Jag har skaffat mig en ny projektor i form av en full-HD HD1:a. Den matas nu av en PS3, en HD-DVD och en digitalmottagare. Jag funderar dock på om detta verkligen var rätt val, de flesta filmer verkar bli BD men enda sättet att kunna titta på region A verkar vara via HTPC.
Om man nu skall gå över till PC är det några saker som måste till:
1. Digital-TV via boxer. Idag används en Dilog 160 Gb boxerbox. Den har två mottagare så det går att spela in ett program medan man tittar på ett annat. Hur skall man lösa detta i en HTPC? Kan man bara "fylla på" med DVB-T kort och hur går det då med boxer-kortet. Att bara använda en motagare verkar fungera med FireDVB som har CA-interface.
2. Går det att använda en tredje mottagare för satellit också? I så fall vilken lösning bör användas för att kunna se på fri HDTV? Jag är inte intresserad av att betala en massa till canal digital.
3. Vilken programvara rekomenderar ni för att hantera 2-3 mottagare men med bara ett boxerkort?
4. HD-DVD och Blue-ray verkar gå att fixa med en LG combo-läsare som också kan bränna BD om det skulle behövas, GGW-H20L. Någon som har erfarenheter av denna?
5. Vilken programvara behövs för HD-DVD och BD? Är det samma som för digital-TV?
6. Jag har en relativt färsk HP stationär dator, HP m8191.sc-a tror jag den heter. Den har 2.4 quad CPU, 3 Gb minne och tre diskar på 320 Gb styck. Grafikkortet är ett GeForce 8600 GT med HDMI och det sitter ett TV-kort i datorn, det fungerar dock bara för fria kanaler. Bör denna dator fungera som en bra bas för en HTPC? Jag har provat den mot min JVC HD1:a och bilden från DVD var inget att klaga på. Den är också mycket tyst vid normalt användande.
Ge mig gärna förslag på delar och komponenter.
/professorB
Sökningen pågår
Avancerad sökning
122 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?