Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Trådlös (Belkin) HJÄLP!

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 December 2007 - 12:29

nikola_velo
  • nikola_velo
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Snälla hjälp mig

Jag har bbb normalt med telefoni (modem), köpte en Belkin F5D72304 som jag koppla in igår. allting funkar i 40-45 minuter sen lägger internet ner och jag är tvungen att starta om modem router mm för att det ska fungera igen.
Har aldrig tidigare haft problem med bbb. Ringde support men hon hänvisa mig till belkin, och där fick jag ingen hjälp då han verkade kunna lite som jag kan. Vad kan vara felet ?

Postad 29 December 2007 - 12:54

Unregisteredf35ed254
  • Unregisteredf35ed254
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Har tyvärr inget bra svar förutom att säga att släng ut Belkin-routern och köp ett annat märke.
Gjorde ett examensarbete på ett företag, de hade köpt Belkin produkter som jag skulle hjälpa dem att installera, och det var precis som du säger, det fungerar i ca 45 minuter sen måste man starta om routern. Belkin skickade en ny router med det var samma problem med den, då köpte vi en Linksys och efter det fungerar det hur bra som hellst.

// Erik

Postad 29 December 2007 - 13:17

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Har tyvärr inget bra svar förutom att säga att släng ut Belkin-routern och köp ett annat märke.
Gjorde ett examensarbete på ett företag, de hade köpt Belkin produkter som jag skulle hjälpa dem att installera, och det var precis som du säger, det fungerar i ca 45 minuter sen måste man starta om routern. Belkin skickade en ny router med det var samma problem med den, då köpte vi en Linksys och efter det fungerar det hur bra som hellst.

// Erik

Håller helt med, Belkin är ett skitföretag som gör skitprodukter (iaf gällande routers och liknande) och deras så kallade support är ett skämt. Jag var så förbannad på min Belkin Pre-N router att jag faktiskt hamrade sönder den med en hammare så fort jag fått installerat dess ersättare. NetGear 854 router är bra, men tyvärr verkar de ha en tendens att dö efter ett par månader (2 av mina har gjort det, och massor med andra enligt internetforum). Kör nu en Dlink DIR655 som är den bästa så här långt.

/pJ

Postad 29 December 2007 - 13:35

nikola_velo
  • nikola_velo
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Så ert råd är att slänga skitet, det är inte bara så att min brandvägg spökar eller jag har installerat ngt fel ?

Postad 29 December 2007 - 15:26

Chevynova
  • Chevynova
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej
Har oxå en belkin router men med inbyggt modem.
Den krånglade en del innan jag uppdaterade "firmware".
Med den nya firmwaren kunde jag söka efter nya uppdateringar ifrån setup sidan för belkin routern dvs 192.168.2.1 (standard) och då hittade jag nyare uppdateringar som inte fanns med på hemsidan (jag hittade inte dom i alla fall).
Vilken version har du?
Det verkar som om dom har haft problem med v7 så till den finns det beta firmware.

Postad 29 December 2007 - 16:27

nikola_velo
  • nikola_velo
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej chevynova

Jag har inte uppdaterat ngt, jag bara installera den och så funka den ( som skrivet i 45 minuter). Men det kanske krävs att jag uppdaterar den. Jag är inte så bra på datorer. hur vet jag vilken version jag har ?
Kan det vara detta som gör att mitt internet kraschar ?

Postad 29 December 2007 - 17:01

Chevynova
  • Chevynova
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej
Kolla under din router vad du har för nr (tex version 4.000 ) det finns en guide för detta på belkins hemsida.
Du kan även kolla om du har uppdateringsfunktionen inbyggd i din firmware genom att skriva in adressen till din router i webbläsaren (standard är 192.168.2.1) och logga in på din router.
Där kan du kolla under firmware update om du har en knapp som det står check firmware på.
Om den inte finns så måste du ladda ner programvaran genom belkins hemsida.
Direktlänk till belkin och vart du kollar versions nr
http://www.belkin.co...?...nu&aid=6094

Postad 30 December 2007 - 11:12

nikola_velo
  • nikola_velo
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tack chevy...

uppdaterade firmwiren igår samt så klona jag mac och stängde av brandväggen på routern och allting har fungerat perfekt.

Postad 30 December 2007 - 13:02

Chevynova
  • Chevynova
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej
Kul att det funkar nu.
Jag har testat rätt så många trådlösa produkter (d-link belkin netgear proxim gigabyte) och det var bara en som fungerade perfekt direkt ur kartongen och det var Gigabytes router som jag köpte på rea för 270kr hos clasolson (har funkat fint i ett par år nu hos en kompis).
En netgear router dg814 eller nåt sånt fungerade inte alls från början men efter en uppdatering gick den bra.
Dock gillar jag inte netgear för dom har en tendens att låsa sig och sluta dela ut ip adresser...bara att dra ut sladden o starta om så går det (syrran o farsan har netgear o jag får oftast sköta "supporten").
Jag tycker det är synd att tillverkarna släpper produkter som inte fungerar utan en uppdatering.
Och som Nikola_velo nämde så är det sällan supporten har kompetens....ofta hamnar man utomlands när man ringer supporten och snacka tekniska problem på engelska klarar ju inte alla.
Oftast får man bäst hjälp i forum....här finns det i alla fall många duktiga personer :blush:
Har löst många problem genom att söka på detta forum.
Gott nytt år till er alla

Redigerat av Chevynova, 30 December 2007 - 13:03.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.