Så jag skulle vilja köpa en 40-42" Tv för runt 15 000:-
Vad skulle ni rekommendera för TV i så fall?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 05 January 2008 - 02:31
Hejsan, jag är nu ute efter en ny tv, och jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa en LCD eller en Plasma. Jag kollar mest på tv, spelar inte alls ofta via tvn. Så det lutar lite åt en Plasma, men ändå så känns LCD väldigt bra om man nu ska koppla upp datorn till TVn och spela lite.
Så jag skulle vilja köpa en 40-42" Tv för runt 15 000:- Vad skulle ni rekommendera för TV i så fall? Postad 05 January 2008 - 04:39
Själv föll valet på Panasonic px70 42" och jag är otroligt nöjd. Halva priset mot Pion och jag är faktiskt lite "blown away" av vad den faktiskt presterar. SD analogt är dock inte imponerande, men allt annat, wow.
Postad 05 January 2008 - 15:02
Hur kom du fram till att du vill ha en plasma tv?
Jag är rädd för inbränningarna på plasma, om man kollar på samma kanal länge så finns det väl risk för det? Och jag kan sitta och ha tvn igång hela dagen på en och samma kanal när jag sitter vid datorn och spelar.. Postad 05 January 2008 - 16:04
De nyare och bättre modellerna av plasma har nog ingen större risk för inbränningar men vet att LG har fått dålig kritik ändå. Pioneer är bra liksom panasonic.
När jag var och tittade på ny TV så tyckte jag att plasma hade bättre färger och lite mer naturlig bild, men de bättre LCD modellerna var nästan i närheten av plasmans bildkvalité. Upplevde dock att plasmans frontglas var känsligt för ljus och reflekterade en hel del vilket störde bilden. Det bästa är helt enkelt att gå och titta på TV och få möjlighet att se både hd tv, dvd och vanlig tv-sändning. jag har en samsung LE40R87 och den är mycket bra. Sen beror det på hur ditt rum är. Är det ljust med stora fönster som mitt så kan plasman ha svårt att framhäva svärta i dagsljus. Har du mörkt rum så är plasman bra. Lycka till. Postad 05 January 2008 - 16:42
Okej tack för tips om stora fönster och reflextioner.. Jag bor i en 1:a med 2 stora fönster åt solsidan, så jag har nästa alltid sol här, rummet är väldigt ljust under dagstid.. Ska kolla vidare på om det är en LCD jag letar efter
Postad 05 January 2008 - 19:02
Har hittills ALDRIG sett en kanalloggeghosting på min TV
OM problemet existerar måste det krävas rätt seriös misshandel... Postad 05 January 2008 - 19:39
Jo det testet jag läste i Göteborgsposten verkade de försöka framkalla detta för att se vilken TV som ändå klarar det bäst. Men LG hade spökbilder sades det efter detta test. Men det kräver ju som sagt en hel del misshandel... Även om min LCD tål att jag lämnar pausläge på i timtal så gör jag ju aldrig det. Jag vet att Pioneers plasma fick bäst betyg avseende bild men den var dyrast också. Typ runt 20 000. Det som fäller avgörandet för vilken TV man vill ha är ju en smakfråga sen också vad man ska ha TV:n till. Det man ska undvika är att bestämma sig för en TV efter att bara ha sett dataanimerat material typ Hitta Nemo som de har i vissa butiker. Postad 06 January 2008 - 11:07
Har suttit och kollar på olika tv apparater..
Såg den här sharpen http://www.fyndborse...w.aspx?Key=5789 Jag vet dock inte om sharp har nå bra rykte osv, men va tror ni om denna tv, enda nackdelen som jag kan läsa mig till är betraktnings vinkeln. Postad 06 January 2008 - 12:51 Du MÅSTE åka till en bra butik och titta på olika modeller själv. Specar är inte till mycket hjälp. Det ska vara en butik som kan dema produkterna rätt dvs med normala ljusförhållanden samt med en del knappande kan få fram vad tv:n verkligen kan prestera. Be att få kolla olika typer av material. Min erfarenhet är att plasma och LCD har ganska olika bildkaraktär, särskilt i de "normala" prisklasserna. Man får förstås ta den typ av bild man gillar bäst till det man har tänkt använda skärmen till. Postad 07 January 2008 - 21:12
Jag har varit och kollar på tv nu, och hittat en Samsung, men kommer dock inte ihåg exakt vilken modell det var på den, men letade lite på internet och hittade 2 som ser lika ut.
https://www.prisjakt...kt.php?e=168499 https://www.prisjakt...kt.php?e=165340 Vilken är nyast och vilken kan vara den bättre av dom? Är det 87:an som är den nyare av dom två? Postad 09 January 2008 - 20:27
Tror inte det är nån skillnad i funktion men kanske i design eller så. De TV:apparaterna är ju full HD och har nog samma värden, ingångar m.m. Det bästa är nog att fråga i affären om det är nån skillnad.
Jag tror inte du blir besviken på den. Det enda är ju om du har behov av full HD och tänker köpa HD DVD eller Bluray. M87 verkar vara dyrare. Har ingen aning om varför. Redigerat av Unregistered6df60672, 09 January 2008 - 20:37. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |