Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Smidigaste sättet att koppla dator trådlöst till TV:n?

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 december 2007 - 20:38

Frisse_F
  • Frisse_F
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Nu har jag letat i en halvtimme utan få något napp så jag startar en ny tråd. Rubriken är väl ganska talande. Om man vill slippa sitta vid datorn när man kollar film, hur löser man det på smidigaste sätt (trådlöst)?
Man känner sig som nån som just kom ut ur en grotta när man ställer frågan men vad gör man inte för att hitta den smidigaste lösningen :)

#2

Postad 29 december 2007 - 14:32

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Enkelt svar: det finns ingen smidig lösning.

Krångligare svar: Du har två alternativ. Antingen någon form av trådlös hdmi-överföring av bilden från dator till tv. Vad jag vet finns det fungerande alternativ eller är på väg att lanseras. Sannolikt kommer de kosta skjortan. Det andra alternativet är att du har en mediaspelare kopplad till tv:n som har tillgång till filmer över nätverket. Räkna inte med att kunna streama HD-filmer i realtid utan du bör nog vara inställd på att få föra över filmerna innan du tittar på dem. Men visst har du bra signalstyrka osv så kan det gå vägen. Enklare (divx t.ex.) ska gå bra att streama.

Mitt råd är att du drar en sladd då kostanaden blir en bråkdel.En hdmi-kabel är inte direkt skrymmande eller svårdragen.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.