Jag skulle gärna lägga lite mer på det redan nu, men min ekonomi ser ganska mörk ut framöver...
Hur billig surround är det vits att köpa?
Postad 28 December 2007 - 21:34
Jag skulle gärna lägga lite mer på det redan nu, men min ekonomi ser ganska mörk ut framöver...
Postad 28 December 2007 - 21:41
Postad 29 December 2007 - 14:20
GÅ in och kolla på http://www.fynda.se/ dem har hifi i den prisklassen kanske något högre!
Det var inte så tokigt... Tack för tipset!
Men frågan kvarstår: Hur lite kan man betala hos handlaren utan att bara komma där ifrån med en påse skräp? Jag är inte så kräsen, men vill förstås inte köpa några rena skämthögtalare heller...
Postad 31 December 2007 - 19:37
Ett tips är väl att iaf satsa på en separat reciver och högtalare, typ dynavoice högtalare. Ett prisvärt alternativ är också att kika på begagnade prylar, då får du ju så att säga bättre prylar till billigare priser.
Men som svar på frågan så har jag svårt att se att du kan få något någorlunda vettigt under 2500-3000 kr.
Postad 01 January 2008 - 01:18
Det jag märkt i det här underforumet mest är att folk som köpt färdigsystem sen visar sig sakna ingångar för att få in spelmaskiner och andra maskiner i recieverdelen som ofta är samma som dvd-spelaren i systemen.
Vill du komma undan riktigt billigt i ditt testande, så åk till nån butik som kan dema material för dig så kan du lyssna om det är nåt att ha i sig. Eller varför inte gå på bio? Gillar du surroundet där så lär du göra det hemma också.
Postad 01 January 2008 - 13:20
Är troligen bland det bättre du kan få tag på med din budget, dessutom är det med en separat reciever vilket är ganska ovanligt på denna prisnivå, fördelen är då att du får betydligt fler anslutningsmöjligheter som nämns ovan. Dessutom kan du uppgradera t ex din DVD-spelare i efterhand. Nackdelen är möjligen att ingen DVD-spelare ingår, men det har du kanske redan en innan? De DVD-spelare som är inbyggda i billiga paket brukar vara rätt kassa men här kan du ju själv köpa en bättre modell, och kan även köra både ljud och bild digitalt hela vägen eftersom recievern har såväl HDMI som optiska samt koaxial-ingångar.
Sedan kan du även byta högtalare till bättre om du vill uppgradera med tiden. Handlar väl om att inte måla in sig i ett hörn liksom.
Postad 06 January 2008 - 13:14
Kolla in det här systemet: https://www.prisjakt...kt.php?p=155648
Är troligen bland det bättre du kan få tag på med din budget, dessutom är det med en separat reciever vilket är ganska ovanligt på denna prisnivå, fördelen är då att du får betydligt fler anslutningsmöjligheter som nämns ovan. Dessutom kan du uppgradera t ex din DVD-spelare i efterhand. Nackdelen är möjligen att ingen DVD-spelare ingår, men det har du kanske redan en innan? De DVD-spelare som är inbyggda i billiga paket brukar vara rätt kassa men här kan du ju själv köpa en bättre modell, och kan även köra både ljud och bild digitalt hela vägen eftersom recievern har såväl HDMI som optiska samt koaxial-ingångar.
Sedan kan du även byta högtalare till bättre om du vill uppgradera med tiden. Handlar väl om att inte måla in sig i ett hörn liksom.
Tackar tackar... Nej DVD-spelare behöver inte följa med. Jag har redan en men den är inget vidare, så när jag köper en ny vill jag gärna köpa en hyfsat bra.
Postad 07 January 2008 - 10:04
Postad 07 January 2008 - 20:48
Postad 11 January 2008 - 22:14
https://www.prisjakt...kt.php?p=176289
/Glen
Redigerat av glen, 11 January 2008 - 22:15.
Postad 12 January 2008 - 00:36
Postad 12 January 2008 - 12:34
Kolla in det här systemet: https://www.prisjakt...kt.php?p=155648
Tjena jag e också helt ny på detta med surround system.
Jag har redan ps2 så jag har dvd biten fixad. men på omdömen så står det att den inte rekomenderas för musik...? 2 personer har dessutom sagt det (ja, jag vet att man inte kan basera på detta enbart men ändå..?) jag vill gärna ha ett system som klarar av allt.
Finns det inte i 2000-3000:- prisklassen.
Jag kommer att koppla anläggningen till datan och ps2 och tv:en såklart så jag vet inte hur många utgångar(?) jag ska ha (3?) (jag vet inte vad sådan anslutning heter men ni fattar väl vad jag menar
så ngt annat tips eller e den bra!? jag tänkte köpa inom loppet av en vecka så alla svar rekomendationer stor hjälp
Postad 12 January 2008 - 12:43
Tjena jag e också helt ny på detta med surround system.
Jag har redan ps2 så jag har dvd biten fixad. men på omdömen så står det att den inte rekomenderas för musik...? 2 personer har dessutom sagt det (ja, jag vet att man inte kan basera på detta enbart men ändå..?) jag vill gärna ha ett system som klarar av allt.
Finns det inte i 2000-3000:- prisklassen.
Jag kommer att koppla anläggningen till datan och ps2 och tv:en såklart så jag vet inte hur många utgångar(?) jag ska ha (3?) (jag vet inte vad sådan anslutning heter men ni fattar väl vad jag menar
så ngt annat tips eller e den bra!? jag tänkte köpa inom loppet av en vecka så alla svar rekomendationer stor hjälp
Det är antalet ingångar och vilken sorts ingångar du ska ha koll på när du köper ditt sourround. Enda utgången du behöver förrutom till varje högtalare, om du ska ha en utgång till tvn och vilken sorts utgång det ska vara.
Alltså om du ska ha HDMI, Scart osv.
Hoppas du blev klokare av de svaret.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
67 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?