Bra foto och fina högtalare, även bra avvägning av färger på alla sakerna.
DALI Suite 1.7
(Golvhögtalare)
|
34
|
(4)
|
Inga priser | |
DALI Suite C0.7
(Centerhögtalare)
|
15
|
(8)
|
Inga priser | |
DALI Suite R0.7
(Surround-/ stativhögtalare)
|
9
|
(4)
|
Inga priser | |
DALI Suite S1.2
(Subbasar)
|
12
|
(7)
|
Inga priser | |
Denon AVR-2809
(Surroundförstärkare/ -receivrar)
|
45
|
(17)
|
Inga priser | |
InFocus X10
(Projektorer)
|
92
|
(31)
|
Inga priser | |
Popcorn Hour C-200
(Mediacenter / Mediaextenders)
|
23
|
(13)
|
2 695:- | |
Stewart Screenwall FireHawk 16:9 82"
(Projektordukar)
|
17
|
(2)
|
21 500:- |
19 relaterade trådar
Skickat 07 mars 2009 - 17:23
Ett så fruktansvärt stilrent och snyggt album var det längesedan som jag såg.
Skickat 25 november 2009 - 15:30
Hej
Du skrev "videolevels på källa och X10 alla gånger".
Jag har ungefär samma setup som du-ONKYO 606, PCH, HDMI SUPRA, INFOCUS IN83 (X10 innan). Jag kör PJ på VHS/VCR på förstärkaren (ONKYO). Borde jag köra ngt annat, är det d du menar med "videolevels på källa och X10 alla gånger"?
Har även svårt att mörklägga helt. Skulle du rek. FH duken?
Sen fattade jag inte riktigt d där med grå zonerna/bandningen du hade på kort, vad var det?
Hoppas d e ok med alla dessa frågor?!
Nolle2
Du skrev "videolevels på källa och X10 alla gånger".
Jag har ungefär samma setup som du-ONKYO 606, PCH, HDMI SUPRA, INFOCUS IN83 (X10 innan). Jag kör PJ på VHS/VCR på förstärkaren (ONKYO). Borde jag köra ngt annat, är det d du menar med "videolevels på källa och X10 alla gånger"?
Har även svårt att mörklägga helt. Skulle du rek. FH duken?
Sen fattade jag inte riktigt d där med grå zonerna/bandningen du hade på kort, vad var det?
Hoppas d e ok med alla dessa frågor?!
Nolle2
Skickat 27 november 2009 - 22:02
Hej, vad jag menade var att på PCH ställer man 16-235 som finns under video inställningarna. Sen din InFocus på auto för PCHn byter format (RGB YCrCb) lite beroende på källa. Din A/V bör inte påverka ngt om du inte använder den för upp/ned skalning av bilden vilket jag inte tror du gör så den behöver du nog inte ställa om. Vad de olika bilder visar är sk. "Banding" då källmaterialet som kommer kodat i gråskala mellan 16.235 uppkonverteras till 0-255 gråskalor sen tillbaka igen till 16-235 (om man har otur) och denna skalning fram och tillbaka gör att det blir hack i gråskalan vilket syns tydligt på dimma, himmel osv där det är fina gradienter i bilden.
Har Du kört PCH tillsammans med X10an oxå? Jag har svåra problem med att långsamma panoreringar blir som hackiga, ungefär som vid snabba panoreringar där bilddata inte räcker till, men jag har det för långsamma oxå, misstänker min X10 är lite knäpp, ska nog skicka den till doktorn.
Angående FH är det en makalös duk, enorm svärta framförallt om man inte kan mörklägga eller har ett ljust tak som jag, mycket mindre reflektioner i taket. Men den är kinkig på hur man sitter, ganska mycket hotspotting och om man sitter på sidan av blir det ljussvagare. Men med en IN83 borde Du inte behöva en FH, kanske hellre en Studiotek eller GreyHawk, om du är sugen på att göra av med pengarna
Jag köpte min FH från USA, ca 16k inkl frakt å "tull", etydligt bättre än 22k i sverige.
Bilder kommer på montaget osv, håller på att måla om i vardagsrummet nu så tänkte lägga ut bilder när allt är klart.
//Love
Har Du kört PCH tillsammans med X10an oxå? Jag har svåra problem med att långsamma panoreringar blir som hackiga, ungefär som vid snabba panoreringar där bilddata inte räcker till, men jag har det för långsamma oxå, misstänker min X10 är lite knäpp, ska nog skicka den till doktorn.
Angående FH är det en makalös duk, enorm svärta framförallt om man inte kan mörklägga eller har ett ljust tak som jag, mycket mindre reflektioner i taket. Men den är kinkig på hur man sitter, ganska mycket hotspotting och om man sitter på sidan av blir det ljussvagare. Men med en IN83 borde Du inte behöva en FH, kanske hellre en Studiotek eller GreyHawk, om du är sugen på att göra av med pengarna
Bilder kommer på montaget osv, håller på att måla om i vardagsrummet nu så tänkte lägga ut bilder när allt är klart.
//Love
Skickat 29 december 2009 - 10:30
tompa76 Dec 29 2009, 09:10 skrev:
skänk pengarna till rädda barnen istället eller nåt..
Jag säger igen, bra val av projje och snyggt rum. Duken är dessutom fantastisk! Även om jag inte skulle prioritera åt det hållet så kan jag glädjas med Love
Det här inlägget har ändrats av Falcy 29 december 2009 - 10:30
Skickat 29 december 2009 - 10:50
Falcy Dec 29 2009, 10:30 skrev:
Jag säger igen, bra val av projje och snyggt rum. Duken är dessutom fantastisk! Även om jag inte skulle prioritera åt det hållet så kan jag glädjas med Love
Helt min mening!
Vi här på forat är ju teknikbögar hela bunten å merparten av oss skulle nog välja hårdvara framför välgörenhet, men vi är ju alla olika
Skickat 11 januari 2010 - 09:12
Underbar anläggning och ett vackert foto. Beträffande vad vi väljer att spendera pengar på så finns det ingen rim och reson i detta forum, även om många av oss (inklusive jag själv) skulle behöva ställa mina lyxproblem i relation till verkligheten utanför. I detta forum har jag sett högtalarkablar som skulle kunna finansiera full skolgång för en barnfamilj i tredje världen. Forumet handlar som ljudintresse och masskonsumtion snarare än att vidareutveckla självreflexivitet. Men som sagt: - Fin duk.
Skickat 15 januari 2010 - 15:34
Hej, jag kör numera enbart film från PCH C-200 men tidigare använde jag PCn och i drivrutinerna för grafikkortet kan man sätta hot keys för olika inställningar, t.ex. olika utgångar. Sen hade jag en IR mottagare till datorn där man kunde ställa olika events (t.ex. hot keys) för olika koder från fjärren. Idag kör jag en server med NetHomeServer och en hemmabyggd RF-mottagare som tolkar signalerna från fjärren (har RF-batteri i fjärren) sen har jag kopplat Eventghost till NetHomeServer så när vissa event skickas från fjärren gör eventghost macron, t.ex. släcka alla ljus i lgh via tellstick sen skicka olika kommandon till PCH C-200 via telnet osv osv, svårt att förklara, jag har huuuur många speciallösningar som helst.
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
34
* Officiell tråd - Popcorn Hour C-200 *
5 filmer
1 annons

Minhembio - Senaste nyheterna
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?