Ja, norrlänningar alltså
Dalmas/Norrlänning. Same same but different
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 25 April 2013 - 20:26
Ett par plattor köpta i Solnas skivdistrikt.
John Hiatt - Stolen moments Albert Lee - Albert Lee Honey drippers - Vol. 1 Postad 26 April 2013 - 07:52
Helgtipset!
The Nomads - Loaded deluxe ep. En 10" på underbart gul vinyl! Postad 26 April 2013 - 13:03 Lite trist bara att det finns två bonusspår på den digitala utgåvan. Borde vara tvärtom när man släpper på Record Store Day. Postad 26 April 2013 - 14:03
Såg Nomads i November bättre än nånsin!!! fick ändå sett dem ett par gånger på -80t
Postad 27 April 2013 - 12:51
Dagens vinylrunda började på Andra långgatans skivhandel, och som vanligt hittade jag inget (fattar inte varför jag går dit...).
Drog vidare till Majornas skivhall och där blev det jackpot!. Ett signerat ex av Headquake för 100kr var ett givet köp. Summa summarum, är mycket nöjd med dagens runda.
2013-04-27 13.29.37.jpg 198.54K
2 Antal nerladdningar
2013-04-27 13.29.46.jpg 162.03K
3 Antal nerladdningar
Postad 01 May 2013 - 18:47
Tunt med vinylfynd senaste veckan, men det här gamla Olle Ljungström-projektet blev det i alla fall för en tia:
Postad 02 May 2013 - 16:20
Jag är i Köpenhamn och vinylchoppar lite, Dagens skörd:
Drive by truckers - Live to tape på Third man records ( TMR 086 ) Köpt på Route 66. Ace records vol. 2 Samlings LP Med bland annat Lighting Hopkins. Köpt på Accord Vestergade 37 Postad 02 May 2013 - 20:34
Är du nöjd med ljudkvaliten på denna? Funderar på att införskaffa deras tre första som också släppts som bildvinyler. Är eg lite skeptisk till picture discs. Postad 03 May 2013 - 08:17 Var du på Accords lagerutförsäljning? De har såna med jämna mellanrum i tillfälliga lokaler, denna gången vid Tivoli. Skall försöka ta mig över nästa vecka på klämfredagen. Då kostar en LP 15 och tio för en hundring. Brukar vara rätt utplockat vid det laget, så inga extremfynd, men man brukar kunna plocka ihop tio plattor som man i vanliga fall hade plockat direkt för en tia styck på loppis. Det brukar finnas en del svenskt som inte är så hett i Danmark. Postad 03 May 2013 - 11:43 Ajdå. Lämna kvar något roligt! Postad 03 May 2013 - 18:54
Lagerutförsäljningen var rätt trevlig, Mycket standardskivor i fint skick.
Jag koncentrerade mig mest på singlarna där jag gick igenom allt med följande facit: 5 x Creedence Danskpressade som har tillhört ett disco vid namn Tiger enligt små klisterlappar. Elvis - Shes not you / Just tell her jim said hello ( RCA Med bildomslag vg skick ) Gasolin - Hva gor vi nu, Lille du? ( signerad ) Billy Bremner - Loud music in cars ( Mint Stiffrec) Status Quo - Lies / Dont drive my car ( Vertigo ) The Tigers - Tiger rag ( Grön svart gul vinyl! ) Robert Gordon - Born to lose / Need you Elvis - Such a night / Never ending ( RCA Med bildomslag ) Geordie - Can you do it / Red eyed lady Summa 120 Kr. Postad 04 May 2013 - 12:19 En del kul där, få se vad som finns kvar om en vecka. Meanwhile på andra sidan sundet kan det här väl vara värt en tia:
Postad 04 May 2013 - 16:21
Ah, Paradiso i Amsterdam har jag sett en del kanongig genom åren, En gammal kyrka från början.
Postad 07 May 2013 - 10:04
Senaste inköpen.
Radio Birdman - The Essential (1974-1978) 2lp gatefold including a limited 7" single ![]() Scorpions - World Wide Live 2lp gatefold ![]() Mikael Wiehe & Co - Hemingwayland lp
Postad 07 May 2013 - 14:49
Hittade den här sällsynta svenska Deep Purple-singeln i på en loppis i helgen. Skicket var ju så klart uselt, b-sidan ospelbar, a-sidan acceptabel med god vilja och en reva i omslaget. Men jag har ramat in den, liksom jag har gjort med en del andra plattor jag har som är totalkvaddade men med hyfsat omslag.
När tanten som sålde såg skicket ville hon ge den till mig, men hon fick en femma av mig.
