Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Systemkamera + objektiv

28 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 December 2007 - 18:18

donBronco
  • donBronco
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Hej.
Jag är sugen på att inhandla en systemkamera. Jag är en glad amatör och har bara haft kompaktkamera förut.

Jag har läst massa trådar här och recensioner på dpreview och kommit fram till att Sony A100 eller Nikon D80 nog är något för mig.
Jag var ganska inställd på en Sony A100 tills jag kollade vad ett fast ljusstarkt 50mm-objektiv skulle kosta... Har sökt på prisjakt och hittar bara det här:
Sonyobjektiv

Hittar inget fast 50mm med 1.8-bländare men nästan 4000:- för ett fast objektiv när ett Nikon 50mm 1.8 kostar typ 1200:- känns ju helt galet.
Nikonobjektiv
Då kan jag ju motivera den dyrare Nikonkameran med att det extra objektivet är nästan 3000:- billigare...
Resonerar jag rätt eller har ni avvikande åsikter ?

Hur gör jag förresten för att infoga produktbild med pris från prisjakt i inlägget?

mvh
/Tobbe

Postad 28 December 2007 - 02:27

donBronco
  • donBronco
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Det säljs ju ganska mycket Minolta-kameror med objektiv på blocket, men hur vet man vad som passar på Sony A100 ??

Tex denna annons:
Minoltakamera med objektiv

eller:
Mer Minoltagrejor

eller:
Ännu mer Minolta
Den här sista annonsen verkar ju grym, den innehåller ju bla ett 50mm 1,4 - objektiv.

Men som sagt, passar dessa objektiv på en Sony A100 ???

Postad 28 December 2007 - 02:53

Robinson Cruse
  • Robinson Cruse
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
kollade lite på Scandinavienfoto det ska nog passa till A100.

Sony A100