Var inne på Audio och video affär igår och såg detta paket. Är det någon som har det eller hört den? Tyvärr så var den jag såg inte inkopplad så det gick inte att lyssna (dom hade inte tid att koppla in den...) Skriv gärna lite om den så att man inte köper grisen i säcken.
JVC DD-3
(Högtalarpaket för hembio)
|
1
|
(2)
|
Inga priser |
1 relaterade trådar
JVC Sophisti DD-3 DD-8 (0 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 05 January 2008 - 10:56
Hej
Var inne på Audio och video affär igår och såg detta paket. Är det någon som har det eller hört den? Tyvärr så var den jag såg inte inkopplad så det gick inte att lyssna (dom hade inte tid att koppla in den...) Skriv gärna lite om den så att man inte köper grisen i säcken.
Postad 05 January 2008 - 11:26
Letar oxå efter ett litet system.Detta verkade först riktigt bra, med nätverksanslutning & allt.
Men när jag läste om ljudet, så blir det nog att tänka på nåt annat. Ljudet beskrevs som lamt och dom ville inte ens kalla detta för ett hemmabiosystem...
Kan du få dom till att koppla in högtalarna i affären så är det ju alltid bäst när man får bilda sig en egen uppfattning.
Hör av dig om du får det provat.
Mvh
Men när jag läste om ljudet, så blir det nog att tänka på nåt annat. Ljudet beskrevs som lamt och dom ville inte ens kalla detta för ett hemmabiosystem...
Kan du få dom till att koppla in högtalarna i affären så är det ju alltid bäst när man får bilda sig en egen uppfattning.
Hör av dig om du får det provat.
Mvh
Postad 15 February 2008 - 13:37
Hej och ursäkta att jag inte har skrivit nåt på denna tråd. Jag har nämligen hoppat mellan olika system och märken men nu idag har jag varit och TESTAT detta system. Och "hoppsan då" vad jag blev lurad, det lät ju riktigt j***a BRA. När försäljaren skulle demonstrera så lät det inte så värst men när jag tog tag i fjärren och ändrade lite olika setup´s så lät det VÄLDIGT BRA. Var inne på en Audio och video butik och de tar 7495:- men om man söker på nätet så hittar man den för ca 3500:-. Testade både vanlig musik CD och film DVD. Högtalarna ser inte ut att kunna prestera mycket ljud men det gör den. Högtalarna väger ca 1kg st så dom känns stadiga och rejäla. Ett stort plus är att man kan koppla datorn direkt till systemet via LAN och den har även USB kontakt fram. Jag kommer att beställa denna när löningen kommer....
Postad 20 February 2008 - 14:00
Jag har haft min DD-3 i ett år nu och vill påstå att det är ett riktigt kap för 3.500. För filmtittande är ljudet mer än ok. 3-1 systemet ger en bättre upplevelse än 2.1 men något riktigt surround är det naturligtvis inte. Jag tycker faktiskt att den är lite i tunnaste laget för musik, är du audiofil blir du inte nöjd. Jag har lyssnat på storebror DD-8 som däremot låter riktigt bra. Storleksfaktorn avgjorde till DD-3's fördel för min del.
Vill du dessutom streama musik och video och vill slippa en extra pryl i TV-bänken är det ett givet val. Notera att det inte går att streama direkt från ISO eller MKV. Mpeg och AVI (DivX) går fint. Det medskickade programmet fungerade inte så bra på min PC dock, satsa på WMP11, Nero, Twonky eller dylikt. Själv kör jag från en NAS med Twonky installerat.
M v h
Anders
Vill du dessutom streama musik och video och vill slippa en extra pryl i TV-bänken är det ett givet val. Notera att det inte går att streama direkt från ISO eller MKV. Mpeg och AVI (DivX) går fint. Det medskickade programmet fungerade inte så bra på min PC dock, satsa på WMP11, Nero, Twonky eller dylikt. Själv kör jag från en NAS med Twonky installerat.
M v h
Anders
Postad 23 February 2008 - 15:30
Hej Anders
Hur hanterar den att skala upp dvd till 720p?
m v h snippe
Hur hanterar den att skala upp dvd till 720p?
m v h snippe
Postad 23 February 2008 - 22:37
Jag är fel person att fråga eftersom jag inte kör HDMI till min TV utan Component. Den ska leverera 720p via HDMI vad jag förstår.
Några irritationsmoment ska jag kanske dela med mig av. Den bara kan spela från Flashbaserade USB-minnnen. USB-HDD fungerar inte. Fjärrkontrollen är ingen höjdare, ganska rörig och dållig IR (i vanlig ordning). Displayen på spelaren är vinklad så att det kan vara svårt att läsa från soffan. Det var alles.
Här är för övrigt en av dom bättre testerna jag läst om systemet.
http://ecoustics-cne...=ecoustics-cnet
M v h
Anders
Några irritationsmoment ska jag kanske dela med mig av. Den bara kan spela från Flashbaserade USB-minnnen. USB-HDD fungerar inte. Fjärrkontrollen är ingen höjdare, ganska rörig och dållig IR (i vanlig ordning). Displayen på spelaren är vinklad så att det kan vara svårt att läsa från soffan. Det var alles.
Här är för övrigt en av dom bättre testerna jag läst om systemet.
http://ecoustics-cne...=ecoustics-cnet
M v h
Anders
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
JVC Sophisti DD-3 DD-8
8 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler