, det finns ju golvare som kostar många hundra tusen, eller till och med sjusiffrigt... Vad är det egentligen som kostar flera hundra tusen mer i dem?
Det är ju inte bara lådan i sej man betalar för även om det kanske känns lättare att betala mycket för en större låda, eller hur?

Postad 04 May 2008 - 10:18

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Förlåt, det var inte meningen att gnälla över det... Kunde bara inte låta bli.
Iallafall så är ju egentligen inte 120000 någon svindlande summa, det finns ju golvare som kostar många hundra tusen, eller till och med sjusiffrigt... Vad är det egentligen som kostar flera hundra tusen mer i dem?
Det är ju inte bara lådan i sej man betalar för även om det kanske känns lättare att betala mycket för en större låda, eller hur?

Ingen skada skedd.

Det är ju så att meterialet till detta par högtalare kanske går på max 20000 kr igentligen, men sedan så är det utveckling och testar som tar tid och det är detta som dom tar betalt 100000 extra för.
Därför så kan man tjäna Jätte mycket pengar på att bygga själv om man är skillad och har alla grejor som behövs för att kunna få till ett 100% resultat. Detta kan ju kännas ganska segt, och det exakt så som jag kännar och även en kompis till mig som fick för sig att han skulle bygga ett exakt par QRS supernova själv ( men med min hjälp förståss ;) ) och gjorde också så, slutpriset hamnade på strax över 19000 kr i stället för 80000 kr :)
Och ljudet är till 99,99% likadant, bara det att vissa filterkomponenter inte är exakt samma märke och detta har gett honom en lite luftigare diskant, men det va bara trevligt tyckte vi båda.

Redigerat av DVD-ai, 04 May 2008 - 10:18.

Postad 04 May 2008 - 10:36

Unregistered99ed7140
  • Unregistered99ed7140
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Läckert! Visst är det så, dessutom kan de ju inte sätta hur lågt pris som helst heller då folk förväntar sej att de ska kosta mycket. De säljer helt enkelt inte lika bra om priset ligger fel... Det blir ju liksom inte stormarknadspriser i vilket fall som helst.
Smart att bygga kopior själv, har man kunskapen och möjligheten så är det ju inte alls fel att göra så.

Hur som helst så är det nog så att stativare eller golvare kan vara ett svårt val... Oftast beror ju inte valet bara på kostnaden utan även på användningsområdet och ja... Hur mycket plats man har/ vill avsätta för hifi/hemmabio. men generellt är det nog ganska ofta så att om man har en viss summa pengar så är det nog lättare att hitta golvhögtalare än stativare som man blir nöjd med tror jag.

Postad 04 May 2008 - 10:43

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
För mig är det defenetivt golvare som gäller, eller stativare + 2st subbor kan också gå bra :)

Postad 04 May 2008 - 11:19

Unregistered99ed7140
  • Unregistered99ed7140
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Samma här, golvare är nog min melodi med... Fast man vet ju aldrig

Postad 04 May 2008 - 11:27

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Min framtida uppsättning är golvare men inte med den där "extra basen" som vissa "större" stora högtalare har.
.. 2 subbar istället.

Typ : Adiovector S3 super eller Mentor 6 med två subbar .. det hade varit mumma.. ( min budget )

Maveric :)

Redigerat av Unregistered1103, 04 May 2008 - 11:28.

Postad 04 May 2008 - 12:47

Unregistered99ed7140
  • Unregistered99ed7140
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Tror nog att ganska många kör med en sån lösning, man måste ju inte nödvändigtvis ha allt i samma låda för att det ska låta bra.

Postad 05 May 2008 - 00:19

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Hejan. Om någon har denna stativare så får han/hon gärna ta med den och jämföra den mot mina i32s, Y-2, CR80s (vilket blir mellan 20-25 000 kr billigare beroende på finish).

Mvh
Ljudkvalite

Postad 05 May 2008 - 07:28

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Känns som att WIlson Audio Duette kommer att få rikligt med spö :)

Postad 05 May 2008 - 12:25

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Känns som att WIlson Audio Duette kommer att få rikligt med spö :lol:

Jo det är ju rätt självklart mot i32s och y-2 :P
Å andra sidan är det inte stativare så jag vet inte riktigt varför dom togs upp här, hör inte riktigt hemma.

Mer stativare och mindre golvare i den här tråden tack :)

Postad 06 May 2008 - 05:43

Unregistered99ed7140
  • Unregistered99ed7140
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hmm... Jag kanske har fel, men var det inte lite av en jämförelse mellan golvare och stativare eller var gränsen mellan dem går i olika prisklasser samt var gränsen går för att man måste gå från stativare till golvare eftersom det tycks i de flesta fall vara golvare som räknas som bäst?
Fast det kanske var jag som tolkade hela tråden fel yr som jag är och i såna fall ber jag om ursäkt för det också hihi.

Postad 06 May 2008 - 09:54

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Om vi snackar ljudkvalite så är pip dom monitorer som jag blivit mest impad av. Det finns dom som kan spela högre men har hittills inte hittat någon som låter lika bra på "vanlig" volym.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 06 May 2008 - 10:19

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Helt klart mina stativare :P

Postad 06 May 2008 - 11:20

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Helt klart mina stativare ;)

"PhiMats" skulle dom kunna heta, din egen filter desigt o allt, skulle du säkert kunna sälja för några tusen, med snyggare lådor och bra marknadsföring går allt :lol:

Men stativen får du ju sälja sepparat för en 5000 kr/st, dom är ju specielt avstämda för att ge det bässta ljudet med jusst dina högtalare :P

Redigerat av DVD-ai, 06 May 2008 - 11:21.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.