Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Plasma 50tum

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 January 2008 - 00:19

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Hej på er allihopa.
Som rubriken lyder.. Vad bör jag välja för modell? Plasma och 50tum är redan bestämt. Men sen?

Nackdelen är att det är endel fönster i vårt hus så det kan komma in endel ljus. Men det finns ju persienner/gardiner..

Vi kommer sitta på 5,5meter när vi tittar på tv så 50tum blir nog bra. Det som erbjuds är analog kabel-tv då vi bor i bostadsrätt, men vi kommer snart skaffa telias digital-tv.

Vi har tittat endel på Samsungs modeller 96 och 97. Vet inte om prisskillnaden är acceptabel därimellan..(Från 96 till 97) De är ju grymt snygga om inte annat. Panasonic har väl endel modeller oxå som kanske inte är lika krävande.. Jag är ingen teknikmänniska som kommer gå in i minsta lilla meny utan det som efterfrågas är en enkel plasma som får kosta absolut max 22000:-

Finns det förslag på en enkel och prisvärd plasma. Motivera gärna vad och varför för en icke vetande!

Postad 02 January 2008 - 01:05

fusione
  • fusione
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
När du ska sitta så långt bort så vore det nästan dags att fundera på en projektor så du slipper sitta med kikare ;)
(sitter själv ca 4 meter från 93" och tycker det är precis lagom till film).

Plasma 50" så är Pioneer ett givet val men om budgeten är 22 000 så är det ju ungefär 15 000 för lite..

Pioneer kommer troligen precis som alla andra företag inom teknikbranschen att släppa nya modeller under 2008.
Deras nuvarande 50" blev officiell i början av 2007 så om de följer samma trend och offentliggör en ny 50" i början av 2008 så kan du nog snar få en Pioneer 508 för en lite mer human peng.

Så rådet är VÄNTA om du inte har mer pengar, då teknik alltid bara blir billigare och bättre :)

Postad 02 January 2008 - 07:22

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Jag tittar på följande: Samsung 50Q96, 50P96 eller Panasonic 50PX70, 50PZ70, (768 eller 1080 skärm).

Vad jag har sett hittills så verkar 50P96 vara ett bra köp. Dock så är jag orolig när det gäller oljud från plasma, många verkar ha problem med dettta så jag vill också veta vilken som är tystats, dvs tyst när det gäller fläktar, tyst när det gäller nätdel eller andra tjut och tyst när det gäller knäppningar i chassit mm

Postad 02 January 2008 - 08:21

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

När du ska sitta så långt bort så vore det nästan dags att fundera på en projektor så du slipper sitta med kikare ;)

Plasma 50" så är Pioneer ett givet val men om budgeten är 22 000 så är det ju ungefär 15 000 för lite..

Pioneer kommer troligen precis som alla andra företag inom teknikbranschen att släppa nya modeller under 2008.
Deras nuvarande 50" blev officiell i början av 2007 så om de följer samma trend och offentliggör en ny 50" i början av 2008 så kan du nog snar få en Pioneer 508 för en lite mer human peng.

Så rådet är VÄNTA om du inte har mer pengar, då teknik alltid bara blir billigare och bättre :)

Vänta ja.. Då kan man som sagt få vänta.. Det kommer ju alltid bättre och bättre prylar. Det handlar inte om att inte ha dessa pengar, utan var smärtgränsen går till att köpa tv. Så en pioneer blir det troligtvis inte då den blir för dyr.. En projektor är heller inget alternativ. Där har frun motsatt sig detta :-) Antar att hon har rätt då rummet nog blir lite för ljust.

Postad 02 January 2008 - 10:30

fusione
  • fusione
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

När du ska sitta så långt bort så vore det nästan dags att fundera på en projektor så du slipper sitta med kikare :blink:

Vänta ja.. Då kan man som sagt få vänta.. Det kommer ju alltid bättre och bättre prylar. Det handlar inte om att inte ha dessa pengar, utan var smärtgränsen går till att köpa tv. Så en pioneer blir det troligtvis inte då den blir för dyr.. En projektor är heller inget alternativ. Där har frun motsatt sig detta :-) Antar att hon har rätt då rummet nog blir lite för ljust.

Jovisst kommer det alltid bättre prylar om man väntar men just platt-tv är en så pass "ny teknik" att det sker riktigt stora framsteg mellan varje årskull och priserna sjunker med 30 %? /år eller så.. Och eftersom det är nytt år nu så är alla tv-apparater numera "förra årets modell" vilket gör att det ganska så snart finns en ny modell som troligen kostar mindre än den som finns ute idag.

Pioneer 50" kostade ca 80 000kr 2005, ca 50 000kr under 2006 och runt 35 000kr under 2007.
Så 2008:an borde då komma ner till 25 000 kr (och vara ca 10ggr bättre än den för 80tkr 2005).

Min egen smärtgräns gällande tv ligger (idag) betydligt lägre än 22 000 så jag ska köra slut på en projektor till innan det blir platt-tv. 2010 blir det en Pioneer 60" ;)

Redigerat av fusione, 02 January 2008 - 10:32.

Postad 02 January 2008 - 11:49

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0

När du ska sitta så långt bort så vore det nästan dags att fundera på en projektor så du slipper sitta med kikare :P

Jovisst kommer det alltid bättre prylar om man väntar men just platt-tv är en så pass "ny teknik" att det sker riktigt stora framsteg mellan varje årskull och priserna sjunker med 30 %? /år eller så.. Och eftersom det är nytt år nu så är alla tv-apparater numera "förra årets modell" vilket gör att det ganska så snart finns en ny modell som troligen kostar mindre än den som finns ute idag.

Pioneer 50" kostade ca 80 000kr 2005, ca 50 000kr under 2006 och runt 35 000kr under 2007.
Så 2008:an borde då komma ner till 25 000 kr (och vara ca 10ggr bättre än den för 80tkr 2005).

Min egen smärtgräns gällande tv ligger (idag) betydligt lägre än 22 000 så jag ska köra slut på en projektor till innan det blir platt-tv. 2010 blir det en Pioneer 60" ;)

2010 blir det en Pio 60" för mig med om allt klaffar. Då skall min LG 42" bytas ut :blink:
Minst 50" iaf...

Har du råd skall du köpa Pioneer 508XD, idag den bästa TVn på marknaden, bara en svaghet och det är för primär datoranvändning (skrivbord, browser etc)...

Postad 02 January 2008 - 11:57

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2346 inlägg
  • 0
2010 köper jag OLED!
2008 köper jag LCD med LED teknik.

Postad 02 January 2008 - 12:49

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0

2010 köper jag OLED!
2008 köper jag LCD med LED teknik.

Det är du det :)

Tråkigt att LCD med LED-teknik bara blivit av med ETT av LCD-teknikens enorma problem, och inte ens 100%-igt...

Postad 02 January 2008 - 13:06

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Angående reflexer på plasma som trådskaparen frågar om så är det ett betydligt mindre problem än vad jag trodde. Stör mig inte på bordslampor bredvid soffan, ser dem faktiskt inte ens förrän jag aktivt börjar titta efter dem, de är så softade så att ögat "missar" dem, de ligger liksom i ett annat "plan" än tv-bilden. Det var betydligt värre på gamla CRT:n med sitt präktiga kristallklara frontglas. Nuvarande skärm har inget frontglas alls. Jag har inget solljus direkt in men däremot väldigt stora fönster vinkelrätt mot tv:n så en massa ljus kommer in men jag tycker plasman absolut är tillräckligt ljusstark. Det är en Pioneer från 2007.

Sen angående avståndet 5,5 meter: Du kanske ska ta och mäta upp, det händer att folk säger att de har 4 meter tills de mäter och upptäcker att det var visst 2,5... Sen om ni verkligen gillar att titta på film och vill lägga runt 20 000 på en skärm så kan ni kanske fundera på att möblera om lite så att ni hamnar runt 3 meter ifrån. Ett alternativ är att köpa en 32-37" för att titta på Rapport etc samt en HD-ready-projektor för att njuta av film i storbild mörka kvällar och nätter.

Men om ni vill ha en 50" så skulle jag ta den dyraste Panasonic HD-ready om det gäller 2007 års modell. Men kanske ännu hellre vänta ett par månader och se vad som släpps nu 2008 precis som nån var inne på här ovanför.

Postad 02 January 2008 - 13:08

fusione
  • fusione
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

2010 blir det en Pio 60" för mig med om allt klaffar. Då skall min LG 42" bytas ut :)
Minst 50" iaf...

Jag känner att 60" är det absolut minsta man kan ha när man ska se på film.

Min lampa håller på att ta slut och en proj med full HD får man för under 20tkr idag och det känns som ett bra mellan köp tills 60" kommer ner i pris (och upp i kvalité).

Vi kanske får sikta på ett gruppköp av pio 60" 2010, nu är vi 2 iaf ;)

Postad 02 January 2008 - 14:48

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

2010 blir det en Pio 60" för mig med om allt klaffar. Då skall min LG 42" bytas ut :)
Minst 50" iaf...

Jag känner att 60" är det absolut minsta man kan ha när man ska se på film.

Min lampa håller på att ta slut och en proj med full HD får man för under 20tkr idag och det känns som ett bra mellan köp tills 60" kommer ner i pris (och upp i kvalité).

Vi kanske får sikta på ett gruppköp av pio 60" 2010, nu är vi 2 iaf ;)

Helt min linje också. Projjarna är riktigt bra nu, som de varit i några år, tv-apparaterna behöver några år till för all bli lika bra. Ex inbyggd HDTV tuner för marknätet, 24fps stöd.
Pioneer 60" 2010, eller kanske sony fått ordning på sina LCD'er då.
Hur mycket tittar man på TV?

Köp en projje och titta på bra filmer och bra tv-program, dvs högst två timmar per vecka, resten av tiden, gör något bättre med tiden :blink:

Postad 02 January 2008 - 15:03

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
Jag ser på TV (inte film) runt 3-4h per dag :)

Postad 02 January 2008 - 16:01

Unregisteredfbdb34a6
  • Unregisteredfbdb34a6
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
jag är också ute efter en 50 tummare, har kanske något större budget men tycker nog 22 papp som en summa man inte behöver skämmas över att spendera på en tv.
Jag kommer vänta tills LG:s nya modell kommer ut, eller åtminstone tills man har kan läsa något test av den och få ett riktpris på den. Enligt min mening så är det bara pioneers värsting som är tillräckligt bra men den lär nog inte gå från 50 papp till under 30 i år såvida inte LG:s är lika bra till ett bra till ett betydligt bättre pris. Sannolikheten för det är väl dock liten då det som låter för bra för att vara sant oftast inte är sanna.

Postad 02 January 2008 - 17:17

Elwyndaz
  • Elwyndaz
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Men men.

Jag är grymt sugen på att köpa en panasonic 50pz70, men dom har den inte inne på lager på fyndbörsen förnns om ca. fyra veckor sa dom.

Kommer priset sjunka ytterligare 1000-lappar? är det värt att vänta på en annan nyare 50tummare i SAMMA prisklass som pz70? och hur länge skulle man få vänta?

Postad 02 January 2008 - 18:22

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
https://www.prisjakt...kt.php?p=193246 pris 35k, inte 50k... Du behöver inte hd-ready1080p modellen

Postad 02 January 2008 - 19:00

fusione
  • fusione
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Jag ser på TV (inte film) runt 3-4h per dag :lol:

Jag hade lite sämre ekonomi i början av 2000-talet och sålde min tv (för 5 år sedan) för att få ihop pengar till hyran..
Jag har inte kollat många minuter på tv sedan dess.. Tänkte att det kanske skulle vara kul att ha tv igen så jag gick och köpte en digitalbox i mellandagarna och kopplade till projektorn. Slutsats: Fy fan va tv suger..

Jag försökte se en film på 4:an men efter avbrott för keno (mitt i en film?!) och en j*vla massa reklam så gav jag upp..
5 år av film och serie-tittande utan reklamavbrott har satt sina spår jag har INGET tålamod för reklam :)
(boxen åker tillbaks på öppet köp nu i dagarna tror jag).

Lite OT :)

Postad 02 January 2008 - 19:04

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0

Jag ser på TV (inte film) runt 3-4h per dag :lol:

Jag hade lite sämre ekonomi i början av 2000-talet och sålde min tv (för 5 år sedan) för att få ihop pengar till hyran..
Jag har inte kollat många minuter på tv sedan dess.. Tänkte att det kanske skulle vara kul att ha tv igen så jag gick och köpte en digitalbox i mellandagarna och kopplade till projektorn. Slutsats: Fy fan va tv suger..

Jag försökte se en film på 4:an men efter avbrott för keno (mitt i en film?!) och en j*vla massa reklam så gav jag upp..
5 år av film och serie-tittande utan reklamavbrott har satt sina spår jag har INGET tålamod för reklam :)
(boxen åker tillbaks på öppet köp nu i dagarna tror jag).

Lite OT :)

Jag gillar reklam, vill kunna sträcka på mig någon minut, kanske göra lite Te eller gå på toa en gång i halvtimmen..

Postad 02 January 2008 - 22:24

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Oj, här har det varit aktivitet idag.. Kul :)

Ska försöka sammanfatta lite..

Tv:n ska vara till både tv-tittande och filmtittande då vi har barn som vill se barnprogram mm. En projektor är för avancerat för dem anser jag. Det är heller inte helt billigt att köpa nya lampor för barnprogram osv.

Tjejen och jag brukar dock hamna i sängen i sovrummet där vi slappar framför en LG 32LC52. Den är rätt så ok faktiskt. Dock inte så bra att jag skulle vara nöjd med filmtittande på den. Det kommer att ske i vardagsrummet. Iofs har jag inte kollat annat än analog tv-sändning ännu.

4300, 5500, 5100mm är måtten för tv-tittandet. Att det skiljer beror på hörnsoffan. Så 5-5,5 meter var ingen överdrift tyvärr. Måtten är mätta från huvudet på den tittande personen till väggen där tv:n kommer att stå.

Det jag söker är en plasma där ögat ser en bra bild. Jag bryr mig inte om specifikationerna. Det är bilden som är det huvudsakliga. Datorn kommer inte att vara inkopplad, då sovrums-tv:n kommer stå för det. Finns det verkligen ingen annan tv än pioneer som duger att titta på?

Postad 02 January 2008 - 22:51

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
Du kan nog bli nöjd med Panasonic 50PX70

Postad 02 January 2008 - 23:35

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Ok.. Har faktiskt kikat lite på den oxå.. Det väger lite mellan den och Samsung 97:an. Men klarar man sig bra med 1366x768 ?

I Panasonics fall kan man ju läsa "V-Real processorn skalar om inkommande signaler som TV-sändningar och DVD-signaler till 1080p, vilket gör det du ser på din skärm ännu litet klarare, skarpare och jämnare än originalet"

Samsung vet jag inte.. Men hallå.. Så är jag ju noob på detta oxå :)

Postad 02 January 2008 - 23:41

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

https://www.prisjakt...kt.php?p=193246 pris 35k, inte 50k... Du behöver inte hd-ready1080p modellen

Precis min tanke, jag lovar att den för 35K sopar banan med andra skärmar när det gäller bildkvalitet och detaljer, vad du än jämför med, även 1920x1080-paneler. Handla bildkvalitet, inte pixlar.

Postad 02 January 2008 - 23:45

demi
  • demi
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Jag kan varmt rekomender panasonic px700, har en själv och är mycket nöjd! jag hadde sammyn q96 hemma på prov en månad och blev riktigt besviken, panasonicen är en bra mycket bättre apparat än sammyn! Satsa på px700 så slipper du massa irriterande reflexer i skärmen, den slår faktist en del lcd skärmar på fingrarna när det gäller reflektioner. Bättre ljud kan du inte få på någon annan platt tv i dag, faktiskt väldig övertygande virutuellt ljud och bra klipp i basen. Palahöda är det något du undrar så finns jag till förfogsnde. :) :)

demi//

Postad 02 January 2008 - 23:48

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Ok.. Har faktiskt kikat lite på den oxå.. Det väger lite mellan den och Samsung 97:an. Men klarar man sig bra med 1366x768 ?
I Panasonics fall kan man ju läsa "V-Real processorn skalar om inkommande signaler som TV-sändningar och DVD-signaler till 1080p, vilket gör det du ser på din skärm ännu litet klarare, skarpare och jämnare än originalet"

Samsung vet jag inte.. Men hallå.. Så är jag ju noob på detta oxå :)

Du har så stort betraktningsavstånd att du klarar dig med 480p! :)

Men men, sen så behöver inte en HD-skärm vara onödigt bara för att du sitter långt ifrån. Det är ju bra att kunna börja titta på riktigt bra källor där de brassar på ordentligt med bitraten, det betyder mycket för bildkvaliteten.

Postad 03 January 2008 - 07:20

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2031 inlägg
  • 0
Jag tycker du ska satsa på en Samsung P96. Bra stöd för 24p (till skillnad från Panasonics PZ70-modeller), bra bildkvalité och snygg design :)

Postad 03 January 2008 - 09:00

Unregistered44c973e7
  • Unregistered44c973e7
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Sen är ju 50PT85 ett alternativ också. LG:s plasmor brukar väl iofs ofta hållas som något sämre än Samsungs och Panasonics plasmor vad gäller bildkvalitet (?!?), men vad som är så coolt med PT85 är ju den inbyggda hårddisken och 3 TV-mottagare (2 DVT-T och 1 analog). Så vitt jag förstår kan du också spela in Telias digital-TV då den är kopplad på SCART.

Har du haft tillgång till Time-shift en gång lovar jag att du aldrig vill vara utan det igen (jag är dessvärre det nu).

42PT85 blev "Bästa köp" i M3:s test av 40-42-tumsapparater senast, men där fanns iofs inte nån plasma från Panasonic eller Samsung med.

Postad 03 January 2008 - 09:09

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0

Jag tycker du ska satsa på en Samsung P96. Bra stöd för 24p (till skillnad från Panasonics PZ70-modeller), bra bildkvalité och snygg design :)

Det där håller jag med om... sen att den har sjunkit rätt många tusenlappar i pris sen jag köpte min gör ju inte saken sämre....

Postad 03 January 2008 - 18:40

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Såg att Samsung inte stöder 1080p kommer det att bli ngt problem i framtiden?

Ja 96:an är det ju ett bra pris på.

Postad 04 January 2008 - 23:20

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Frågan är om man på mitt avstånd till tv:n kommer ha någon nytta av pioneerens bättre bild. Kanske är det till att kasta pengarna i sjön? Det finns ju annat roligt att lägga pengarna på än ngt man ändå inte kommer uppfatta..

Postad 05 January 2008 - 00:49

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
Ser du inte skillnad på svärta och färger kanske du kan köpa dig en Svartvit 20" tv från 50-talet...
Pixlar kan du inte se skillnad på vid långa tittavstånd. Det andra syns dock tydligt :unsure:

Postad 05 January 2008 - 15:04

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Ser du inte skillnad på svärta och färger kanske du kan köpa dig en Svartvit 20" tv från 50-talet...
Pixlar kan du inte se skillnad på vid långa tittavstånd. Det andra syns dock tydligt :)

Nu är det ju inte så att det går att jämföra en 20" svart/vit tv mot Samsung. Med skillnaden mellan Samsung-Pioneer.. (om du förstår vad jag menar)

Det är en sådan hysteri med att pioneer är det enda som gäller. Allt annat är skit.. *suckar*

Köper definitivt inte en Pioneer som är minst dubbelt så dyr som en Samsung 96:a eller motsvarande. Skillnaden är i mina ögon inte dubbelt så stor! Kanske har jag då fel på ögonen?

Postad 05 January 2008 - 15:19

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Du har helt rätt Palahöjda. Pioneer är för dyrt (ännu) även om jag håller med om att den är bäst.

Dock är den inte mer än dubbelt så bra som Pannan eller Samsung. Dom är mer prisvärda. Själv köpte jag dock en LG50PC51 då jag hade väldigt väldigt svårt att se skillnad på den, pannan, sammyn på Mediamarkt i Göteborg. Dom var trevliga nog att låta mig få låna fjärrkontrollerna så att jag fick möljighet att föröka optimera bilden så mycket som möjligt. Jag har nu haft LG:n i snart 3 månader och är kanonnöjd. I början blev det en hel del ghosting efter att ha tittat på samma kanal men det gick snabbt bort. Nu är det väldigt sällan det händer.

Har du som jag svårt att se någon jättestor skillnad på pannan, sammyn och LG så tycker jag att du skall slå till på en sådan. Jag köpte min på fyndbörsen eftersom Mediamarkt inte ville köra hem den till mig och jag har för liten bil för ett sånt monster ;-)

Hade jag inte köpt LG:n hade det nog blivit en Samsung C96 eller Q96/97. Faktum är dock att jag gillar alla dom ovan nämda plasmorna så det blev ju priset som avgjorde för mig.

Postad 06 January 2008 - 00:11

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Du har helt rätt Palahöjda. Pioneer är för dyrt (ännu) även om jag håller med om att den är bäst.

Dock är den inte mer än dubbelt så bra som Pannan eller Samsung. Dom är mer prisvärda. Själv köpte jag dock en LG50PC51 då jag hade väldigt väldigt svårt att se skillnad på den, pannan, sammyn på Mediamarkt i Göteborg. Dom var trevliga nog att låta mig få låna fjärrkontrollerna så att jag fick möljighet att föröka optimera bilden så mycket som möjligt. Jag har nu haft LG:n i snart 3 månader och är kanonnöjd. I början blev det en hel del ghosting efter att ha tittat på samma kanal men det gick snabbt bort. Nu är det väldigt sällan det händer.

Har du som jag svårt att se någon jättestor skillnad på pannan, sammyn och LG så tycker jag att du skall slå till på en sådan. Jag köpte min på fyndbörsen eftersom Mediamarkt inte ville köra hem den till mig och jag har för liten bil för ett sånt monster ;-)

Hade jag inte köpt LG:n hade det nog blivit en Samsung C96 eller Q96/97. Faktum är dock att jag gillar alla dom ovan nämda plasmorna så det blev ju priset som avgjorde för mig.

Ja men precis.. Sunt förnuft..

Jag kan ju om jag vill lägga undan de 15.000:- som jag måste lägga extra på pioneer:en och köpa en ny om 3-4år för 15k och få en som då är ännu bättre... B)

För så mycket bättre är den inte så det motiverar det priset för mig..

Nej jag får helt enkelt titta mera i butik och be att få se vanlig tv-sändning.. Sedan jämföra..

Postad 06 February 2008 - 00:21

skyttek
  • skyttek
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är i precis samma läge som du. Samma prisklass och samma avstånd. Har läst allt jag kan och fattar ännu mindre nu än när jag började leta.

Panasonic pz70 eller px700 har mina finalister blivit. Full Hd eller Hd Ready? Nån extra hdmi? Tänk om det fanns nån vettig en som kunde säga åt en vad man skall ha, punkt slut!!!

"Vänta till efter CES-mässan så blir det billigare." Men med det resonemanget slutar det ju med att väggen bara består av tapet för man kan ju alltid vänta lite till, och lite till...

Skall bli intressant att se vad du köper!

Postad 06 February 2008 - 03:25

jonsod76
  • jonsod76
  • Beroende

• 1105 inlägg
  • 0

Nej, läste i en pressrelease om Pioneers nästa generation, släpps tidigast 2009 (som föresten totalt krossar alla generationer hittills, svärtan är så mörk att du inte ser svart i ett kolsvart rum, åtminstone enligt skribenten som såg ett exemplar på senaste CES-mässan).

Det är en sådan hysteri med att pioneer är det enda som gäller. Allt annat är skit.. *suckar*

Köper definitivt inte en Pioneer som är minst dubbelt så dyr som en Samsung 96:a eller motsvarande. Skillnaden är i mina ögon inte dubbelt så stor! Kanske har jag då fel på ögonen?

Skulle nästan vilja påstå att Pioneer har dubbelt så bra bild som Samsung, åtminstone med material av hög kvalitét. Pioneer har utan tvekan inte bara utvecklats snabbast vad gäller plasma, de har samtidigt år efter år klassat ut andra märken vad gäller bildkvalité, kalibreringsmöjligheter, design och teknik.

Har man råd och vill köpa en plasma så är mitt tips utan någon som helst tvekan - Pioneer. Varför? Jo, det är omöjligt att besviken på bilden vid jämförelser med andra märken i efterhand, hur höga krav man än har.

MVH
Jonsod

Redigerat av jonsod76, 06 February 2008 - 03:36.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.