Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vi Vinylsamlare

3715 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 januari 2011 - 08:39

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0
Ledsen att jag frågar för min fråga har säkerligen varit uppe ett antal gånger förr men jag hittar inget via sökfunktionen.

Det jag undrar över är om det är "lönt" att köpa vinyler av nya album? Exempelvis Robyns senaste finns ju som vinyl, tappar man inte hela idéen med vinyl om masteringen är gjord digital?

Eller tänker jag helt fel?

Postad 15 januari 2011 - 12:58

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0

Ledsen att jag frågar för min fråga har säkerligen varit uppe ett antal gånger förr men jag hittar inget via sökfunktionen.

Det jag undrar över är om det är "lönt" att köpa vinyler av nya album? Exempelvis Robyns senaste finns ju som vinyl, tappar man inte hela idéen med vinyl om masteringen är gjord digital?

Eller tänker jag helt fel?

Tja, lönt eller inte, beror nog på vem som svarar.... Jag köper i alla fall bara "ny vinyl" (gammal vinyl har jag så det räcker, är inte en samlare på så sätt som de flesta andra som skriver i denna tråd är) och för mig är det inte i första hand en fråga om ljudkvalitet vinyl contra cd och mastring hit eller dit utan mer en fråga om att jag helt enkelt är så enormt förtjust i vinylmediet som sådant, känslan av att ha ett riktigt omslag, helst gatefold förstås, känslan att plocka ut själva skivan, känslan att lägga den på tallriken, lägga på pickupen och sedan medan musiken spelar sitta med inneromslagen och läsa texter och titta på fotografier och bara njuta. Jag köper idag mest bara vinyl av mina nutida favoritgrupper (cd-generationsband), ofta har jag det också på cd. Ibland upplever jag vinylen som minst lika bra som cdskivan i fråga om ljudkvalite, ibland råkar man ut för en pressning som är sämre än cdn men det är smällar man får ta. Köper hellre originalutgåva eller möjligtvis 1:a återutgivning snarare än återutgåva 10 år senare. Det är roligt att ha nåt som är limiterat.

För mig kommer ändå musiken i första hand, står definitivt ut med en bra låt som är lite sämre producerad/mastrad så länge det inte börjar närma sig rent dåligt eller katastrofkomprimerat eller nåt och därmed är olyssningsbart. En dålig, ointressant eller menlös låt däremot får vara hur bra producerad som helst, stänger ändå av direkt om det inte är i en Hifi-affär förstås då högtalare eller förstärkare ska bedömas, lyssnar dock även där helst förstås på min favoritmusik.

Redigerat av Spiritwalker, 15 januari 2011 - 13:52.

Postad 15 januari 2011 - 16:00

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
John lindbergs nya platta är Inspelad på rullband! Alla spelar inte in modernt ens 2011.
http://johnlindberg.se/wp/

Redigerat av Sidelakebob, 15 januari 2011 - 16:01.

Postad 15 januari 2011 - 17:27

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0

John lindbergs nya platta är Inspelad på rullband! Alla spelar inte in modernt ens 2011.
http://johnlindberg.se/wp/

Där ser man ;)

Apropå mastring: I alla fall ett skivbolag jag läste om som gav ut både på cd och vinyl körde med olika mastringar till respektive media eftersom de var så olika.

Postad 15 januari 2011 - 21:19

mostling
  • mostling
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Foo Fighters nästa platta spelas också in "oldschool" i Dave Grohls garage, kommer även video dokumentär om det hela ihop med skivsläpp.
http://inmusic.ca/ne...entary/07862d95

Postad 17 januari 2011 - 17:40

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Imelda May 2 x 7" Vinyl. Otroligt fina utgåvor som flörtar lite med Deccas äldre stil. ( Limited ed )

Postad bild
http://www.youtube.c...h?v=jxj5wlXY9No

Postad bild
http://www.youtube.c...feature=related

Två ex av varje behövs.. :blink:

Postad 17 januari 2011 - 18:19

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Imelda May 2 x 7" Vinyl. Otroligt fina utgåvor som flörtar lite med Deccas äldre stil. ( Limited ed )

Postad bild
http://www.youtube.c...h?v=jxj5wlXY9No

Postad bild
http://www.youtube.c...feature=related

Två ex av varje behövs.. :blink:

Läckra omslag!

