Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Laga skumkanten.

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 January 2008 - 23:23

darkages
  • darkages
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Tjena.

Hörde ett flås från högtalaren idag och mycket riktigt så hade tjejens kattfan varit där B)

Grejen är att jag har ingen lust att laga min Proson conquest 66 bas då jag har planerat uppbyte i många år men aldrig kommit till saken.
Tecken från ovan tänker du men just nu har jag inte pengarna, studerar osv... Dessutom hade jag tänkt skicka vidare dessa till bättre behövande när jag var klar, säga vad man vill men urusla är dom inte. Behöver bara lite kraft så släpper dom.

Okej behöver tips nu för att rädda skumkanten. Revan är inte speciellt stor och går tvärs över, från mitten går det en reva utåt och två inåt.
Hade det varit längst med hade jag tätat med tuntlager superlim men nu går det inte eftersom jag behöver något som kan följa med i skumkantens rörelser.
Skumkanten är i gummi och ser rätt tålig ut så bara jag får den tätt så kommer den nog inte heller att reva upp sig ytligare.

Har för mig att jag läst för länge sedan om någon som använt nagellack! men jag har också silikon i garderoben.
Tips någon snälla

Postad 05 January 2008 - 23:53

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
Kläm ur lite casco textillim i en liten burk eller nåt,tillsätt några droppar vatten,rör om ock stryk på med en liten pensel ett par gånger,du ser när det torkat för då blir det osynligt.Textillim är baserat på naturgummi ock perfekt till såna här ändamål.Har man skumkanter som börjar bli dåliga stryker man ett par lager på hela kanten så har man fräsha gummikanter i stället.Mvh.

Postad 06 January 2008 - 20:13

darkages
  • darkages
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Verkar fungera skit bra! :) ska bara låta det härda ordentligt under natten så ska jag testa om det håller tätt imorn.

Bara hoppas den klarar sig nu då. Får väl köpa Canton sen :P skulle vilja se kattfan ta sig igenom metall galler B)

Föressten... hur ska man kolla tätheten? Tänkte smeta på lite handkräm, och titta efter bubblor, men jag är rädd att skrapa bort limmet av misstag!

Redigerat av darkages, 06 January 2008 - 20:16.

Postad 06 January 2008 - 21:35

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

Verkar fungera skit bra! :) ska bara låta det härda ordentligt under natten så ska jag testa om det håller tätt imorn.

Bara hoppas den klarar sig nu då. Får väl köpa Canton sen :P skulle vilja se kattfan ta sig igenom metall galler B)

Föressten... hur ska man kolla tätheten? Tänkte smeta på lite handkräm, och titta efter bubblor, men jag är rädd att skrapa bort limmet av misstag!

Hej,lägg på ett till lager ,det blir en jätteseg hinna av det limmet,har du bara haft på där det var paj så är det garanterat tätt ock håller i åratal.Mvh.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.