Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic TH-42PX70 - Helt värdelös!

28 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 January 2008 - 09:02

P C
  • P C
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Inbränd kanallogga, spökspår efter text-tv och efter svarta kanter vid filmtittande. Suddig bild, som om någon hällt sirap över den. Reflexer i skärmen, ej tyst, ja listan kan göras lång. Köpte denna på inrådan av en arbetskamrat som säger att plasma-tv är överlägsen för film. Kan efter min första plasma-tv säga att jag inte håller med. Har följt råden om att köra på låga kontrast- och ljusinställningar dem första 100 timmarna men det blev trots detta en inbränd kanallogga och den vägrar att försvinna trots att jag bl.a. har kört med myrornas krig i timmar. Sitter nu här med en plasma-tv med som jag inte kan ångra eller häva köpet på för butiken tar inte tillbaka den nu när detta har skett. Innan ni kommer med kommentarer om att jag måste ha misskött den, lämnat kanalen på i dagar etc så vill jag säga att så är inte fallet. Har följt alla anvisningar jag fått samt noga läst manualen. Kanalloggan blev inbränd efter att ha tittat på The Thing på Showtime. Filmen är knappt 110 min lång. Panasonic TH-42PX70 är helt värdelös. 10000 kr rätt i sjön.

ALDRIG MER PLASMA-TV FÖR MIG, ALDRIG!

Postad 05 January 2008 - 09:10

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0

Sitter nu här med en plasma-tv med som jag inte kan ångra eller häva köpet på för butiken tar inte tillbaka den nu när detta har skett.

Vilken butik är det som vägrar ta tillbaka den?

Postad 05 January 2008 - 09:16

P C
  • P C
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Fyndbörsen.

Postad 05 January 2008 - 09:42

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0
Vad säger de då?

Har följt alla anvisningar jag fått samt noga läst manualen.
Vad står det i manualen om inbränningar?

Redigerat av Unregistered1013, 05 January 2008 - 09:46.

Postad 05 January 2008 - 10:10

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2346 inlägg
  • 0
Om inte din ångerrätt har gått ut så har du ju rätten att lämna tillbaks den.

Postad 05 January 2008 - 11:26

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Låter som att det var fel på din panel från början. Annars e det inte möjligt att kanal loggan skulle bli en permanent inbränning :)

Postad 05 January 2008 - 11:35

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
Det är fel på din plasma, har du ångerrätt kvar skall du definitivt lämna tillbaka den. Sådant här händer inte :)

Jag har misshandlat min LG plasma och den har inte några inbränningar... Det var fel på din plasma redan från början...

Postad 05 January 2008 - 11:39

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Det verkar riktigt skumt. Jag har misshandlat min rejält med inställning på dynamisk/standard där sonen glömt Xbox på flera timmar...
Behövdes bara lite myrornas krig ca 15 minuter sen var det OK igen. Nu har den gått 2000 timmar lite styvt och den är utan tvekan den bästa tv jag nånsin haft

Postad 05 January 2008 - 12:12

FlatOskar
  • FlatOskar
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Har du ett bra pris på den - jag menar, den är ju defekt & så - det skulle vara kul & prova om den verkligen är så dålig ^^

Postad 05 January 2008 - 14:41

Iceglow
  • Iceglow
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag kan bara konstatera att min px70 42'a, som jag för övrigt köpte i mellandagarna för 10 lax, är fullständigt underbar och felfri på alla sätt. Efter att ha kollat denna sidan i nästan ett år så var jag helt inne på en fullhd (pz70 eller 700). Men efter att ha tänkt till mycket på pris/bildkvalite aspekten så slog jag till på den billigare modellen. Inget jag ångrar överhuvudtaget, bilden är sagolik på HD-material och även mycket kompetent på SD (till skillnad från ALLA LCD-modeller jag sett live). Jag har snart kört den i 100 timmar och följt alla råd för att undvika inbränningsproblematiken. Enda gången jag såg nåt var efter en för lång HD-session från min dator då jag glömt skruva ner kontrasten på PC-ingången. Efter bara några minuter av vanligt tv-tittande så var spåren från mitt skrivbord helt borta. Jag förstår verkligen varför denna modellen säljer bäst av alla tv-modeller på prisjakt för tillfället, den är helt underbar och jag är svinnöjd med den. Min första platt-tv för övrigt så jag var mycket villrådig vad jag skulle välja. FullHD vill jag fortfarande ha men det får vänta några år tills det mognat ordentligt :). Ska bara få min PS3 från komplett så jag kan se hur äkta bluray och konsollirande ser ut.

Har du gjort allt rätt så bara MÅSTE det vara fel på ditt exemplar. Ge dig för fan inte utan bara jaga dom till du får skicka tillbaka ditt ex. Lycka till !!!
/Ice

EDIT* Kollade precis på OP's aktivitet på prisjakt. Han har totalsågat 5 produkter på 5 timmar vilket leder mig att tro att han inte har bättre för sig än att försöka förstöra för andra som inte vet riktigt vad dom ska köpa. Riktigt lågt för att citera en riktigt tröttsam tv-reklam. Lägg inte ner mer krut på denna tråden gott folk utan ignorera honom totalt istället...

Redigerat av Iceglow, 05 January 2008 - 14:55.

Postad 05 January 2008 - 15:10

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

EDIT* Kollade precis på OP's aktivitet på prisjakt. Han har totalsågat 5 produkter på 5 timmar vilket leder mig att tro att han inte har bättre för sig än att försöka förstöra för andra som inte vet riktigt vad dom ska köpa. Riktigt lågt för att citera en riktigt tröttsam tv-reklam. Lägg inte ner mer krut på denna tråden gott folk utan ignorera honom totalt istället...

Hah, joo jag konstaterade precis detsamma.

Px70 / 74 är en grym tv!

Postad 05 January 2008 - 15:14

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Inlägget är så oseriöst att det förvånar mig att någon tagit det på allvar. Hoppas moderator stänger denna tråd asap.

Sen såga alla plasmor i slutändan...tja, huvudsyftet med denna tråden verkar rätt solklar i alla fall.... :)

EDIT: Synd att sådana här trådar återkommer då och då, de sätter tyvärr myror i huvuden på folk som ska handla nytt och sprider onödig oro...har redan upptäckt en blivande platt-tv-köpare som refererar till bl a denna tråd om oron över inbrända logor och denna överdrivna oro för allvarliga inbränningar på dagens plasmor (Panasonics i detta fallet) fortsätter att få nytt bränsle... :)

https://www.minhembi...howtopic=182162

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 05 January 2008 - 15:33.

Postad 05 January 2008 - 15:44

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
JB, jag gissar utan att kolla tråden. Börjar hans namn på Blade och slutar på runner?
:)

Postad 05 January 2008 - 16:00

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0
Anmälde detta redan i morse och bad om ip-kontroll. Bedrövligt att en del håller på så här.

Postad 05 January 2008 - 19:01

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0

Anmälde detta redan i morse och bad om ip-kontroll. Bedrövligt att en del håller på så här.

Jag håller med, förtjänar fan IP-ban....

Dagisnivå utan dess like...

Postad 05 January 2008 - 19:48

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Hah, joo jag konstaterade precis detsamma.

Px70 / 74 är en grym tv!

Hur kan han ha gjort det när han bara har 2 inlägg ??

JB, jag gissar utan att kolla tråden. Börjar hans namn på Blade och slutar på runner?
B)

Och du sitter och anklagar folk utan vidare vad fan är det för fasoner ???

Postad 05 January 2008 - 19:55

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...com/omdomen/P C

Postad 05 January 2008 - 20:00

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Ok dom omdömena ja han såga det mesta än sen ??

Postad 05 January 2008 - 20:21

FlatOskar
  • FlatOskar
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Och, han verkar ju vara nöjd med sin TH-42PX70, för inte har jag hört av han, trots att jag skulle kunna tänka mig att köpa den av honom, då förstås till ett lämpligt pris B)

Postad 05 January 2008 - 20:29

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0
Är det inte lite tidigt för ett första april skämt? B)

Postad 06 January 2008 - 01:17

P C
  • P C
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Vad trevligt bemött man blev på detta forum. Jag skriver bara min åsikt och den är lika legitim som alla andras. Mina omdöme baserar jag på hur jag upplever produkterna.

Merparten av er borde läsa forumreglerna. Finns flera påhopp, insinuationer, förlöjliganden av person, spydigheter och sarkasm. Hoppas varningar utfärdas!

3 Vett & etikett

3.1 Uppträd vårdat & trevligt - 060221
Ett vårdat språk och trevligt uppträdande ökar dina chanser att få svar och bli vänligt bemött. På grund av detta så tillåter vi generellt inga inlägg som innehåller svordomar, könsord och liknande eller som är allmänt otrevliga, spydiga eller sarkastiska i sin utformning.

3.2 Insinuationer eller påhopp accepteras inte - 051018
Personangrepp, förolämpningar, nedsättande kommentarer, kränkningar, hets mot folkgrupp, kritiserande av hela samhälls-/yrkesgrupper och andra typer av påhopp är naturligtvis inte tillåtet, varken i form av kommentarer eller bilder. Detta gäller särskilt (men inte enbart) anspelningar på kön, ras, religion, religiösa åsikter, nationellt eller etniskt ursprung, bildningsgrad, sexuell läggning, funktionshinder eller utvecklingsstörning. Regeln gäller oavsett vilken benämning eller omskrivning som används och oavsett om det levereras direkt eller som en kränkande antydan, förtäckt beskyllning, undermening, pik, lustighet eller citat.

3.3 Respektera varandra
- 051018
Uttalanden som är eller som bär tydliga tecken av att vara avsedda att genera, förolämpa, håna, göra sig lustig över eller förlöjliga andra personer eller grupper (vilket naturligtvis inkluderar dessas åsikter, uttalanden, produktval, problem mm.) är inte tillåtna. Regeln gäller oavsett vilken benämning eller omskrivning som används och oavsett om det levereras direkt eller som en kränkande antydan, förtäckt beskyllning, undermening, pik, lustighet eller citat.

Postad 06 January 2008 - 09:03

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0

Vad trevligt bemött man blev på detta forum. Jag skriver bara min åsikt och den är lika legitim som alla andras. Mina omdöme baserar jag på hur jag upplever produkterna.

Men svara på frågor och utveckla ämnet för att få råd och hjälp är du inte intresserad av tydligen.

Varför kan du inte skicka tillbaka den? Hur har konversationen med FB sett ut? Ta upp det i butikstråden så att FB där kan svara och kanske ändra sig?
Varför kan du inte lägga ut en bild som visar hur det ser ut och om du nu mot förmodan inte får skicka tillbaka den, diskutera lösningar som tex en försäljning här på forumet.

Det är ju lätt att överbevisa de som tror att ditt inlägg är oseriöst så kom igen nu!

Postad 06 January 2008 - 20:31

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Inbränd kanallogga, spökspår efter text-tv och efter svarta kanter vid filmtittande. Suddig bild, som om någon hällt sirap över den. Reflexer i skärmen, ej tyst, ja listan kan göras lång. Köpte denna på inrådan av en arbetskamrat som säger att plasma-tv är överlägsen för film. Kan efter min första plasma-tv säga att jag inte håller med. Har följt råden om att köra på låga kontrast- och ljusinställningar dem första 100 timmarna men det blev trots detta en inbränd kanallogga och den vägrar att försvinna trots att jag bl.a. har kört med myrornas krig i timmar. Sitter nu här med en plasma-tv med som jag inte kan ångra eller häva köpet på för butiken tar inte tillbaka den nu när detta har skett. Innan ni kommer med kommentarer om att jag måste ha misskött den, lämnat kanalen på i dagar etc så vill jag säga att så är inte fallet. Har följt alla anvisningar jag fått samt noga läst manualen. Kanalloggan blev inbränd efter att ha tittat på The Thing på Showtime. Filmen är knappt 110 min lång. Panasonic TH-42PX70 är helt värdelös. 10000 kr rätt i sjön.

ALDRIG MER PLASMA-TV FÖR MIG, ALDRIG!

Inte smart att såga alla plasmor bara för att din verkar vara en felaktig produkt från tillverkningen. Jag såg nu att min har gått över 1000timmar nu på typ 3.5 månader utan visa en tillstymmelse till permanentinbränning fastän jag ibland lämnat statiska bilder på längre tider samt att dottern lämnat TVn på med statiska DVD-menyer en längre tid.

Istället för att bara spy galla över en apparat kan du ju gärna skriva lite mera ingående vad för oljud som tvn avger eftersom den inte är tyst och på vilka programmaterial är det som sirap över bilden?

EN plasma är ALDRIG helt tyst (inte än iaf) utan den avger alltid ett svagt surrande ljud i drift pga tekniken men fastän jag själv är väldigt kräsen så hör jag inte min överhuvudtaget om jag inte står direkt framför apparaten eller lyssnar bakom den och av alla plasmor jag testat så är denna den absolut tystaste jag varit med om.

Om du har som du säger sirap över bilden så antar jag att du kör en taskig analog antennsigal till den med typ brusreducering m.m. påslaget så kan jag förstå det. Prova då att testa t.ex. en lika stor LCD-tv som är betydlig känsligare vid dålig signal och du kommer att tycka att den är ännu sämre. Du kan inte jämför en 42 tum stor apparat med t.ex. en gammal CRT 28"och tro att bilden skall bli lika bra på på en nyare platt tv med analog signal utsträck på 42 tum eller för den delen 50 tum. Får du dålig bild med något annat så kan du gärna skriva vad för övrig utrustning du har kopplat mot den.

Postad 07 January 2008 - 00:11

P C
  • P C
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Men svara på frågor och utveckla ämnet för att få råd och hjälp är du inte intresserad av tydligen.

Varför kan du inte skicka tillbaka den? Hur har konversationen med FB sett ut? Ta upp det i butikstråden så att FB där kan svara och kanske ändra sig?
Varför kan du inte lägga ut en bild som visar hur det ser ut och om du nu mot förmodan inte får skicka tillbaka den, diskutera lösningar som tex en försäljning här på forumet.

Det är ju lätt att överbevisa de som tror att ditt inlägg är oseriöst så kom igen nu!

Men svara på frågorna? Är det ett jäkla förhör? Du kan inte på fullaste allvar mena att jag skall bevisa för dig/er att jag har en inbränd kanallogga för annars anses jag vara oseriös? Ja men tjena!

Jag kan inte skicka tillbaka en tv som är över en månad gammal och åberopa ångerrätten. Om du läste mitt första inlägg så skulle du ha sett att jag följde råden att köra dem 100 första timmarna på låga kontrast- och ljusinställningar. Tog lite över en månad att komma upp i dessa för jag bor inte framför tvn.

Inte smart att såga alla plasmor bara för att din verkar vara en felaktig produkt från tillverkningen. Jag såg nu att min har gått över 1000timmar nu på typ 3.5 månader utan visa en tillstymmelse till permanentinbränning fastän jag ibland lämnat statiska bilder på längre tider samt att dottern lämnat TVn på med statiska DVD-menyer en längre tid.

Istället för att bara spy galla över en apparat kan du ju gärna skriva lite mera ingående vad för oljud som tvn avger eftersom den inte är tyst och på vilka programmaterial är det som sirap över bilden?

EN plasma är ALDRIG helt tyst (inte än iaf) utan den avger alltid ett svagt surrande ljud i drift pga tekniken men fastän jag själv är väldigt kräsen så hör jag inte min överhuvudtaget om jag inte står direkt framför apparaten eller lyssnar bakom den och av alla plasmor jag testat så är denna den absolut tystaste jag varit med om.

Om du har som du säger sirap över bilden så antar jag att du kör en taskig analog antennsigal till den med typ brusreducering m.m. påslaget så kan jag förstå det. Prova då att testa t.ex. en lika stor LCD-tv som är betydlig känsligare vid dålig signal och du kommer att tycka att den är ännu sämre. Du kan inte jämför en 42 tum stor apparat med t.ex. en gammal CRT 28"och tro att bilden skall bli lika bra på på en nyare platt tv med analog signal utsträck på 42 tum eller för den delen 50 tum. Får du dålig bild med något annat så kan du gärna skriva vad för övrig utrustning du har kopplat mot den.

Inte smart att du antar saker eftersom jag inte är smart som "sågar" en för mig dålig teknik/apparat. Kommer aldrig riskera mina pengar och köpa en plasma igen. Showtime är en digital kanal. Jag har stängt alla så kallade bildförbättringsfunktioner och sätt den i normal-läge. Vad har lcd-tv med detta att göra? Kul för dig att du inte fått en inbränd kanallogga. Skulle du vara lika positiv om du lagt ut 10000 kr som visar sig vara helt bortkastade pengar?

Postad 07 January 2008 - 00:27

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Om någon vecka är kanalloggan säkert borta. Kör normal kontrast bara, tv-bilden i fulläge, så ska du se att det ordnar sig.

