Lyngdorf TDA2200 är en riktigt trevlig maskin. Spelar egentligen sjukt korrekt. Har ofta jämfört den mot NAD M3an och med olika högtalare..
M3an vann i mina öron eftersom den har ett mysigare ljud tycker jag.. Kan tycka att Lyngdorfen blir för korrekt..
Men det är ju en smaksak.
Har dock planer på att koppla på ett Lyngdorf steg på min NAD för att få samma tajta bas som Lyngdorfen har.. Naden är långt ifrån lika tajt där och håller inte ihopa basen lika bra som Lyngdorfen gör..
Men personligne har jag själv också funderat på en TDA2200, enbart för att den är så sjukt snygg och för att den spelar så bra som den gör..
Har inte lyssnat på hur den spelar B&Ws D-serie än, men det kommer att bli ett sluttest för mig..
Hegel H200 är också en trevlig pjäs.. Lyssnade mycket på den när jag letade högtalare..
Men min åsikt där är att NADs M3 (som för tillfället är min referensförstärkare) klarar sig aningen bättre på allt.. Sen kan Hegeln kännas aningen varmare i ljudet..
Bladelius har jag inte lyssnat spec mkt på.. Får ju alltid fina recensioner, så helklart så ska du testa dom..
Även Rotel har jag inte lyssnat jätte mycket på och kan inte säg för mycket om..
Vad det gäller Primare så vet jag inte vad jag ska säg..
För mig är Primare något av det vackraste som finns i elektronik och jag har alltid haft höga förväntningar på dom.. Kanske är det just därför som jag aldrig fastnat för ljudet..
Men det är mina åsikter.. Själklart så måste du ju lyssna på allt själv, och tipset är som vanligt.. Låna hem och testa i rätt miljö..
Redigerat av Darth Tojayz, 01 January 2008 - 12:41.
Tilläggs text