Proson Conquest 5020 mk2 eller Infinity Primus II C25
12 svar till detta ämne
Postad 05 January 2008 - 17:20
Herrmann
-
Herrmann
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej alla glada forum-människor!
Jag har planer på att införskaffa en center högtalare. Som frontar har jag ett par Proson Conquest 6020 mk2.
Jag funderar på, om det är smart att köpa centern i samma serie, eller om det är bättre att köpa en annan.
Har ni några tips om vilken center jag bör köpa, med min begränsade budget?
Postad 06 January 2008 - 00:37
sossen
-
sossen
-
Forumräv
-
-
718 inlägg
Skulle nog satsat på en i samma serie så de blir klangmatchande. Har själv infinity c25 center tillsammans med primus 250 golvhögtalare. Centern är helt ok, ingen monstercenter dock.
Postad 06 January 2008 - 01:22
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Primus serien är bättre !
sattsa på den är mitt råd
Postad 06 January 2008 - 23:35
Herrmann
-
Herrmann
-
Rookie
-
7 inlägg
Hehe, två helt olika svar, som säger exakt anledningarna till varför jag står och ej kan bestämma mig mellan de två! Ni gör det inte lätt för mig! ;D
Postad 07 January 2008 - 18:08
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
primus serien är ett riktigt kap för priset, specielt primus 250 som är en riktig prisbomb, men om du vill spela på PA nivå så finns det bättre alternativ.
Men tro inte att dom inte kan spela på bra med en bra stärkare som har kåll på läget
Postad 08 January 2008 - 10:35
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
Primus serien är bättre ! sattsa på den är mitt råd 
Motivation? Vad är det för ljudskillnader mellan dem? Herrmann - är det aktuellt att byta frontar?
Postad 08 January 2008 - 16:08
Herrmann
-
Herrmann
-
Rookie
-
7 inlägg
hifisnubben - det är inte aktuellt att byta frontar just nu! Då min enda inkomst för tillfället är studiemedel från CSN så har jag inte riktigt pengar till det för tillfället. Så de får vara kvar så länge, alltså behövs nåt som passar till dem
Postad 08 January 2008 - 19:44
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
hifisnubben Postat Idag, 10:35
Motivation? Vad är det för ljudskillnader mellan dem?
Herrmann - är det aktuellt att byta frontar?
För att jag själv har lyssnat på båda och hjälpt en vänn med ett hitta bra högtalare i prisklassen, vi kom fram till ett primus 25 nästan ligen i en egen klass. Visst det är vad Vi ! kom fram till, men jag kan ju säga att dom spelar ganska neutralt med bra finnes och chärpa och det kan ju alldrig vara fel Sedan så finns det högtalare i prisklassen som kan spela högre, och en del som låter lite renare m.m. men primus 25 är en bra kombination som dessutom inte kräver en stor stärkare för att komma till sin rätt. Enligt mig är det alltså mycket kompetenta högtalare som låter bra för priset och som desutom har en bra känslighet. Nöjd ?
Postad 09 January 2008 - 08:34
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
Visst är det en bra högtalare, men jag var lite nyfiken på mer info.
Hur är skillnaden i ljud? Med vad testade ni? Varför skulle c25 passa bättre klangmässigt till Proson än en Prosonhögtalare?
Postad 09 January 2008 - 18:13
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
hifisnubben Postat Idag, 08:34 Visst är det en bra högtalare, men jag var lite nyfiken på mer info. Hur är skillnaden i ljud? Med vad testade ni? Varför skulle c25 passa bättre klangmässigt till Proson än en Prosonhögtalare?
Sa bara att vi båda tyckte att c25 var bättre, jaha nu blir jag ju lite sur, Jag måsta skaffa glasögon Jag har läst lite fel, jag trodde att det rörde sig om att han hadde primus 250 frontar redan jo, då kanske du skulle kunna sattsa på proson i stället, det blir bättre klang likhet med frontarna förmodligen. Men jag tycker att primus centern hanterar röster bättre och att den har en lite renare diskant, men den kan nog vara lite klenare än proson. du bör sattsa på att det ska vara bra klangmatchning
Postad 09 January 2008 - 19:43
Herrmann
-
Herrmann
-
Rookie
-
7 inlägg
Okejokej! Då blir det nog så att jag kommer inhandla proson-centern! Tack för hjälpen
Postad 10 January 2008 - 09:24
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
hifisnubben Postat Idag, 08:34 Visst är det en bra högtalare, men jag var lite nyfiken på mer info. Hur är skillnaden i ljud? Med vad testade ni? Varför skulle c25 passa bättre klangmässigt till Proson än en Prosonhögtalare?
Sa bara att vi båda tyckte att c25 var bättre, jaha nu blir jag ju lite sur, Jag måsta skaffa glasögon Jag har läst lite fel, jag trodde att det rörde sig om att han hadde primus 250 frontar redan jo, då kanske du skulle kunna sattsa på proson i stället, det blir bättre klang likhet med frontarna förmodligen.
Men jag tycker att primus centern hanterar röster bättre och att den har en lite renare diskant, men den kan nog vara lite klenare än proson. du bör sattsa på att det ska vara bra klangmatchning 
Aha. Då var det som jag trodde. Ville bara kolla om jag gissat rätt. /Han som läser fel mest hela tiden ...  Kom på - tycker det ändå var intressant att få en åsikt om 6020 VS 250. Jag har bara hört Primus, men hade GISSAT att Proson skulle stå sig bra och tom vara bättre.
Postad 10 January 2008 - 17:34
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Sa bara att vi båda tyckte att c25 var bättre, jaha nu blir jag ju lite sur, Jag måsta skaffa glasögon Jag har läst lite fel, jag trodde att det rörde sig om att han hadde primus 250 frontar redan jo, då kanske du skulle kunna sattsa på proson i stället, det blir bättre klang likhet med frontarna förmodligen.
Men jag tycker att primus centern hanterar röster bättre och att den har en lite renare diskant, men den kan nog vara lite klenare än proson. du bör sattsa på att det ska vara bra klangmatchning 
Aha. Då var det som jag trodde. Ville bara kolla om jag gissat rätt. /Han som läser fel mest hela tiden ... 
Kom på - tycker det ändå var intressant att få en åsikt om 6020 VS 250. Jag har bara hört Primus, men hade GISSAT att Proson skulle stå sig bra och tom vara bättre.
Jepp, det är lätt hänt, specielt när man e trött =) Proson centern är dock inte dålig utan tvärtom mycket bra, men jag tycker att primus centern a kan ge ett mer nyanserat ljud i röstar m.m. Men poson kan man spela högre med och den har ett lite kraftigare ljud, men dek kopleterar man lätt med att sätta den på Smal i stärkaren.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|