Postad 07 January 2008 - 00:32

Zlim
  • Zlim
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Skriv dina exakta inställnignar och visa en bild på inbränningen så ska vi se vad vi kan göra

Postad 07 January 2008 - 00:54

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Felet är mannen

1. Du är väldigt ny på forumet "med hemskt lite skrivna inlägg ;P o vart är dom inläggen placerade

2. Du går väldigt hårt fram mot plasma den suger bla.bla för att du har haft otur med 1,apparat som säkerligen var sönder från början kanske.

3. Du verkar inte vilja visa några bevis alls på det du säger, dom flesta har en digitalkamera eller känner en som har. Inte svårt o knäppa o ladda upp så resten får ser. Sluta streta imot så hemskt mycket och bevisa istället så blir dom nog tysta.

4. Du kanske bara är en person som bara skriver massa skit, bara du som kan veta då ingen här "kanske" inte känner eller vet vem du är.

Det är väldigt svårt och lita på personer man inte vet något om, man kan inte begära en sådan sak. Tillit är något som byggs upp eftersom tiden går

Postad 07 January 2008 - 01:51

Wowbagger IP
  • Wowbagger IP
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
P C du verkar visst också äga 2 PS3 en Xbox360 och en Wii och alla totalsågar du, har svårt att köpa något som du skriver om dina problem med din TV då du verkar smått oseriös.

Redigerat av Wowbagger IP, 07 January 2008 - 01:52.

Postad 09 January 2008 - 13:57

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Men svara på frågorna? Är det ett jäkla förhör? Du kan inte på fullaste allvar mena att jag skall bevisa för dig/er att jag har en inbränd kanallogga för annars anses jag vara oseriös? Ja men tjena!

Jag kan inte skicka tillbaka en tv som är över en månad gammal och åberopa ångerrätten. Om du läste mitt första inlägg så skulle du ha sett att jag följde råden att köra dem 100 första timmarna på låga kontrast- och ljusinställningar. Tog lite över en månad att komma upp i dessa för jag bor inte framför tvn.

Inte smart att du antar saker eftersom jag inte är smart som "sågar" en för mig dålig teknik/apparat. Kommer aldrig riskera mina pengar och köpa en plasma igen. Showtime är en digital kanal. Jag har stängt alla så kallade bildförbättringsfunktioner och sätt den i normal-läge. Vad har lcd-tv med detta att göra? Kul för dig att du inte fått en inbränd kanallogga. Skulle du vara lika positiv om du lagt ut 10000 kr som visar sig vara helt bortkastade pengar?

Du måste förstå att du är medlem på ett diskussionsforum som du själv valt att medverka i och lägger man in ett inlägg där man totalsågar en apparat, vilket du gjort på samtliga apparater du betygsatt, så vill andra gärna veta varför och vilken förutsättningar apparaten haft. Meningen med detta är att man skall kunna disskutera kring ärendet och att bara skriva in att visas saker är värdelösa utan att kunna delge mera innehållsrik info kring detta ser vi andra inget värde i.

I mitt inlägg så står det varför jag drog upp ett exempel med LCD-tv, dålig signal = dålig bild. Du berättar inte vilken signaltyp du matar plasman med eller vilken utrustning runt omkring du har eller har testat med då du påpekar sirapseffekt över bilden. Har du det på denna apparat så kommer du säkerligen få det på alla andra också.

Jag har också lagt ut 10000kr på min och jag är precis lika nöjd med min som den dagen jag köpte den för typ 4mån sedan, och nu har den gått drygt 1000timmar utan någon speciell inkörning förutom ca 50% på ljus och kontras och den har visat statiska bilder titt som tätt, PS2-spel, 2:35-filmer med svarta border utan ha fått PERMANENTA inbränningar. Jag vet ingen annan som fått det heller och då är vi 3st inom familjen och 4st bekanta som har just den modellen. Har du fått en inbränning av loggan med de värden du angett efter 110minuters film så ÄR det fel på apparaten och då kan man inte såga samtliga plasmor på markanden i ett inlägg, det ger inte ett seröst intryck.

Kontakta Fyndbörsen igen och disskutera med dem och berätta läget eller kontakta Jarle Ruud på Panasonic som är produktansvarig så hjälper det dig säkert din situation bättre än att såga Plasma tekniken på ett forum.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.