Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Val av TV? Com Hem gör mig bekymrad!

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 January 2008 - 16:25

Mats Ohlson
  • Mats Ohlson
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har länge väntat på att marknaden ska ta fram produkter som vi konsumenter vill ha, men jag väntar kanske förgäves... Jag vill bara att allt ska funka och vara snyggt, är det för mycket begärt? Vem vill ha en ful box stående vid TVn?

Här är mina förutsättningar och önskemål:
- Bor i ett Com Hem hus
- Vägrar att ha någon som helst typ av fristående digitalbox, hdbox eller liknande. Dessa fristående förfulande och neadertalslikande produkter är för mig fullständigt oacceptabla. Allt vad mottagare och boxar heter ska alltid finnas i själva TVn.
- Tvn ska klara av full HD, den ska ha inbyggd hårddisk med möjlighet att spela in samtidigt som man ser på vilken annan kanal som helst och slutligen ska hd-mottagare och digitaltv-mottagare givetvis finnas integrerat. 100 Hz-teknik ser jag som en självklarhet.
- Utöver detta ska TVn givetvis (och allra viktigast) ha en mycket bra bild.

Som det ser ut nu finns en TV som uppfyller kraven delvis, Sharp LC-46HD1E. Problemet är att Com Hem inte har godkänt denna produkt (för HD-sändningarna) )eftersom de vill sälja sina HD-boxar separat. Att detta företag därmed överhuvudtaget har några kunder är för mig en gåta...

Finns det något man kan göra för att uppnå alla dessa krav eller är det kört?

Postad 01 January 2008 - 16:49

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0
Jag tror den funkar med comehem oxå. Prata med Matias på HBC:
http://www.hemmabiocenter.se/

Postad 01 January 2008 - 16:55

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Enda felet med mitt boende är just Comhem vilket skit bolag det är ..
Fast det verkar vara samma dynga i alla dessa tv bolag ena värre än den andra ..

Postad 01 January 2008 - 17:34

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Som det ser ut i dagsläget finns det ingen TV med inbyggd Comhem-box som är godkänd av Comhem eller kan bli godkänd vad det lider. Så du får nog vänta på nya TV-modeller som har de nödvändiga komponenterna för att pairing ska kunna ske eller tills Comhem slutar med pairing-dumheterna.

Gissningsvis kommer det modeller till sommaren som är pairing-dugliga.

En HD-box behöver dock inte vara framme eller synlig, utan du kan gömma den i ett skåp, grannrummet eller liknande och använda dig av en IR-styrning.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 January 2008 - 17:40.

Postad 01 January 2008 - 17:41

Unregistered646e20b6
  • Unregistered646e20b6
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Anledningen som jag förstått det till att det inte finns så många teves med inbyggt box är att det i övriga europa finns en uppsjö olika tillverkare och leverantörer av boxar och tjänster.
I Sverige är det enklare - sätt in en box som stödjer Com Hem så är 60% av marknaden potentiella kunder.

Postad 08 January 2008 - 12:15

Mats Ohlson
  • Mats Ohlson
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är Sony's TV-apparater godkända av Com hem även för HD-mottagning? Och i såna fall, vilka modeller finns det som har box för både vanlig digitaltv och HD-tv?

Postad 08 January 2008 - 12:23

aziraphele
  • aziraphele
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Endast SVT-HD fungerar på sonys apparater.

Postad 08 January 2008 - 12:29

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Akta dig för Comhem så långt du kan.
Så urusel bild så att man blir rädd.

Min lösning blev att sätta upp egen parabol, för att, som ComHem uttryckte sig; "har du större bild än 32", så blir bilden väldigt dålig".
Well, jag sitter med 50" sa jag och det ser ut som skit.
Då fick jag säga upp mitt avtal, mitt under bindningstiden.

Nu kör jag med Canal Digitals HD-box och är supernöjd.

Postad 08 January 2008 - 13:57

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0

Min lösning blev att sätta upp egen parabol, för att, som ComHem uttryckte sig; "har du större bild än 32", så blir bilden väldigt dålig".

Hur i helsikotta resonerar de? Precis som om volvo för en splitter ny XC90 skulle säga till mig, "kör du snabbare än 50 så går motorn sönder"... hallå.

Vad är det som gör att just comhem levererar usel bild?? Jag kör boxer och där blir den helt duglig på min 50". Inte dvd kvalitet pga den låga bitraten... men trotsallt duglig.

/Henrik

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.