Postad 07 May 2013 - 15:25
Även om jag är rätt dålig på att skriva om mina nyköpta vinylalster kan jag inte låta bli att slå ett slag för "Sound City"-skivan på vinyl. Den innehåller en hel rad fantastiska spår. Inspelad som den är i den berömda studion har den också en underbar ljudkvalitet.
sound city.jpg 9.52K
2 Antal nerladdningarSkivan blir än mer njutbar om man också tar del om dokumentären om Sound City-studion. Filmen berättar en bit modern kulturhistoria och är en ohämmad hyllning till det analoga ljudet, http://buy.soundcitymovie.com/ Postad 11 May 2013 - 10:48 Så har jag också tagit en Köpenhamnsrunda. Koncentrerade mig på att kolla in nytt territorium för mig, Vesterbro. Finns 3 butiker om man går nedför Gamle Kongevej, i ordning: SoundStation: Otroligt stort och brett utbud i alla genrer, men generellt alldeles för dyrt. Många av skivorna står uppsatta i hyllor med bra ordning. Goldmine: Är man ute efter 60-70-tal hittar man det med största säkerhet. Lite växlande prisbild, en del såg dyrt ut men såg också roliga saker till rimligt pris. Nu kollade jag ju inte skick i detalj, så det kan ju ha varit trashade skivor. Mint: Inte så stort urval, stor fyndkällare, men hyfsade priser. Här blev det ett köp, Calexicos Feast Of Wire för en hundring. Sen blev det en välbehövlig paus på Sort Kaffe & Vinyl på Skydebanegade en bit därifrån. Litet gott urval, mest av ny vinyl, men förbaskat gott kaffe och bra musik. Till sist gick jag tillbaka till Accords lagerförsäljning, där jag hade börjat dagen, för att hämta ut kassen med 10 plattor jag köpt för en hundring. Brukar göra så på Accord för att slippa kånka runt några kilo extra vinyl. Det blev 4 tidiga Bee Gees, Kevin Coyne - Pointing the finger, Game Theory - Lolita Nation, Steven Stills - Thoroughfare Gap, 10cc - Sheet music, Woodentops Live och en platta med Jimmy Stevens (en Maurice Gibb-produktion från 73 som jag skall ge till en Bee Gees-fanatiker.) Hade haft tid att kolla in Accord på Vestergade också, men var mätt på skivor vid det här laget. Postad 11 May 2013 - 18:04
Kaffe och vinyl låter som en kanonkombo Ralnar.
Några plattor jag väntat på ett bra tag har droppat in härhemma. The Knockouts - 5000 Miles from Louisville ( Röd vinyl 500 Ex ) Jack Baymore - Lets drag Muddy Waters - At Newport 1960 Rodriguez - Searching for sugar man Ewa Eastwood - Åh, Vilken skiva! Redigerat av Sidelakebob, 11 May 2013 - 19:20. Postad 13 May 2013 - 06:34 Ja, kaffet satt som en smäck efter några kilometers trampande och bläddrande. Givetvis på en pinnstol utanför butiken. Nu har jag en till runda i Köpenhamn, den andra går upp mot Nörrebro. Väl hemkommen från Danmark hittade jag den här danska punkklassikern för en tia i lokala fyndkällaren: ![]() Den går för betydligt mycket mer på andra sidan sundet. Enligt min erfarenhet kan man göra stora fynd på dansk musik i Sverige och svensk musik i Danmark. Postad 13 May 2013 - 19:41
Sen sist:
Iron Maiden - Seventh son..... (Ungersk press, Gong records) Iron Maiden - Somewhere in time (capitol) Iron Maiden - Powerslave (capitol, strukturerat omslag) Iron Maiden - Killers (fame) Iron Miaden - Killers Iron Maiden - The Number of The Beast (EMI, Förstapress) Metallica - And justice for all (4-lp box) DIO - Dream Evil DIO - Holy Diver Warlock - Triumph and Agony (gatefold) Rage against the machine - s/t (klar vinyl) Daft Punk - Homework (nyutgåva, 2-lp) Infected Mushroom - Becoming Insane (12") Darude - Sandstorm (12") Rank 1 - Airwaves (12") Cosmosis - Moonshine (12") Tror det var alla Postad 13 May 2013 - 20:55
Fantastisk skiva, måste se filmen också. Bästa låten: http://www.youtube.c...h?v=nf4L_OQOZsk Redigerat av MrSpokk, 14 May 2013 - 07:53. Postad 14 May 2013 - 08:28
Jag tycker att filmen är en riktigt välgjord dokumentär. Väl värd att se om man är intresserad av musik och den analoga ljudvärlden.