Postad 17 januari 2011 - 20:36

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Just for the record.. Debuten på Decca. Vit vinyl.
Postad bild
http://www.youtube.c...feature=channel

Ska se Imelda och bandet i Mars då det blir en liten London tripp.

Redigerat av Sidelakebob, 17 januari 2011 - 20:40.

Postad 17 januari 2011 - 23:16

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Rikgtit trött.Men fått ca 100 skivor. En väldig blandning. En tidig Rolling Stones som jag inte har vilket är roligt. Black Sabbath någon raritet om den vore närmare mint. The Dream Syndicate vilket jag inte har en aning vad det är. Någon Beatles o s v. Dottern kommer nog få lite.

Redigerat av Kronkan, 17 januari 2011 - 23:17.

Postad 18 januari 2011 - 18:07

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0
Dags för lite blandat nytt, inropat för småpengar under julhelgen. 11 skivor varav två som jag redan hade (Roxette och Sparks, ej med på bild).

Beatles - White Album. Originalutgåva No 0448732. Saknar bilderna, i övrigt komplett med svarta innerpåsar och i bra skick. Exakt samma utgåva gick nyss på Tradera för 1235:- men den var helt komplett och troligen lite finare ex.
Sgt Pepper - Canadensisk reissue på Capitol. Inga inlays alls, saknade innerpåse. Fodralet är EX+ men skivan bara VG. Får se hur den låter efter en tvätt. Borde gå att sälja.

Plus lite diverse...

Bifogad fil  nytt.png   166,01K   0 Antal nerladdningar

Postad 18 januari 2011 - 19:18

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Beales vita vill många ha i samlingen, Har sett flera kompletta NM ex gå för runt summan du nämner. Synd att den inte var komplett men till priset en riktigt bra affär ändå, Grattis.
Jag ser en sämre framtid i Samanta Fox plattan :)

No. 0000005 http://www.popsike.c...0312162347.html

Postad 18 januari 2011 - 19:34

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Beales vita vill många ha i samlingen, Har sett flera kompletta NM ex gå för runt summan du nämner. Synd att den inte var komplett men till priset en riktigt bra affär ändå, Grattis.
Jag ser en sämre framtid i Samanta Fox plattan :)

No. 0000005 http://www.popsike.c...0312162347.html

Jo, slår man ut det på alla skivorna så gick den på 17:-, frakt inräknad :). Kul bara att ha en "riktig" i samlingen även om bilderna saknas. Har en reissue på Capitol i NM som är helt komplett men det är inte riktigt samma grej.

Ah, Samantha får hänga med till man rensar ut vid nåt tillfälle. Inga bilder där heller ;)

Postad 18 januari 2011 - 21:45

Unregistereda28a93fc
  • Unregistereda28a93fc
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har precis införskaffat mig en vinylspelare och är väldigt nöjd med det beslutet. Min något torftiga samling på cirka 8 skivor har precis utökats med ett tiotal skivor. Ett par av dessa skivor har haft problemet att centrumhålet har varit lite för litet. Med lite muskelkraft och vilja har jag dock kunnat spela skivorna. Då jag inte har använt vinylskivor på ungefär 15 år får jag väl se mig själv som lite av en novis och jag undrar om någon vet om detta är vanligt förekommande. På butikens kundtjänst sa de att det händer ibland men de kan väl tänkas vara lite partiska i det här fallet.

Jag har tänkt att göra hålet lite större med en fil men tänker att det finns en risk om hålet inte blir helt jämnt. Någon som vet mer än jag?

Mvh Martin

Postad 18 januari 2011 - 23:13

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har precis införskaffat mig en vinylspelare och är väldigt nöjd med det beslutet. Min något torftiga samling på cirka 8 skivor har precis utökats med ett tiotal skivor. Ett par av dessa skivor har haft problemet att centrumhålet har varit lite för litet. Med lite muskelkraft och vilja har jag dock kunnat spela skivorna. Då jag inte har använt vinylskivor på ungefär 15 år får jag väl se mig själv som lite av en novis och jag undrar om någon vet om detta är vanligt förekommande. På butikens kundtjänst sa de att det händer ibland men de kan väl tänkas vara lite partiska i det här fallet.

Jag har tänkt att göra hålet lite större med en fil men tänker att det finns en risk om hålet inte blir helt jämnt. Någon som vet mer än jag?

Mvh Martin

Använd en vanlig rundfil och rotera den lite lätt från båda håll eller köp ett borrstål som är 7.2 mm i diameter. Finns tokdyrt hos vissa audiohandlare (Svalander, Vinylbutiken) eller billigt hos verktygshandlare. Kommer inte ihåg var jag köpte min men det finns att hitta tidigare i denna tråd.

Postad 19 januari 2011 - 07:35

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Passade på att beställa från cdon när dom hade "2 för 1".
Är lite besviken på ljudkvaliteten på Zelmanis skiva, sitter dock med en förkylning och
det brukar ju påverka en del, får hoppas att den släpper till helgen så jag kan göra ett nytt
försök :P

Bob Marley - Catch A Fire. Nypress 180g.
Postad bild

Sophie Zelmani - I´m The Rain
Postad bild

Redigerat av Malbo, 19 januari 2011 - 07:37.

Postad 19 januari 2011 - 18:30

Unregistereda28a93fc
  • Unregistereda28a93fc
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Använd en vanlig rundfil och rotera den lite lätt från båda håll eller köp ett borrstål som är 7.2 mm i diameter. Finns tokdyrt hos vissa audiohandlare (Svalander, Vinylbutiken) eller billigt hos verktygshandlare. Kommer inte ihåg var jag köpte min men det finns att hitta tidigare i denna tråd.

Tack för svaret! Då ska jag slipa lite nu :P

Postad 20 januari 2011 - 15:13

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0
Lite fler skivor som drällde in idag.

Alice Cooper - Billion Dollar Babies. Troligen en reissue men i toppskick. Får nog bli spelex.
Golden Earring - Moontan. "Radar love" känner väl alla till? Coola holländare.
Tom Petty & the Heartbreakers - Hard Promises. Bygger vidare på samlingen när jag snubblar över nåt
UFO - UFO1. En riktig ungdomsklassiker. Vet inte hur ofta vi lyssnade på UFO1/2 i ungdomen.
VA - Den flygande holländaren, DLP. Svenska artister tolkar Cornelis Vreeswijk. Två ex, grönt resp blått tryck. Den senare har trycket i lätt relief och skyddspapperet kvar över fotot på insidan.

Bifogad fil  nytt.png   97,9K   0 Antal nerladdningar

Postad 20 januari 2011 - 18:47

Unregistered35856
  • Unregistered35856
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Ny video

http://theneedleandt....wordpress.com/

Postad 22 januari 2011 - 15:43

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Nåväl, Här är mina senaste plattor.
Postad bild
http://www.independe...lue-779545.html
Trevlig helg på er!

Måste tipsa om denna (The Return of the Fabulous Hofner Bluenotes (3CD+2x10" Vinyl) [Box set]). Var på stan i Örebro o handlade och tittade in på Najz Prajz och såg denna på hyllan. Visade sig att han kommit över en hel bunt och säljer ut för 189:-. På Amazon går den för GBP 30.93. Tvekade inte ett ögonblick.
Postad bild

Redigerat av tomano58, 22 januari 2011 - 15:43.

Postad 22 januari 2011 - 15:50

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2 307 inlägg
  • 0
Gött det är att kika in i denna tråden. Får upp köpsuget lite!
Grattis till alla era fynd.

@tomano58: UFO är ett band som alltid åker på när alkohol förtärs hemmavid. Sanslöst bra rock'n'roll. Borde ha större cred än de har. Rock bottom!

Postad 22 januari 2011 - 16:04

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Gött det är att kika in i denna tråden. Får upp köpsuget lite!
Grattis till alla era fynd.

@tomano58: UFO är ett band som alltid åker på när alkohol förtärs hemmavid. Sanslöst bra rock'n'roll. Borde ha större cred än de har. Rock bottom!

Oja! Inte så mycket nu för tiden kanske men det har gått många TT till UFO1 o 2 i ungdomens glada dagar :)

Redigerat av tomano58, 22 januari 2011 - 16:04.

Postad 24 januari 2011 - 15:51

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0
Nu så är det snart slut med nyheterna men här är några som kom idag. Lite Ramones (Philipsutgåvor) som skall få rocka loss snart, Fleetwood Mac (US original på Reprise) och lite ungdomssynder, Factory's debutalbum.

Bifogad fil  nytt.png   85,64K   0 Antal nerladdningar

Postad 24 januari 2011 - 18:05

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
På tal om ungdomssynder, Min första kassett var just Rocket to russia. Gud vad åren går..
Postad bild

Redigerat av Sidelakebob, 24 januari 2011 - 18:06.

Postad 24 januari 2011 - 19:17

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

På tal om ungdomssynder, Min första kassett var just Rocket to russia. Gud vad åren går..
Postad bild

Näe, inga köpekassetter för mig. Köpte LP men lånade däremot en väldans massa LP av polarna och spelade in på kassett. Det är av den anledningen som min skivsamling aldrig blev större än knappa 300 LP (dubblerad nu). Korkat men då tyckte man ju att det var så behändigt, två skivor på ett C90. Gav sen bort två ICA-pappkassar till bredden fyllda med kassettband. Tänk om man istället inhandlat alla dessa LP...

Postad 24 januari 2011 - 19:41

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
En bandspelare var allt som fanns i ljudväg där jag växte upp men det har jag tagit igen som vuxen..
3500+ plattor och fyra skivspelare ;)

Postad 25 januari 2011 - 22:24

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0
Idag kom det sista av det jag ropat in. Har några listade som jag eventuellt skall bjuda på snart men för övrigt så blir det lugnt nu ett tag. Alla dessa är i ett fantastiskt fint skick.

AC/DC - Back in Black. Kanadensisk utgåva i ett otroligt snyggt relieftryckt fodral.
High Voltage är en Nya Zeeländsk utgåva på Albert Prod. De övriga är Australiska, också på Albert Prod. Dirty Deeds med det tecknade omslaget. Har en "vanlig" sedan tidigare. Missade tyvärr den tecknade High Voltage då jag klantade mig med tangentbordet...

Hittade äntligen ett par REM-skivor, inte helt lätt att hitta på vinyl tycks det. Åsså min första Clash-skiva ;)

Bifogad fil  nytt.png   140,36K   0 Antal nerladdningar

Postad 25 januari 2011 - 22:34

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Lite " nytt "
Postad bild
Chuck Berry - You never can tell / Brenda Lee. Promo på Sonet!

Postad bild
Gene Simmons - Haunted house / Hey, Hey little girl
http://www.youtube.c...h?v=yrh-7PvbBM4

Redigerat av Sidelakebob, 25 januari 2011 - 22:36.

Postad 27 januari 2011 - 18:16

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Håller på och laga läckor i min Chris Isaak samling, Här en singel som släpptes när filmen Wild at heart var aktuell. Den andra singeln, Barracudas var ett band som härjade runt den första halvan av 80 talet.
Postad bild

Postad 28 januari 2011 - 00:03

Unregistered874d6626
  • Unregistered874d6626
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Var i min hemstad Skara över jul och nyår och märkte att det hade öppnats en vinylaffär, Jackdaw Records, blev såklart ett besök där innan jag åkte.

Blev dessa skivor därifrån

Genesis - Selling England by the Pound
Genesis - Genesis
Genesis - We Can't Dance
Madonna - Like a Prayer
Sting - The Dream of the Blue Turtles
Sting - ...Nothing Like the Sun
Dire Straits - Communiqué
Toto - Toto IV
Motörhead - Ace of Spades

Blev även ett besök på Knastret här i Karlstad igår och fick med mig de här skivorna.

Midnight Oil - Diesel and Dust
Genesis - Invisible Touch
Billy Idol - Vital Idol
Eagles - The Long Run
Yes - 90125
Eurythmics - Greatest Hits
Styx - Pieces of Eight
Bon Jovi - Slippery When Wet

Postad 28 januari 2011 - 19:16

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0
Nyss hemkommen från Skivesset i Malmö med en bunke vinyler. Handlade totalt för 1000 kronor.

Det kommer några uppdateringar med vad jag hittade inom snart.

Postad 28 januari 2011 - 23:25

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Rotar i en halvsliten back som kom till oss för ett tag sedan. Dottern fått sådant som vi redan har.

Jimi Hendrix - Rainbow Bridge har nu hittat sin plats i samlingen

http://www.youtube.c...h?v=q_cuntT3_fY

Postad 29 januari 2011 - 00:17

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0
Blev 36 stora vinyler och 16 vinylsinglar idag. Följande hittades:

Stora:
Yngwie J. Malmsteen - Trilogy
Wilmer X - Fula fula ord
ANC Galan - Svensk rock mot apartheid
Ace Frehley - Frehley's comet
Eagles - One of these nights
The Cult - Edie (ciao baby)
Alphaville - Jet set (jellybean mix)
Genesis - Live
Scorpions - Big city nights/Bad boys running wild
Wilmer X - Wilmer X
Wilmer X - Blod eller guld
David Lee Roth - Eat 'em and smile
Genesis - ...and then there were three
Europe - Wings of tomorrow
Wilmer X - Djungelliv
Journey - Raised on radio
Billy Joel - 52nd street
Elton John - Love songs
Yes - Tormato
Blondie - Parallel lines
Status Quo - Rockin' all over the world
Ratt - Invasion of your privacy
Lili & Sussie - Anytime
Anna - Mma!
Little Steven - Voice of America
Reo Speedwagon - Hi infidelity
Limahl - Don't suppose
Van Halen - Why can't this be love/Get up (extended mix)
Kim Larsen - Midt om natten
Gyllene Tider - Moderna tider
Chicago - X Limited Edition European Tour '77
Elton John - Here and there
Bryan Adams - Waking up the neighbours
Vaya Con Dios - Night owls
Paul McCartney - Flowers in the dirt
Tracey Ullman - You broke my heart in 17 places

Postad 29 januari 2011 - 08:41

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0
Singlar:
Torsson - Rolf Ren
Wilmer X - Vem får nu se alla tårar?
Alphaville - Dance with me
Ainbusk Singers - Lassie
After Shave och Galenskaparna - Pappa jag vill ha en italienare
Europe - Rock the night
David Bowie - Cat people
Maria McKee - Show me heaven
Phil Collins - Against all odds
Phil Collins & Marilyn Martin - Separate lives
Dire Straits - ExtendeDanc'EP'play
Europe - The final countdown
Gyllene Tider - Sommartider
Christer Björkman - Imorgon är en annan dag
Europe - Superstitious
Europe - Open your heart

Postad 29 januari 2011 - 11:19

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Rotar vidare i pappåsarna. Hittar en efterlängtad Rolling Stones. Den enda av de riktigt tidiga skivorna som saknades. Omslagets skick är inte mint men skivan är oskadad. En raritet med andra ord. Skall rota vidare och lyssna!

Bifogad fil  Stones.JPG   40,95K   1 Antal nerladdningar

Postad 29 januari 2011 - 11:40

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Lyssnar på Black Sabbaths skiva Black Sabbath. Låter ju riktigt bra! SKicket på omslagen verkligen sisådär men skivorna ser bra ut.

Rotar vidare i kväll!
Bifogad fil  Black_Sabbath.JPG   48,29K   1 Antal nerladdningar

Postad 29 januari 2011 - 18:58

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
5 skivor av någon för mig helt okänd rockgrupp "The Dream Syndicate" hittades i kassarna. Låter inte så dåligt.
Wikipedie anger dem som-alternative rock.
Bifogad fil  dream_syndicate.JPG   33,87K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Kronkan, 29 januari 2011 - 19:00.

Postad 29 januari 2011 - 23:31

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Ännu mera hårddock kunde identifieras i kassarna. Blue Öyster Cult har man inte heller lyssnat på men det var också bra.

Blue Öyster Cult
http://www.youtube.c...h?v=bo2Aypi0R2c

Bifogad fil  blue__yster_cult.JPG   33,64K   0 Antal nerladdningar

Van Halen
http://www.youtube.c...h?v=zTTzAGxz7ns

Redigerat av Kronkan, 30 januari 2011 - 09:24.

Postad 30 januari 2011 - 00:30

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Ännu mera hårddock kunde identifieras i kassarna. Blue Öyster Cult har man inte heller lyssnat på men det var också bra.

http://www.youtube.c...h?v=bo2Aypi0R2c
Bifogad fil  blue__yster_cult.JPG   33,64K   0 Antal nerladdningar

Grattis Kronkan, en riktig fyndlåda!

Postad 30 januari 2011 - 11:57

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0

Grattis Kronkan, en riktig fyndlåda!

Mer än nöjd. Förökte faktiskt betala mera än vad säljaren önskade.

Men trodde inte backen innehåll så mycket kul. En del har dottern fått och därför visarjaginte "hennes" skivor som bland annat var lite Pink Floyd och Svansjön.

Nu till Beatles. En av skivorna var på väg till dottern men Popsnöret var bestämd. Den stannar. Beatles inspelning från 1961 med Tony Sheridan kommer alltså få sin plats. Men sådana billighetsutgåvor har jag svårt för. Älskar ju fina omslag. Men denna tidiga inspelning med Beatles har lite med att göra hur de senare kom att utvecklas. Lite av Elvis i denna skiva. Går inte att prissätta. Just denna billighetsutgåva hittar jag inga uppgifter på.

Bifogad fil  tidiga_Beatles.JPG   46,34K   0 Antal nerladdningar

Postad 30 januari 2011 - 13:11

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6 349 inlägg
  • 0
Jag har några backar med vinyler som skall säljas. Tänkte kolla med er hur marknaden är på tradera nu. Är det seg än efter julen eller är det bra fart?

Postad 30 januari 2011 - 14:28

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Rotar vidare. Pospnöret önskar (Kräver?) att skivorna inte skall ligga hur som helst och överallt.

Två skivor somjag bedömt vara åt hårdrockshållet. Men fick lite hicka när jag slog på värderingssajterna. Fick ett hutlöst pris på 1 500 dollar. Men det stämmer inte för det verkar vara någon form av specialutgåva. Åsså skicket. Men så mycket pengar för något som man inte har en susning om! Vore det Elvis första skulle jag ha en rimlig chans att förstå suget.Posnöret tycker musiken är helt OK på Journey Escape.

http://www.musicpric...f...&ordad=DESC
Bifogad fil  Boston.JPG   40,86K   0 Antal nerladdningar

Postad 30 januari 2011 - 14:46

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Rotar vidare. Pospnöret önskar (Kräver?) att skivorna inte skall ligga hur som helst och överallt.

Två skivor somjag bedömt vara åt hårdrockshållet. Men fick lite hicka när jag slog på värderingssajterna. Fick ett hutlöst pris på 1 500 dollar. Men det stämmer inte för det verkar vara någon form av specialutgåva. Åsså skicket. Men så mycket pengar för något som man inte har en susning om! Vore det Elvis första skulle jag ha en rimlig chans att förstå suget.Posnöret tycker musiken är helt OK på Journey Escape.

http://www.musicpric...f...&ordad=DESC
Bifogad fil  Boston.JPG   40,86K   0 Antal nerladdningar

De Journey Escape du listar via länken är MFSL-utgåvor och troligen ganska ovanliga, därav priset. Ligger på ca GBP 2.00 och uppåt på discogs.

Boston "Third Stage" figurerar ofta på tex Tradera och brukar vara ganska billig ca 10-50 kr

Båda skivorna är ganska vanliga om det inte är frågan om någon specialutgåva.

Postad 30 januari 2011 - 16:03

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0

De Journey Escape du listar via länken är MFSL-utgåvor och troligen ganska ovanliga, därav priset. Ligger på ca GBP 2.00 och uppåt på discogs.

Boston "Third Stage" figurerar ofta på tex Tradera och brukar vara ganska billig ca 10-50 kr

Båda skivorna är ganska vanliga om det inte är frågan om någon specialutgåva.

Precis vad jag trodde. Nu rotat vidare och försökt förstå vad somskulle kunna vara tillhörande dden progressiva rocken.

Då fann jag det här. Om det skulle vara några rariteter så skulle jag tro att det är Marillion. Tyvärr saknas det en skiva i deras dubbelalbum. Den progressiva rocken ligger mig inte speciellt nära. Men det är ju inte fel att ha några sådana.

Bifogad fil  progressiv_rock.JPG   51,96K   0 Antal nerladdningar

Postad 30 januari 2011 - 16:42

Unregistered35856
  • Unregistered35856
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Riktigt gooo fyndlåda. Avvis som fasen!

Nya vinyler i bloggen, så som Delaney & Bonnie & Friends, wether repport, Jethro Tull, Stones och Dylan (som alltid)

Postad 30 januari 2011 - 18:31

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0

Riktigt gooo fyndlåda. Avvis som fasen!

Nya vinyler i bloggen, så som Delaney & Bonnie & Friends, wether repport, Jethro Tull, Stones och Dylan (som alltid)

Tittar in vid tillfälle! Här kommer sådant som blev osorterat men som vi beslöt att behålla än så länge. Ett tjugotal däremot ställdes i hyllan försådant som inte skall behållas.

Bifogad fil  osorterat.JPG   30,68K   0 Antal nerladdningar

Postad 30 januari 2011 - 18:55

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Här två skivor köptes i lördags som bara omslagen berättigar en plats hemma hos oss. Elvis från 64 och den andra från 50-talet. Men det är sådant som också spelas hemma hos oss. Så lite Elvis rullade runt när min systerdottet kom på besök för en kopp kaffe.

Bifogad fil  Elvis.JPG   34,85K   0 Antal nerladdningar

Postad 31 januari 2011 - 20:23

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0
Har just plockat upp en kasse skivor (55 st) så jag har lite att gå igenom nu. Hittade allt från Oscar Peterson via Billie Holliday till dagens musik. Blir riktigt kul. Återkommer med lite rapporter allteftersom.

Postad 31 januari 2011 - 21:17

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0

Har just plockat upp en kasse skivor (55 st) så jag har lite att gå igenom nu. Hittade allt från Oscar Peterson via Billie Holliday till dagens musik. Blir riktigt kul. Återkommer med lite rapporter allteftersom.

Vi väntar på rapporterna.

Postad 31 januari 2011 - 21:48

Molgan^
  • Molgan^
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Klickade precis hem ett ex. av Death Cab´s - Transatlanticism från Amazon, är rejält spänd på att få hem den.

Postad 31 januari 2011 - 22:05

qwertansk
  • qwertansk
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
7 st skivor impulsköpte jag på tradera ikväll.
Hoppas på att det är något bra med där, men det tror ja nog, alltid skoj att testa nått nytt.

Shakin' Stevens "The Track Years"
Poco "Under The Gun"
Poco "Ghost Town"
Eric Clapton "Another Ticket"
Kenny Rogers "What About Me ?"
Kenny Rogers "Gideon"
Joe Cocker "Cocker"

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.