Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Är Purevideo bra för ATIkort?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 December 2007 - 18:12

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0
Jag har uppgraderat min HTPC för att kunna köra HD
Det blev ett ATI-kort då denna synkar mot min projj med powerstrip.

Mitt tidigare kort var ett 6800 GT och den gav perfekt kvalitet för DVDer.

Kommer den fungera lika bra för ett x2600 pro? Kommer man kunna utnyttja HW-stödet som jag kunde med nvidiakortet?

edit: Hoppas nu får en bra nyårsafton, här ligger Bolinger på kylning för hela slanten! :)

Redigerat av CyberVillain, 31 December 2007 - 18:13.

Postad 01 January 2008 - 03:33

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
För några år sedan hade nvidia en produkt som de kallade purevideo. Detta var en mpeg2 decoder som man kunde köpa på deras hemsida och som då gav möjlighet till at utnyttja den mest avancerade deinteracingen i deras egna kort.

Nvidia gav upp denna ide för ett tag sedan och licensierade ut koden till alla som ville ha den. Powerdvd, winddvd osv köpte rättighterna och integrerarde den smarta deinteracingen i deras programvaror. Utöver den nvidia optimerade deinteracingen finns det i både powerdvd och windvd en lösning från ATI som heter avivo.

Kör du alltså med powerdvd spelar det ingen roll att du har bytt grafikkort. Derass mpeg2 decoder känner av vilken av metoderna som ska användas, purevideo eller avivo. Sitter du däremot på den gamla purevideo mpeg2 decodern från nvidia är det däremot en annan sak. Då blir det inte likabra.

Postad 01 January 2008 - 14:19

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0
Okej, går det att installera enbart powerdvd codecen inte själva programmet. Vill inte ha massor med skit på burken ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.