Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fy FAN för ON OFF!

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 December 2007 - 08:37

Cinema
  • Cinema
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
God morron. Hoppas detta är rätt val av forum tråd. Känner att jag måste skriva av mig. Hoppas jag kan få lite synpunkter om detta. Eller om det är bara jag som är otålig på att vänta.

Den 12 november så satt jag på min bärbara data (hp 9540) och surfade lite, efter ett tag så startade jag om den och fick fram ett blått medelnade med massa text när jag startade den. Jag lyckades komma in i felsäkertläge och
köra en systemåterställning men det hjälpte ej.
Så jag bestämde mig att lämmna in den dagen efter.
När jag kom till min lokala onoff butik så berättade jag om problemet för dem, jag hade också en polare med mig som sa attt han trodde det var moderkortet som hade pajat. Men vilket fall så var det inga problem att lämmna den.
Vi fick ett kvitto där det stod när den skulle vara beräknad klar (3 December) och att man skulle få ett sms av dem när den är hemma i den lokala butiken.

Den 4 december ringde jag för att se statusen om den, men dem sa bara att dem ringer upp en när dem vet mer. Men dem ringde aldrig upp.
Jag ringde några dagar senare igen och fick ett svar: Den är klar. Så ###### skönt att höra!
Men veckan gick och jag fick inte ett sms om att den var kommen. Jag ringde till onoff supporten igen (Duktigt sur)
Denna gång sa dem att den inte var klar!, såklart fick jag spel och skällde ut dem, men dem sa att

"vi ser här på datan att ingen har sagt det, eller att det inte stämmer" (eller något i den stilen).

Dem sa att dem skulle ringa upp när dem viste mer om den, men jag fick aldrig ett samtal av dem.
Så jag ringde nu igen den 26 december och fick som svar att den var KLAR! att dem hade bytt moderkort, och att den blivit klar den 21 december. Men nu är det den 30 december och jag kollar fortfarande varje morron efter det sms:et, som ej verkar komma.
Nu är det 2 röda dagar framför mig, men kommer den inte fram mot den 2 Januari 2008 så vet jag inte vad jag kommer att göra. 14 Januari skall jag flytta till barcelona, hoppas jag bara får den innan dess!

FY FAN FÖR ON OFF!

/ Cinema

Postad 30 December 2007 - 20:16

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Mellan den 21:a december i år och den 2:a januari nästa år finns det enbart 2 arbetsdagar. Halva landet passar självklart på att ta ut semester dom där 2 dagarna. Att dom inte lyckades flytta den från verkstad till butik på 2 dagar när nästan ingen är på jobbet är inte så konstigt.

Vänta tills på torsdag så lär ju datorn ha dykt upp. I annat fall:
Påpeka att du inte är särskilt nöjd med allt väntande och att dom nu trots allt haft 4 arbetsdagar på sig att leverera datorn som påstås vara lagad. Får du ingen bra förklaring i det läget så är det ju bara att kräva att få pengarna tillbaka med motivering att dom tagit oskäligt lång tid på sig och att du varken kan eller vill vänta längre, bl a pga resan den 14:e.

Sen är det naturligtvis inte imponerande att dom tog 6 veckor på sig att reparera istället för beräknade 3 veckor samt att någon gav dig felaktigt statusbesked vid minst 1 tillfälle. Ett tips är dock att du inte gör saken bättre om du hotar att slå sönder butiken pga det. Vänta åtminstone tills du får tillbaka datorn med samma fel först :)

Postad 30 December 2007 - 22:04

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Ja den som borde få en utskällning är du som köpte från OnOff, kom igen, snacka om att be om problem! =)

Postad 30 December 2007 - 22:40

samsara
  • samsara
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Köpte en mobiltelefon från On-Off som la av efter någon vecka. När jag lämnade in den fick jag vänta i tre veckor innan den var klar. När jag sedan slog på mobilen kunde jag konstatera att den var lika stendöd som när jag lämnade in den. Efter ytterligare flera veckor fick jag ut en fabriksny telefon. Hur den mobilen fungerar vet jag inte eftersom jag var tvungen att köpa en till mobil för att folk skulle kunna få tag i mig.

Postad 04 January 2008 - 10:40

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Trist att behöva vänta, jag har oxå lämnat in trasiga saker och fått vänta i en evighet. Speciellt produkter som man inte kan vara utan. Som när vår trådlösa router där hemma gick sönder. Vi kunde ju inte vara utan internet i 8 veckor så jag fick köpa en ny medans den andra var på lagning. Så nu har jag en router jag inte har nån användning för. De borde ha lite enklare grejor att låna ut... samma sak med telefoner ju. Många har ju idag inget fast abonnemang. Och blir de då utan telefon, vad fanken ska de göra? Antingen gräva fram nån gammal tegelsten eller köpa en ny enklare...

/HEnrik

Redigerat av Tomas_D700, 28 January 2008 - 13:25.

Postad 27 January 2008 - 11:12

Unregisteredcb1a50ee
  • Unregisteredcb1a50ee
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Saker man köper KAN gå sönder, det får man villigt räkna med när man handlar prylar av olika slag, samma sak när det gäller bilar tex.
Man kan alltid fråga om låneprodukter MEN ibland finns det inte möjlighet att låna ut. Tänk på hur många artiklar en butik har och sen om man skulle ha ca 4st låneprodukter på varje artikel, ja man hör ju hur löjligt detta låter.

Sen förstår jag att man blir irriterad av att man blir av med sina saker vdi reparation det är ju klart, men ett tips är att INTE bli förbannad direkt när man lämnar in något för service, jag kan ju säga att motivationsgraden för den säljaren att hjälpa just dig sjunker rejält om man inte kan uppträda trevligt och städat.

Kan inte riktigt förstå varför just elektronikbranschen är så infekterad med alla myter och dylikt, Onoff siba elgiganten m fl kedjor det är dom som inte kan något, det är dom som inte har någon service. Kan det vara så att det inte gäller alla dessa butiker.

Jag kan tala för mig själv som jobbar hos en av dessa kedjor och har bla annat jobbat hos en lokal AudioVideo butik innan.
Jag kan säga att jag känner att servicegraden och kunnandet är högre där jag jobbar nu.

Redigerat av Unregisteredcb1a50ee, 27 January 2008 - 11:13.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.