Min andra tanke är att man måste ha en HDMI kabel till den... om min nuvarande kabel på 1m kostar 700:- Vad kostar då inte en 10meter?? Eller finns det ett annat sätt just för projektorer.
HD projektor för 10-15000:- Vilken är bäst?
Startad av
Unregistered39a3ba6e
, Jan 08 2008 20:36
7 svar till detta ämne
Postad 08 January 2008 - 20:36
Satt i tankarna på en projektor och vill gärna ha en HD klar. Tänkte mig 720p, annars ser jag att snabbt blir jävligt dyrt. Men vilken anser ni vara den bästa i prisläget 10-15 000? Nu är jag inte så insatt i de olika varianterna men det finns tyldligen DLP och ngt annan variant som jag inte riktigt känner till. Vilket rekomenderas och vad är skillnaden?
Min andra tanke är att man måste ha en HDMI kabel till den... om min nuvarande kabel på 1m kostar 700:- Vad kostar då inte en 10meter?? Eller finns det ett annat sätt just för projektorer.
Postad 08 January 2008 - 20:42
Har du inga placeringsproblem eller lider av RBE (regnbågar) så hittar du inget under 15.000, nästan 20.000 som är bättre än Mitsu HC3100. Du behöver ju inte använda HDMI men det är att föredra. Jag har en 10 m Supra HDMI som jag betalade 900 kr för om jag inte minns fel.
Postad 08 January 2008 - 22:55
Som föregående skribent, behöver du inte använda lensshift så är DLP ganska mycket bättre än LCD, bildmässigt alltså. För mig som behöver lensshift finns det en uppsjö av LCD-projektorer. Alla presterar bra bild så man får se på just de egenskaperna som är viktiga dig som köpare och välja utifrån det.
Postad 09 January 2008 - 19:12
Hej! Kan rekommendera min sharp xv-z12000 mark II!
Du kan ju jämföra den mot mitsu 3100:an på projektorcentral.com
Den ligger hästlängder före mitsun! Har själv sett mitsun på the Rock i lund, så jag vet!
1:1 pixelmappning
7000:1 native contrast 4700:1 vid d65, lika bra kontrastmässigt som nya panasonic 2000, tw-2000 när de går i d65!
24hz filmode
1000ansilumen
7sements x5 speed färghjul=inga regnbågseffekter
150tim använd bara
inköpt i juli-07!
Pris: kan diskuteras, ligger på tradera nu!
Har bytt till en xv-z21000 i 50000:- klassen, men tycker de ligger väldigt nära varandra
trots full hd på nya!
Demonstrerar gärna i Kristianstad!
MVH Jim
Du kan ju jämföra den mot mitsu 3100:an på projektorcentral.com
Den ligger hästlängder före mitsun! Har själv sett mitsun på the Rock i lund, så jag vet!
1:1 pixelmappning
7000:1 native contrast 4700:1 vid d65, lika bra kontrastmässigt som nya panasonic 2000, tw-2000 när de går i d65!
24hz filmode
1000ansilumen
7sements x5 speed färghjul=inga regnbågseffekter
150tim använd bara
inköpt i juli-07!
Pris: kan diskuteras, ligger på tradera nu!
Har bytt till en xv-z21000 i 50000:- klassen, men tycker de ligger väldigt nära varandra
trots full hd på nya!
Demonstrerar gärna i Kristianstad!
MVH Jim
Postad 10 January 2008 - 01:08
Glömde bort att fråga om kvaliten på duken. Jag antar att det spelar en stor roll för bild egenskaperna?
Postad 10 January 2008 - 01:20
Glömde bort att fråga om kvaliten på duken. Jag antar att det spelar en stor roll för bild egenskaperna?
Nej, det gör det inte sålänge det inte är överdrivet vågigt och det ska ligga runt 1 gain (vilket i princip alla gör).
Redigerat av Unregisteredbdae541f, 10 January 2008 - 01:24.
Postad 10 January 2008 - 23:36
SJälv köpte jag mig nyligen en Infocus IN78 och är väldigt nöjd. Nästan svårt o höra den när ljudet är av. Väldigt tyst och klart en av de snyggaste projektorerna i denna klass. Nu ligger den nog runt 15 som billigast på prisjakt men den är riktigt shysst. Även lillebror IN76:an kan jag rekommendera, den saknar dock Darkchip 3.
Den lever verkligen upp till sina lumen. Då jag legat hemma o vart sjuk sista dagarna har jag tittat på film utan att ens orka dra ner persiennerna (då består en hel vägg av stora fönster) och är fortfarande dugligt att se film på.
Folk snackar om att man behöver ha totalt bäcksvart, icke säger jag!
Den lever verkligen upp till sina lumen. Då jag legat hemma o vart sjuk sista dagarna har jag tittat på film utan att ens orka dra ner persiennerna (då består en hel vägg av stora fönster) och är fortfarande dugligt att se film på.
Folk snackar om att man behöver ha totalt bäcksvart, icke säger jag!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
121 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?