Citera(mafix @ May 5 2010, 08:56 )

Jag använder detta system till min MacBook på kontoret. Så dåligt är det väl inte? Vad jämför ni med liksom?
Jag tycker att Logitech Z-2300 är det bästa 2.1-systemet i prisklassen.

Det är inte alls dåligt. Men många vill försöka glänsa med att säga att det är så dålig diskant osv. Och det är det inte. Visst finns det system med bättre diskanter och mellanregister men då blir det oftast på bekostnad av något annat. Logitech är och kommer troligtvis alltid vara ett kraftpaket. Vill man ha kraftig och välljudande bas ska man välja Logitech och vill man ha riktig hifi känsla med mindre kraft så ska man välja altec eller bose eller något liknande.
Att köpa den här produkten och ge den en stjärna, är som att köpa en traktor och klaga på att går sakta. Köp en Ferrari om du vill att det ska gå fort och köp en traktor om du vill ha kraften. Så ta reda på vad du är ute efter först.
Personligen tycker jag de systemen låter skit jämfört med logitech (samma prisklass), men jag förstår folk som tycker om dem. Det finns inget rätt eller fel i ljud. Somliga vill att det ska låta på ett visst sätt och andra vill att det ska låta på ett annat sätt. Och många gillar Logitechs välljudande system. Det är därför deras produkter har högst rank, trots att de lanserades för nästan 6 år sen.
Det här inlägget har ändrats av Zeezer May 22 2010, 12:01