Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny på Wii!

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 December 2007 - 00:58

VikingLaine
  • VikingLaine
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hello!

Fick ett Wii av mamma i julklapp och blev lack eftersom ps3 stog på önskelistan ;)

Har försökt kränga det på diverse siter och får bra respons från flera som vill köpa det. Men jag tror att jag har kommit på andra tankar nu - jag vill behålla det!

Först och främst varför jag inte ville ha det var för att jag tycker att det känns som en "barnkonsol" med mest ploj och lek. Men har läst runt på olika forum nu och det verkar som det finns ett par sjyssta spel på en 19åring också :)

Sååååå... Tänkte köpa lite spel imorn! Nån som har ngt förslag på vad man bör köpa? Själv är jag sugen på Zelda, Resident Evil, Super Mario Galaxy och Guitar Hero. Nån som tycker att jag tycker helt fel och måste köpa något annat? Plus - vilket ska man börja med? har ju inte råd med alla 4 =( =(

Postad 28 December 2007 - 01:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Super Mario Galaxy tar rätt många timmar att ta sig igenom så det är väldigt prisvärt. Zelda är såklart riktigt bra också och det borde du kunna få tag i hyfsat billigt. Det är trots allt ett år gammalt.

Postad 28 December 2007 - 01:19

VikingLaine
  • VikingLaine
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Vilket Zelda är det du tänker på? Jag kan bara hitta det nya Twillight Princess eller vad det heter?

Postad 28 December 2007 - 01:37

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Spel som är klockrena på Wii enligt mitt tycke är:

Wario Ware: Smooth Moves
Super Paper Mario
Super Mario Galaxy
Zelda: Twilight Princess
Resident Evil 4

Skulle helt klart börjat med att köpa Super Mario Galaxy eller Zelda: Twilight Princess, två klockrena spel till Wii som håller ett bra tag.

Redigerat av Hämähäkki, 28 December 2007 - 01:38.

Postad 28 December 2007 - 08:05

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Super Mario Galaxy skulle jag nog säga som första köp!

Postad 28 December 2007 - 09:18

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Ganska sjukt med Zelda som fortfarande kostar fullpris på de flesta ställena.
Till o med mer fan, nya lir som SM Galaxy ligger på 499 o på samma ställe tar de 649kr för Zelda.

Nu är de ju värt varenda riksdal imo men iaf :)

Postad 28 December 2007 - 17:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Glöm inte att du även kan gräva i guldgruvan vi kallar för Gamecube. Det finns många bra spel till den som du troligen missat.

Postad 28 December 2007 - 23:04

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Missa inte Metroid Prime 3 till wii:n heller riktigt bra. Sen skulle jag vilja rekommendera Excite Truck tror att det är många somkanske missat det och det är synd.

Väl mött!

/Skorpan

Postad 29 December 2007 - 03:00

Goosen
  • Goosen
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Skulle nästan tro att snitt ålder på Wii är nästan äldre, iaf tror jag den tilltalar de äldre mer än de andra gör. Ren gissning men är min känsla, vuxit ifrån hypen om nyaste grafiken och vill ha en rolig förfest konsol. Så sent som på annandagjul spelade farsan och storebrors svärfar bowling med stor glädje å gubbarna är runt 60 år. :) Har med mitt Wii när jag är hos föräldrarna över jul.

Redigerat av Goosen, 29 December 2007 - 03:06.

Postad 29 December 2007 - 08:43

matte76
  • matte76
  • Forumräv

• 929 inlägg
  • 0
Givna köp är ju Super Mario Galaxy, Resident Evil 4 Wii edition och Zelda twilight princess. Sen finns ju många höjdarspel att ladda ner till virtual console samt flera bra gamecube-spel.

Postad 29 December 2007 - 11:00

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

• 728 inlägg
  • 0
instämmer med de andra, mario galaxy är bra... tog me de upp över jul och från syrrans äldsta dotter på 5 år till syrran själv på 34 va de roligt.. fast syrran va mest inne på bowling och boxning, ville spöa ungarna :)

Postad 29 December 2007 - 11:27

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0

Fick ett Wii av mamma i julklapp och blev lack eftersom ps3 stog på önskelistan :)

Först och främst varför jag inte ville ha det var för att jag tycker att det känns som en "barnkonsol" med mest ploj och lek. Men har läst runt på olika forum nu och det verkar som det finns ett par sjyssta spel på en 19åring också :)

En vanlig (miss)uppfattning bland "ungdomar" i din ålder...
Tror att du kommer att uppskatta att inte bara skjuta och kasta granater med tummarna...

Zelda är grymt och Mario likaså, Metroid Prime 3 är som sagt också riktigt bra. Skulle tipsa om att du köper de två tidigare spelen i serien (på gamecube) och lirar genom dem först då de är riktigt bra! De är inte dyra nu heller.

Rayman är också skoj, särskilt om du ska spela med några polare, och det går att få tag på riktigt billigt nu!

Postad 01 January 2008 - 12:07

Lucifeer
  • Lucifeer
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Super Mario Galaxy tar rätt många timmar att ta sig igenom så det är väldigt prisvärt. Zelda är såklart riktigt bra också och det borde du kunna få tag i hyfsat billigt. Det är trots allt ett år gammalt.

Idag kostar det online över 500kr fortfarande, tycker det är ganska dyrt även om det är ett bra spel

Postad 01 January 2008 - 13:07

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

Hello!

Fick ett Wii av mamma i julklapp och blev lack eftersom ps3 stog på önskelistan :lol:

Har försökt kränga det på diverse siter och får bra respons från flera som vill köpa det. Men jag tror att jag har kommit på andra tankar nu - jag vill behålla det!

Först och främst varför jag inte ville ha det var för att jag tycker att det känns som en "barnkonsol" med mest ploj och lek. Men har läst runt på olika forum nu och det verkar som det finns ett par sjyssta spel på en 19åring också ;)

Sååååå... Tänkte köpa lite spel imorn! Nån som har ngt förslag på vad man bör köpa? Själv är jag sugen på Zelda, Resident Evil, Super Mario Galaxy och Guitar Hero. Nån som tycker att jag tycker helt fel och måste köpa något annat? Plus - vilket ska man börja med? har ju inte råd med alla 4 =( =(

Grattis till en roligare spelmaskin.Wii är mycket bättre än PS3 tycker jag, spelglädje till max.

Postad 01 January 2008 - 18:28

Maackaan88
  • Maackaan88
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Håller med dig på två spel. Zelda och Mario galaxy är riktigt bra. Gillar Paper Mario skarpt också;)

Postad 02 January 2008 - 19:54

hejbabiriba
  • hejbabiriba
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Zelda
Metroid 3
Super mario

Sen några förfest spel som mario party 8 är sjukt kul fast isf bör du ha 3-4 kontroller sjukt kul då,annars fungerar tennis bra om du har 2 st.
Sonic olympics är även det sjukt kul som förfest spel kom jag på.

Spel som nämts här som inte är prisvärda är typ wario fyfan.

Postad 02 January 2008 - 19:57

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

• 1103 inlägg
  • 0
Som skrivet!
Glöm inte GameCube som har Resident Evil-serien med uppdaterad grafik till RE1 och RE2!

Postad 03 January 2008 - 09:02

_hb_
  • _hb_
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
En röst till på Excite Truck som borde gå att få tag på för billig penning.

Postad 07 January 2008 - 08:49

Unregistered10dc2c5b
  • Unregistered10dc2c5b
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Vill hålla med nästan alla föregående talare. Min favoritspel är:

Zelda: TW
Mario Galaxy
Excite Truck
LEGO StarWars
Vill även slå ett slag för Wii Play. Into nog med att man får en Wiimote med, det är riktigt skoj också.

/Z

Postad 07 January 2008 - 09:25

Bamb00zle
  • Bamb00zle
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
De vanliga sportspelen som kommer med som standard är bra. Finns också pingis att köpa till som är rätt så trixigt!

Postad 08 January 2008 - 03:32

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Äger inte en Wii själv men jag skulle helt klart spela alla Metroid Prime spelen (och har du inte spelat Super Metroid på Snes så tycker jag att du ska ladda ner det från Virtual Console ).

Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure har jag läst en del om och det verkar vara ett kul spel och har tydligen fått rätt så bra kritik på vissa siter.

Medal of Honor Heroes 2 verkar vara ett av de bättre fps spelen till Wii.

Jag hade nog själv skaffat mig Metroid Prime och Zak & Wiki om jag ägt en Wii och sen kanske det hade blivit No more heroes (som verkar kunna bli ett bra spel där man får svinga lightsaber även fast det inte är ett Star Wars spel).

Jag anser att Super Metroid tillhör det bästa spel jag spelat oavsett format, jag ska lätt skaffa detta om jag skaffar mig en Wii, gillar man spel som blandar pussel med grymt plattformande så finns det inget spel som slår detta=).

Redigerat av Jack of all trades, 08 January 2008 - 03:47.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.