Har tittat runt på marknaden för att hitta en receiver till min hembio/ljudanläggning för max 20.000 kr. Utgångsläget var en svart receiver (allt annat jag har är svart) med fyra HDMI in och två ut. När jag gallrat återstod två maskiner, Onkyo TX-NR905 samt Marantz SR-8002. När jag läst diverse forum framkom att Marantz inte kan beställas i svart här i Sverige så då föll den bort. Återstår gör alltså Onkyon. Tyvärr verkar den mata ut HDMI-signal från uttag 2 endast efter att man ändrat i en meny. Iofs har jag en HDMI-växel med inbyggd förstärkare som jag kan använda om jag måste köpa en receiver med bara en HDMI-utgång. Vill dock i det längsta ha en ren koppling utan flera apparater mellan bildsignal och bildvisare.
Postad 26 December 2007 - 12:41
Eftersom jag har ett bra 2-kanals slutsteg tänkte jag koppla förbi min kommande receivers interna via pre-out. Frågan är då, fungerar receiverns automatiska rumskorrektion? Fungerar det olika på olika fabrikat?
Har tittat runt på marknaden för att hitta en receiver till min hembio/ljudanläggning för max 20.000 kr. Utgångsläget var en svart receiver (allt annat jag har är svart) med fyra HDMI in och två ut. När jag gallrat återstod två maskiner, Onkyo TX-NR905 samt Marantz SR-8002. När jag läst diverse forum framkom att Marantz inte kan beställas i svart här i Sverige så då föll den bort. Återstår gör alltså Onkyon. Tyvärr verkar den mata ut HDMI-signal från uttag 2 endast efter att man ändrat i en meny. Iofs har jag en HDMI-växel med inbyggd förstärkare som jag kan använda om jag måste köpa en receiver med bara en HDMI-utgång. Vill dock i det längsta ha en ren koppling utan flera apparater mellan bildsignal och bildvisare.
Postad 26 December 2007 - 12:44
Att du kör men externa slutsteg kopplad till Recivern kommer inte att påverka rumskorrektionen.
Jag kör så själv idag och det funkar bra.
Jag kör så själv idag och det funkar bra.
Postad 26 December 2007 - 14:37
Det låter perfekt. Då gäller det bara att hitta en receiver som har en bra förförstärkardel.
Ang rumskorrektion, hur upplever ni ljudbilden före och efter en kalibrering?
Ang rumskorrektion, hur upplever ni ljudbilden före och efter en kalibrering?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
25 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?