Såg dokumentären om kvinnor inom country-musiken (ligger för tillfället ute på svtplay). Intressant, men rätt ytlig i sin analys. Postad 16 May 2013 - 15:45
hittade 2 plattor jag varit ute efter, sen att de råkade vara signerade gör ju inget.
Bifogad fil(er)Postad 17 May 2013 - 19:13
blev ju självklart denna platta :-) vi kan ju redan nu utnämna denna till årets platta :-)
Bifogad fil(er)Postad 18 May 2013 - 20:38
Plockar upp min på måndag, är den så bra som recensionerna säger? Postad 20 May 2013 - 14:31
Vad ska man bjuda på en liten samling Iron Maiden-vinyler? Hyfsat bra skick och totalt 8 LP.
Postad 20 May 2013 - 17:26 Jag har lyssnat på den på spotify en del under helgen, men var och köpte vinylen idag. Oj vad bra den låter! Postad 20 May 2013 - 17:27
Gamla eller nya plattor ? Dvs nyutgivna eller äldre utgåvor ! Redigerat av Gubbas83, 20 May 2013 - 17:27. Postad 21 May 2013 - 07:56 Svårt och säga, beror helt på pressningar, skick och vilka skivor. Kan var allt från ett par hundra till flera tusen om man ser till vad vissa av deras plattor gått för på tradera senaste månaderna. Postad 21 May 2013 - 09:10 Om man inte har möjlighet att göra några större undersökningar hade jag förutsatt det var pressningar ointressanta för samlare. - kollat upp vad de gått för som billigast på Tradera - lagt ihop och dragit av 25% eller så i paketrabatt Sen får eventuella roliga pressningar vara en bonus. Om säljaren hade haft koll hade han nog nämnt att det var särskilda pressningar. Postad 22 May 2013 - 07:18
Nu rör det sig om en kollega på jobbet som hörde mig snacka om vinyl varpå han nämnde att han har några vinyler liggandes. Så några särskilda pressningar lär det inte vara tal om. Ska jag bjuda honom en 50-lapp / skiva? Postad 22 May 2013 - 07:35 Fortfarande vet vi ju inte vilka skivor det är. Jag hade bjudit 2-300 kr för klabbet. Mer än han fått på någon skivbörs eller loppis. Jag gissar att han inte är så intresserad av att försöka sälja på Tradera. Postad 22 May 2013 - 07:49
Ok, nä att sälja dem på Tradera är han inte ute efter. Han hörde att jag samlade på vinyler (speciellt Maiden) och ville sälja till mig. Postad 24 May 2013 - 19:21
En fin Harvest-press av ett klassiskt album kom hem idag (pissdålig mobilbild)
2013-05-24 18.05.47.jpg 2.6MB
1 Antal nerladdningar.
Redigerat av k.rydberg, 24 May 2013 - 19:24. Postad 26 May 2013 - 10:18
Tog en runda ner till söndagsloppisen, regnet hänger i luften så det var rätt tomt med säljare. Var på väg därifrån när jag såg en back jag missat. Hittade de här 5 för en tia styck, perfekt skick, i plastfickor.
![]() ![]() ![]() ![]()
Postad 27 May 2013 - 17:25
Justin Townes Earle 10" RDS Utgåva av första skivan, Tidigare bara på CD.
Bifogad fil(er)Redigerat av Sidelakebob, 27 May 2013 - 17:26. Postad 27 May 2013 - 20:52
oj vilka bra plattor! Grattis! Postad 28 May 2013 - 08:54
Köpte Daft Punks nya på vinyl i helgen. Jag instämmer i lovordskören; det är en ruskigt bra platta som rekommenderas varmt.
Postad 28 May 2013 - 13:52 Ja, smaken är ju som baken Redigerat av tomano58, 29 May 2013 - 08:26. Postad 29 May 2013 - 16:49
Nja håller inte med om att det är hissmusik. Har du hört den på vinylformatet? Bara ljudproduktionen i sig gör den till en av de (i mitt tycke) mest välljudande icke- audiofila vinylplattor som har getts ut på många år. Sen att musiken svänger så oerhört gör den än mer attraktiv. Man får se denna skiva för vad den är; Daft Punks tanke med denna är att hedra discomusiken på sitt sätt och de gör det med bravur. Musiken på skivan är en riktig glädjespridare. Kort och gott; vill man bli glad så lägger man på den här plattan på skivtallriken. Redigerat av GyroSE, 29 May 2013 - 16:56. Postad 29 May 2013 - 21:05
kan bara hålla med .. de har verkligen fångat så mycket funk, soul, disco så det inte är klokt och gjort det till nått nytt. ett mästerverk i mina öron, dock finns det ett par låtar som inte håller lika hög klass 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |