Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

"Sned" projektionsbild

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 December 2007 - 17:28

freddy_80
  • freddy_80
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har en toshiba MT-200.Den projicerar bilden snett (se bifogad bild)
Keystone är inte galet inställt .....
Kan det bero på att projektorn inte sitter klockrent centrerad med duken? Verkar ju inte riktigt logiskt men men...
Någon som upplevt något liknande som kanske har någon lösning?Bifogad fil  sned.bmp   960.05K   50 Antal nerladdningar

Postad 28 December 2007 - 18:20

phiwer
  • phiwer
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har en likadan projektor med samma problem. Dock beror inte problemet på projektorn.

Kan ge dig rekommendationen att verkligen kontrollera så att linsen sitter mitt framför duken. Om detta inte sker så får du vrida på projektorn för att få bilden centrerad, vilket i sin tur medför längre projektionsavstånd till duken på en av sidorna. Detta leder till det problemet både du och jag har.

Anledningen till varför jag inte åtgärdat mitt problem är helt enkelt av ren lathet. =)

Lycka till!

Postad 29 December 2007 - 11:20

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Det ser helt klart ut som om du har monterat den lite snett.
Enligt bilden du bifogat så står din projektor för långt till vänster på duken och sen har du vridit projektorn till höger för att få "tillbaka" bilden på duken......dessutom står höger sida av projektorn lägre vilket gör att den övre delen av bilden verkar rak.
Åtgärd:
Vrid projektorn tills båda sidorna är lika långa, sen flyttar du hela projektorn i sidled tills bilden hamnar inom duken igen.
Slutligen justerar du projektorns lutning så bilden blir rak.
(Hade du haft en projektor med lensshift så hade du inte behövt flytta hela projektorn i sidled).

Mvh
/Stefan

Postad 29 December 2007 - 12:51

freddy_80
  • freddy_80
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tack för svaren.Misstänkte att det var något sådant.
Problemet är att fästet till projjen inte går att flytta mer, så jag får leva med detta tills jag köper nytt fäste....

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.