Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lite speciellt v-rum,(bilder i tråden) högtalarlösning och hjälp sökes!

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 January 2008 - 18:39

Unregisteredca6c4026
  • Unregisteredca6c4026
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Vi har byggt om vår övervåning ganska rejält, och nu börjar det närma sig slutfasen i renoveringen.
Eftersom vi valt en ganska ovanlig lösning för placeringen av tv:n så ställer det till en del problem vid val av högtalare.
Tv:n sitter som ni ser placerad på en liten vägg/pelare som delar av vardagsrummet från matrummet och under denna finns utrymme för dvd, tvspel, mottagare och reciever.
Hyllplan är inte monterade på bilderna men kommer givetvis att finnas senare, under bottenplattan så hade jag tänkt att dra högtalarkablar till fronthögtalarna och sätta anslutningsdosor på varje sida om pelaren, då tanken var att ha ett par smala stativare stå bredvid pelaren.
I golvet på bilden finns en ränna fräst för kablar till bakhögtalare och sub, jag kommer troligtvis att skippa center eftersom frontarna står så tätt ihop.

Jag har nu funderat på hur bra detta blir och är lite osäker på denna lösningen och funderar nu på några av de andra lösningar som finns på marknaden, nån som vet hur pass bra yamahas surround/ljud projektor lösning funkar, särskilt ihop med en sub, jag vill ju kunna lyssna på musik också utan att det ska kännas som nån form av kompromiss.

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Ni får ursäkta röran men det är som sagt inte klart ännu.
jag är tacksam för tips och ideer samt även på mindre högtalare som frontar samt en sub, kan tänka mig en budget på ca 8000-10000:- för sub, stativ, frontar samt några mindre bakhögtalare.

//Micke

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.