http://www.ajelectro...rod_code=50PC55
Postad 05 January 2008 - 08:34
...köpa plasmaskärm från Storbrittanien? Man blir ju lite sugen när det är så stor prisskillnad.
Postad 05 January 2008 - 10:24
Tippar på att med frakt och valutomvandling så går det ungefär jämt ut.,,,
Postad 05 January 2008 - 12:19
2500 är IMOH alldeles för lite för så mycket risk.
Jag sparade 50% på´ett köp på en espressomaskin 15500:- i Sverige 7000:- i Tyskland. Detta anser jag vara en bra förtjänst...
Jag sparade 50% på´ett köp på en espressomaskin 15500:- i Sverige 7000:- i Tyskland. Detta anser jag vara en bra förtjänst...
Postad 05 January 2008 - 12:23
En Espreccomaskin är ju långt ifrån lika ömtåligt som en TV faktiskt är när det gäller lång frakt.. Så det köpet kan jag förstå att du slog till på...
Men som du säger så är det rätt lite pengar med tanke på risken att få en trasig vara levererad..
Men som du säger så är det rätt lite pengar med tanke på risken att få en trasig vara levererad..
Postad 05 January 2008 - 15:03
Problemet är att elektronikbutiker i England inte säljer/levererar till Sverige.
Så var det i alla fall för något år sedan då några försökte sig på detta.
Det finns frågor om detta ämne här på forumet om du söker lite. De trådarna kan förutom här på TV-delen även finnas i butiker/import-forumet.
Mvh JB
Så var det i alla fall för något år sedan då några försökte sig på detta.
Det finns frågor om detta ämne här på forumet om du söker lite. De trådarna kan förutom här på TV-delen även finnas i butiker/import-forumet.
Mvh JB
Postad 06 January 2008 - 11:50
Nu råkar det ju vara så att just den butiken trådskaparen länkar till faktiskt levererar utomlands:
Delivery Charges
All delivery charges will be added to the price of the products at our checkout. Mainland UK delivery charges quoted are for the majority of UK Mainland addresses. Europe delivery charges quoted apply to the following regions: Northern Ireland, Isle of Man, Scottish Highlands, Orkney Isles, Outer Hebrides, Shetland Isles, Austria, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxemburg, Netherlands, Portugal, Spain, Sweden. For delivery prices and times to all other areas contact us at [email protected]
Delivery Charges
All delivery charges will be added to the price of the products at our checkout. Mainland UK delivery charges quoted are for the majority of UK Mainland addresses. Europe delivery charges quoted apply to the following regions: Northern Ireland, Isle of Man, Scottish Highlands, Orkney Isles, Outer Hebrides, Shetland Isles, Austria, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxemburg, Netherlands, Portugal, Spain, Sweden. For delivery prices and times to all other areas contact us at [email protected]
Postad 06 January 2008 - 12:36
Om tv:n är trasig när den når dig så är det ju säljarens ansvar. De brukar anlita stora etablerade transportfirmor som försäkrar prylarna, därav blir frakten ganska dyr. Men att du ska få en hel fungerande vara är självklart.
Om tv:n går sönder senare är det en annan femma. Viktigt att lusläsa villkoren för reklamation, t ex om garantin gäller i Sverige, vem som står för returfrakten, vem som har ansvaret för skärmen när den skickas/är på service, vem som hanterar eventuella tvister etc.
Du måste betala moms men det är ju i alla fall EU så det blir UK-moms, ingen svensk moms och ingen tull när du för in tv:n i Sverige.
Spontant tycker jag dock att prisskillnaden 2500 inte är särskilt stor med tanke på risken för strul vid reklamation.
Om tv:n går sönder senare är det en annan femma. Viktigt att lusläsa villkoren för reklamation, t ex om garantin gäller i Sverige, vem som står för returfrakten, vem som har ansvaret för skärmen när den skickas/är på service, vem som hanterar eventuella tvister etc.
Du måste betala moms men det är ju i alla fall EU så det blir UK-moms, ingen svensk moms och ingen tull när du för in tv:n i Sverige.
Spontant tycker jag dock att prisskillnaden 2500 inte är särskilt stor med tanke på risken för strul vid reklamation.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?