Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

högtalarbyte?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 December 2007 - 00:26

jonny1
  • jonny1
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
tja e lite fundersam på att byta till nya högtalare..

funderar på Klipsch rf52 frontar,, rc52 center,, rs52 surroundh. ,, och Rw10d subb,,,,,

numera har jag infinity beta 50. c360, alpha10 ,sw10 som system.....

så frågan e om det e värt byta??

gillar designen på klipsch högtalarna skarpt ...........

tips på annat e välkommet

Postad 30 December 2007 - 12:00

The Man
  • The Man
  • Beroende

• 1049 inlägg
  • 0
Svårt att säga om det är värt att byta. Vad är det för skillnad du är ute efter, förutom designen?
Gillar du ljudet i det nuvarande så tycker jag inte faktiskt. Blir ju en ganska så dyr affär. Dock, gillar du ljudet Klipsch har, för det kommer låta ganska annorlund mot Infinity. Och så är ju RF52 riktigt smala och stilrena. Men du bör verkligen lyssna på dem innan du bestämmer något, det råder jag.

Postad 30 December 2007 - 12:15

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
INstämmer helt med förra inlägget! Du måste lyssna innan du bestämmer dig - Klipsch spelar mycket "på", och med "fel" kringutrustning kan det ruskigt lätt bli vasst och jobbigt i längden för musik (har haft ett par äldre Klipsch - möjligt att det är annorlunda idag...). Para inte ihop Klipsch med en billigare Yamaha reciever som jag gjorde - det var ingen lyckad kombo! Det blev bättre när Yamahan byttes ut mot ett 2 kanals Rotel Pre/Pwr men när jag bytte bort mina Klipsch mot ett par Dynaudio kom det stora lyftet. Det går inte ens att börja beskriva hur stor skillnaden var! Mycket mjukare för öronen, detaljerna bara kommer fram och man blir sällan lyssningstrött - vilket man blev efter en 30 minuter med Klipchsarna.
Så....ut och lyssna, för nära 15k kan du hitta en hel del alternativ. Canton är ett alternativ (GLE-serien), eller Monitor Audio Bronze.
Men ut och lyssna på systemen - det är ju dina öron (ögon?) som ska ha systemet.

/Andreas

Postad 30 December 2007 - 12:38

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
KLipsch passar väldigt bra till bio då de är lättdrivna och låter trevligt trotts klena biorecivrar. Vill gärna ha lite luft för att andas så inga små rum. Den rätt direktverkande diskanten är heller ingen för små ytor. Sitter du närmare än 2m från högtalaren kan den upplevas som vädigt mycket.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.