irriterad på det nu! Först var det lite små segt så jag ändrade grafiken till "låg" och då gick det snabbare, och spelet var skitkul, men jag kan inte spela det i mer än 10min innan den hänger sig och jag måste stänga av det med aktivitetshanteraren! I vissa fall har jag varit tvungen att starta om datan eftersom spelet hänger sig och får hela datan att protestera! Jag är inte särskillt bra med datorer, farsan bryr sig inte om det funkar elr inte så jag får ingen hjälp av honom. Är det fel på spelet elr på min dator? Datorn är från 2004, men spelet går ju fort på "låg grafik" så jag fattar inte vad som kan vara problemet?
SimCity Societies (PC)
(PC-spel)
|
1
|
(5)
|
Inga priser |
Postad 26 December 2007 - 15:58
Jag fick Simcity Societes av min brorsa på julafton och jag installerade det samma dag, men jag har blivit så himla
irriterad på det nu! Först var det lite små segt så jag ändrade grafiken till "låg" och då gick det snabbare, och spelet var skitkul, men jag kan inte spela det i mer än 10min innan den hänger sig och jag måste stänga av det med aktivitetshanteraren! I vissa fall har jag varit tvungen att starta om datan eftersom spelet hänger sig och får hela datan att protestera! Jag är inte särskillt bra med datorer, farsan bryr sig inte om det funkar elr inte så jag får ingen hjälp av honom. Är det fel på spelet elr på min dator? Datorn är från 2004, men spelet går ju fort på "låg grafik" så jag fattar inte vad som kan vara problemet?
Postad 26 December 2007 - 20:46
Kan vara värmeproblem. Har du rengjort den någon gång? Annars kan det vara en idé att testa rengöra fläktar och kylflänsar.
Testa även att installera de senaste drivrutinerna till grafik- och ljudkort.
Har du redan de senaste kan du istället testa med äldre versioner, hårdvaran har ju några år på nacken.
Testa även att installera de senaste drivrutinerna till grafik- och ljudkort.
Har du redan de senaste kan du istället testa med äldre versioner, hårdvaran har ju några år på nacken.
Postad 30 December 2007 - 18:40
Min data har faktiskt haft problem med värme och den har inbygd fläkt och står i en öppen byrå som är full med luft hål. Måste jag testa med att ha balkongdörren öppen?
Farsan rengör ibland för att datan är så känslig.
Men enligt han kan det inte vara något fel på datorn. Han kollade kraven på spelet och våran dator klarar nyare spel än det här. Det är inget fel på hårdvaran, vi har ett bra grafikkort och datan håller 38 grader i vanliga fall.
Men spelet stänger av sig efter 10min så det måste väl vara fel på spelet?
Men enligt han kan det inte vara något fel på datorn. Han kollade kraven på spelet och våran dator klarar nyare spel än det här. Det är inget fel på hårdvaran, vi har ett bra grafikkort och datan håller 38 grader i vanliga fall.
Men spelet stänger av sig efter 10min så det måste väl vara fel på spelet?
Redigerat av coursette, 30 December 2007 - 18:57.
Postad 01 January 2008 - 23:13
Är det bara det spelet som krånglar då? Har du senaste patchen till det?
Bra också om du har 15-20 cm fritt luftutrymme bakom datorn. Iaf, min dator blir benägen att stanna av annars.
En del antivirus program kan "krocka" med en del spelprogram. Testa stänga av det och se om det hjälper. Sjäv hade jag det problemet med Counter-Strike Source, hela skiten bara låste sig.
Du kanske vet allt detta redan, men men jag kan inte komma på något mer. Bara skräpspel från Valve som jäklas för min del
Bra också om du har 15-20 cm fritt luftutrymme bakom datorn. Iaf, min dator blir benägen att stanna av annars.
En del antivirus program kan "krocka" med en del spelprogram. Testa stänga av det och se om det hjälper. Sjäv hade jag det problemet med Counter-Strike Source, hela skiten bara låste sig.
Du kanske vet allt detta redan, men men jag kan inte komma på något mer. Bara skräpspel från Valve som jäklas för min del
Postad 02 January 2008 - 22:34
Japp jag har det senaste uppdateringarna och datorn har väldigt mkt utrymme (Skrivbordet den står i har ingen vägg där bak) Eftersom det verkar vara fel på spelet får jag väl lämna tillbaks det
Fast jag ska skaffa Xbox och spela Oblivion hela tiden så jag kmr nog inte sakna det!
Fast jag ska skaffa Xbox och spela Oblivion hela tiden så jag kmr nog inte sakna det!
Postad 03 January 2008 - 20:30
Jag tror inte att det är något fel på spelet, något är knas på din dator. Svårt att veta vad som är knas bara...
Dessutom får du troligtvis inte lämna tillbaka spelet, eftersom du har öppnat det. Öppet köp gäller obruten förpackning.
Dessutom får du troligtvis inte lämna tillbaka spelet, eftersom du har öppnat det. Öppet köp gäller obruten förpackning.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?