Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

RAMSPÄND DUK ! Bra alternativ vs "akta dig..."

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 January 2008 - 03:24

L a s s e
  • L a s s e
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Vad är din erfarenhet om ramspända dukar?

Skriv ett inlägg om en BRA KÖP!

Skriv gärna ett inlägg om "KÖP INTE följande..."
(Kort följt av vad som är negatvivt med märket...)

/Lasse

Postad 02 January 2008 - 14:05

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0
Jag skulle ju inte vilja ha en ramspänd duk som har rynkor eller vågor, oavsett märke så har får inte en ramspänd duk se ut så här i alla fall. :)

Gillar High Gain duken från Dalite eller Vutec ;))

https://www.minhembi...no/95811#121972

Postad 05 January 2008 - 12:14

PetterP
  • PetterP
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Jag köpte en KIngpin 90" ramspänd på netonnet för lite över ett år sedan. Tror den heter FS-200 eller nått i den stilen.

Hursomhelst så har jag kört den en hel del nu och är väldigt nöjd med tanke på att jag bara la 2400 på den. Inga som helst rynkor (kanske kommer med tiden). Tycker ramen funkar väldigt bra oxå faktiskt, ska försöka slänga ut lite bilder innan januaris slut :).

Det enda som jag är missnöjd med är att man kan se lite av dukens mönster om det är en enfärgad yta och kameran i filmen panorerar horisontellt eller vertikalt.

Men som sagt som det billigaste ramspända alternativet tycker jag detta är en riktigt bra "instegsduk"

Postad 06 January 2008 - 13:12

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0

Jag köpte en KIngpin 90" ramspänd på netonnet för lite över ett år sedan. Tror den heter FS-200 eller nått i den stilen.

Hursomhelst så har jag kört den en hel del nu och är väldigt nöjd med tanke på att jag bara la 2400 på den. Inga som helst rynkor (kanske kommer med tiden). Tycker ramen funkar väldigt bra oxå faktiskt, ska försöka slänga ut lite bilder innan januaris slut :).

Det enda som jag är missnöjd med är att man kan se lite av dukens mönster om det är en enfärgad yta och kameran i filmen panorerar horisontellt eller vertikalt.

Men som sagt som det billigaste ramspända alternativet tycker jag detta är en riktigt bra "instegsduk"

Fattar inte varför folk köper billiga skräpdukar..en duk är ju en långtids investering, så varför inte köpa en bra duk på en gång?Ok kostar kanske 2-3ggr så mkt men det märks ju åxå

Postad 09 January 2008 - 09:47

L a s s e
  • L a s s e
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Hursomhelst så har jag kört den en hel del nu och är väldigt nöjd med tanke på att jag bara la 2400 på den. Inga som helst rynkor (kanske kommer med tiden). Tycker ramen funkar väldigt bra oxå faktiskt, ska försöka slänga ut lite bilder innan januaris slut ;).

Fattar inte varför folk köper billiga skräpdukar..en duk är ju en långtids investering, så varför inte köpa en bra duk på en gång?Ok kostar kanske 2-3ggr så mkt men det märks ju åxå

Vad är en "skräpduk" sett till märke och utformning?

Jag personligen tycker det är svårt att bilda mig en uppfattning genom att läsa mig till kunskapen då det finns ett sådants stort utbud.

Innefattar det att en duk som kostar 4800-7200kr per automatik blir ett bra köp?

Postad 09 January 2008 - 11:18

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Vad är din erfarenhet om ramspända dukar?

Skriv ett inlägg om en BRA KÖP!

Skriv gärna ett inlägg om "KÖP INTE följande..."
(Kort följt av vad som är negatvivt med märket...)

/Lasse

Jag har en "Invideo 200x119 Home Cinema Gray" som jag haft i 1,5 år, köpt från TDJdata, och den måste jag absolut ge betyget BRA KÖP - faktiskt ett av de bättre jag gjort - eftersom den är lika slät nu som den var när jag satte upp den och håller mycket hög kvalitet till ett bra pris och dessutom ger en kanonbild med min AX100.

Dessförinnan hade jag hunnit avverka 3 st Projekta Home Screen - KÖP INTE DENNA eftersom fäst/spänningsanordningen för duken var så dålilgt konstruerad att duken lossnade i fogarna och föll ihop. I bästa fall finns den inte att köpa längre så risken att göra detta dåliga köp är minimal. ;)

/P-O

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.