Om någon har erfarenhet av högtalarna eller förslag på på ersättare i prisklassen 9-12k är jag tacksam.
Postad 30 December 2007 - 18:57
Om någon har erfarenhet av högtalarna eller förslag på på ersättare i prisklassen 9-12k är jag tacksam.
Postad 30 December 2007 - 21:59
JBL är säkerligen en bra kandidat, likaså Dali Concept 10. Sen finns ju QLN och lite annat också.
Postad 30 December 2007 - 22:35
Om de finns någon som har ettpar studio L890 är jag tacksam för en recention. Har surfat runt efter en sådan utan resultat.
Postad 31 December 2007 - 03:25
Finns ett par concept 10 på marknaden för 5000kr. Mycket rimligt pris. MvhDali Concept 10 verkar ju också vara ett bra alternativ. Desto mer man letar desto svårare blir de
. Om man ska sattsa så en lite mörkare/dovare reciver är de HK eller Marantz som gäller då? Vilken ger mest för pengarna?
Om de finns någon som har ettpar studio L890 är jag tacksam för en recention. Har surfat runt efter en sådan utan resultat.
Postad 01 January 2008 - 21:40
Sedan kan jag säga att det finns musik som jag inte fick ont i öronen av lika lätt.
Så jag tycker verkligen du ska provlyssna med din egen favoritmusik innan du köper och framförallt så finns det ju mkt pengar att spara genom att handla begagnat.
Jag är säker på att du hittar något som tilltalar sig .
//Tony
Postad 01 January 2008 - 23:43
Jag hade ett par RF35'or och jag tyckte att de blev lite jobbiga att lyssna på efter ett tag. Det var deras klara/vassa diskant som gjorde det. När jag lyssande en lite korts stund (ca en halvtimme kanske) så lät de underbart och jag tyckte verkligen om ljudet. Men lite senare så börja jag få "ont i öronen".
Sedan kan jag säga att det finns musik som jag inte fick ont i öronen av lika lätt.
Så jag tycker verkligen du ska provlyssna med din egen favoritmusik innan du köper och framförallt så finns det ju mkt pengar att spara genom att handla begagnat.![]()
Jag är säker på att du hittar något som tilltalar sig .
//Tony
Tycker också absolut att han ska lyssna först.
Vad det gäller angående vasshet i ljudet, kör du fortfarande med Yamahan? Om så är faller föreslår jag att du buter till en mörkare förstärkare. kommer garanterat bli bättre.
Kör själv med NAD och det är allt annat än vasst. Om man lysnar mycket på hårdrock så funkar inte Klipsch lika bra med t.ex. Yamaha, Sony, Pioneer och i synnerhet då inte deras billigare, klenare förstärkare.
Postad 01 January 2008 - 23:47
Postad 02 January 2008 - 10:18
Ja jag spelade dem med Yamahan, men provade också med en HK970 samt att jag sista tiden drev dom med 2st Vincent SP-996 monblock.
Möjligt att de lät något snällare med HK'n. Nu är Klipschen sålde tyvärr
spekulant: Återkom gärna med dina intryck av de högtalare du lyssnade på.
//Tony
Redigerat av mr_Tony, 02 January 2008 - 10:19.
Postad 02 January 2008 - 10:51
Eller i alla fall mindre illa.Vad det gäller angående vasshet i ljudet, kör du fortfarande med Yamahan? Om så är faller föreslår jag att du buter till en mörkare förstärkare. kommer garanterat bli bättre.
Jag tycker inte ett förstärkarbyte gör att jag skulle stå ut med dem i vilket fall. Det är helt enkelt högtalarens klang som är fel för mig.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
15 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?