Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

3:e parts fjärrkontroll till PS3, inte Bluetooth?

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 January 2008 - 13:38

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0
De 3:e parts fjärrkontroller jag har sett till PS3 består av fjärrkontrollen plus en dongle att sätta i USB. Varför?

Innebär det att 3:e parts fjärrkontrollerna inte är Bluetooth? I sådanafall skulle man ju kunna köpa en sådan och sedan använda en multifjärr trots allt!

Eller tänker jag helt fel nu, det har ju hänt förr :D

Postad 07 January 2008 - 13:43

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

De 3:e parts fjärrkontroller jag har sett till PS3 består av fjärrkontrollen plus en dongle att sätta i USB. Varför?

Innebär det att 3:e parts fjärrkontrollerna inte är Bluetooth? I sådanafall skulle man ju kunna köpa en sådan och sedan använda en multifjärr trots allt!

Står det inte på produktinfon om dom använder bluetooth då?

En anledning till att dom har en usb dongle kan vara att dom ska kunna användas av andra apparater också utan inbyggd bluetooth.

Redigerat av l2ickard, 07 January 2008 - 13:55.

Postad 07 January 2008 - 14:13

loop75
  • loop75
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Det måste väl vara så att USB-donglen är en IR-sensor, efterom PS3 inte har en sådan? I så fall är det inte Bluetooth, så då kan du programmera din IR-multifjärr till att styra PS3:an också.

Har du några länkar till de produkterna? Jag är också intresserad av att bli av med en fjärrkontroll... :rolleyes:

Postad 07 January 2008 - 14:20

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0
Problemet är att de som säljer dessa inte skriver vad USB-dongeln är till eller om det är Bluetooth eller IR.

Jag gissar dock på att USB-dongeln är en IR-sensor. Priset på produkterna skvallrar också om att de inte kan innehålla Bluetooth tycker jag.

Jag återkommer med länkar!

EDIT : Som exempel : http://www.webbshopp...g...ctId=12855

Redigerat av Unregistered1014, 07 January 2008 - 14:21.

Postad 07 January 2008 - 16:06

loop75
  • loop75
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Problemet är att de som säljer dessa inte skriver vad USB-dongeln är till eller om det är Bluetooth eller IR.

Jag gissar dock på att USB-dongeln är en IR-sensor. Priset på produkterna skvallrar också om att de inte kan innehålla Bluetooth tycker jag.

Jag återkommer med länkar!

EDIT : Som exempel : http://www.webbshopp...g...ctId=12855

Tack för länken! Det där är garanterat en IR-kontroll med en USB-IR. Intressant...

Postad 07 January 2008 - 16:15

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

En anledning till att dom har en usb dongle kan vara att dom ska kunna användas av andra apparater också utan inbyggd bluetooth.

Nackdelen med denna uppsättning är ju att du inte kan sätta på ps3 med multifjärren eftersom ps3 inte ger någon ström från usb-uttagen när den är i standby.

citerade kanske lite fel...

Redigerat av endumen, 07 January 2008 - 16:16.

Postad 07 January 2008 - 16:35

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0

Nackdelen med denna uppsättning är ju att du inte kan sätta på ps3 med multifjärren eftersom ps3 inte ger någon ström från usb-uttagen när den är i standby.

citerade kanske lite fel...

Glädjedödare :rolleyes:

Postad 07 January 2008 - 18:19

....mr anders(son)
  • ....mr anders(son)
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Ir är det. Jag har en. ingen höjdar kvalitet, men är kanon om man vill programmera en multifjärr
Nyko.com har en som är bra mycket bättre, men måste importeras från USA

Jag ska ha min nyko enbart irdongeln för att styra PS3 med min Bang&Olufsen BV9

Redigerat av ....mr anders(son), 07 January 2008 - 18:21.

Postad 07 January 2008 - 19:54

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
Har för mig att Sony inte har öppnat upp BlueTooth för 3:e parts utvecklare(förutom tangentbord/mus som följer en standard).

Pga detta kör tex GH3-gitarren med en dongle.

Postad 08 January 2008 - 10:23

Unregistered09d54d60
  • Unregistered09d54d60
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Jag har en Pronto modell fetare men använder originalfjärren just pga att det är Bluetooth. Har nämligen PS3an i hembion där både projektor och all annan elektronik står bakom biostolarna. Skönt att slippa rikta fjärren bakåt men av gammal ohejdad vana gör man det ändå :) .

Postad 08 January 2008 - 12:55

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Jag har en Pronto modell fetare men använder originalfjärren just pga att det är Bluetooth. Har nämligen PS3an i hembion där både projektor och all annan elektronik står bakom biostolarna. Skönt att slippa rikta fjärren bakåt men av gammal ohejdad vana gör man det ändå :) .

Ja, absolut. Man känner sig lika dum varje gång man tar upp den och riktar :D

Min funkar på mina 80m2 utan problem

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.