Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Net on Nets Andersson 05-paket. Nått att ha?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 December 2007 - 21:56

Scilla
  • Scilla
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej!
Min kille vill ha det här paketet. Är det något att ha? Eller är det bara snyggt!?

TV Andersson O5/ R2/ S1 7.1 Large/ Centrum Gemini 510, 16 590 kr. Dyrt eller prisvärt?

"40 tums HD Ready LCD-TV med mycket hög prestanda, bländande bildegenskapar och utsökt design i svart pianolack tillsammans med 7.1 hemmabiosystem med fullutrustad receiver på 7x150 W samt högtalare i pianolack finish för den designmedvetna lyssnare som uppskattar en ren och kraftfull ljudbild. samt regionsfri DVD-spelare med HDMI-utgång och videouppskalning för perfekt resultat. Klarar att spela upp de flesta formaten på marknaden såsom bl a DivX.

Andersson O5 -

LCD-TV-serie från Andersson med utsöktdesign i svart pianolack. 40 tums HD Ready LCD-TV med perfekt bild tack vare bl.a. kontrast på 1200:1. Utrustad med bl.a. 2 HDMI-ingångar och 3 scart.

Andersson R2 - ,

Mycket stark, 7-kanals hemmabioreceiver på hela 7x150 W DIN som passar utmärkt såväl till hemmabio som musik. Utrustad med mängder av smarta funktioner som automatisk högtalarinstallation, A/V Sync och OSD-menyer.

Andersson S1 7.1 Large -

7.1 högtalarsystem i pianolack finish för designmedvetna lyssnare som uppskattar en ren och kraftfull ljudbild. Fyra pelarhögtalare, 2 satelliter, centerhögtalare samt aktiv subwoofer för ett komplett all-roundsystem för både hemmabio och musik.

Centrum Gemini 510 -

Mycket stilren regionsfri DVD-spelare i ny design från Centrum med HDMI-utgång och uppskalning av bilden vilket ger fantastisk bildkvalitet. Spelar de flesta formaten på marknaden inklusive DivX 6 och högupplöst JPEG.

Rekommenderade kablar för installation: (Säljes som tillbehör)
- Högtalarkabel
- Digital ljudkabel mellan DVD och receiver (koaxial/optisk)
- Optisk digital ljudkabel mellan TV och receiver
- Högklassig bildkabel (HDMI/scart/komponentvideokabel) ". (Kopierat från Net on nets sajt.)

Postad 29 December 2007 - 19:42

Algen
  • Algen
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
jag skulle aldrig köpa ett andersson system ;) eller tv för den delen!
men det beror vell på lite vad man har för krav på grejorna, har man öppet köp så man kan testa sakerna ?

Postad 31 December 2007 - 19:24

Unregistered1a5a7d81
  • Unregistered1a5a7d81
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

jag skulle aldrig köpa ett andersson system :) eller tv för den delen!
men det beror vell på lite vad man har för krav på grejorna, har man öppet köp så man kan testa sakerna ?

Hejsan!

Ganska hårt draget där tycker jag. Köpte själv en Andersson tv(dock en plasma, ej hd-ready) för ett par år sedan och måste säga att det faktisk var RIKTIGT bra bild på den. Har senare haft dyrare plasma och lcd, bl.a. sharp full-hd och måste säga att Andersson plasman ändå ligger i topp på tv-bild, men givetvis fick den svårare att prestera vid riktig hd-upplösning. Med det sagt vill jag säga att bara för att tv:n heter Andersson behöver den inte vara dålig, dock inte sagt att just denna lcd är ett "klipp".

Postad 05 January 2008 - 22:27

joebear80
  • joebear80
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag skulle inte heller köpa Net On Net's egna grejer,
speciellt inte i mängdpaket. , det mesta av Centrum och Andersson är det billigaste som Net On Net kan köpa in och sen sätter sitt eget märke på. Det handlar mer om grejerna håller eller inte, men sen kanske enstaka produkter är riktigt bra, om du fått ett bra exemplar av deras bästa (och då dyraste) produkter.
Jag har jobbat på Net On Net, och låt mig säga såhär - felprocenten på Centrum produkterna är mycket högre än andra märken,
iallafall de billigare produkterna.
Om man inte är så kräsen med ljud så är iofs högtalarna OK, och nästan inga kommer tillbaka på reparation.

Jag skulle vilja jämföra det med ett av dom där "Flytta hemifrån paketen" med brödrost, elvisp, strykjärn etc från Hugin eller Melissa eller vad det nu är för nåt budgetmärke - Extremt prisvärt för den rena mängden grejer och funktioner, men
kanske är det bara elvispen som håller måttet i över 1 år...

Min motrekommendation är:

Idag finns det utsökt fantastiska 42 tums TV (LCD eller plasma) för runt 11000 (Rekommenderar Panasonic), och för 5 tusen får han kanske inte 7 surroundhögtalare (men e flesta DVD skivor innehåller inte 7 ljudspår idag) men 5 surroundhögtalare och en bas och en Ok förstärkare med garanterat bättre ljud än paketet från Net On Net. Varför?
Jo därför att högtalarna inte låter speciellt bra, och vad ska man med 7 halvbra högtalare till när man ska lyssna på musik?

Ett exempel:
Panasonic 42 tums plasma (Bästa filmbilden för 11000 som går att köpa! Man blir mörkrädd...)
En Sony STR-DG500 6.1 förstärkare ca 1990kr (Bra ljud för pengarna)
Dynavoice eller Proson högtalare (5 högtalare + bas) för ca 2695 - Här sitter nyckeln, eller ska jag säga skillnaden till bra ljud!
(Jämfört med Centrum och andra liknande) (Se fynda.se)
Och valfri Panasonic DVD spelare för resten av pengarna, som ändå ger dig en fin bild!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.