Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Droplet 5.0 eller Raysonic CD-128?

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 January 2008 - 16:06

Druttaluring
  • Druttaluring
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej allihopa..

Är inne på o byta upp mig när de gäller Cd spelare..Kör idag med A.A MCD203mkII..Den funkar finfint o ja e jättenöjd me den, men man vill ju alltid byta upp sig ;)

Har hur som helst kollat runt lite o fastnade för Opera Audio's Droplet Cd..Så grym design! Sen att den väger nästan 40 kg skadar ju inte heller :) Mejlade en butik som saluför den..Dom rekomenderade även Raysonic CD-128 till min anläggning..Som för övrigt består av en Bladelius ThorII o ett par Mirage M3Si..

Har någon här personlig erfarenhet av nån av dessa spelare? O vad tycker ni ja skulle välja?

Postad 19 January 2008 - 16:52

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1651 inlägg
  • 0
Är själv på jakt efter en ny cdspelare. Denna kanske är ett hett tips för dig också :

LECTOR CDP-7T
recension 1
recension 2

Postad 25 January 2008 - 16:00

Druttaluring
  • Druttaluring
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Verkade ju inte alls tokig..Synd bara att den inte har balanserade utgångar..Ja e lite förtjust i de :) Men kan definitivt va intressant o provlyssna..Har även fått tips om ett japanskt märke som heter Tri..Tror ja iaf..

Postad 25 January 2008 - 18:43

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2346 inlägg
  • 0
Droplet är en fruktansvärt bra cd-spelare. Väldigt mycket bättre än de flesta cd-spelare upp till 40 tkr.

Den har en oerhört lågt andra handsvärde.

Postad 26 January 2008 - 00:26

Druttaluring
  • Druttaluring
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
De va kul o höra :blink: Har faktist sökt lite på nätet efter begagnade..Hittade en för ett tag sen..Tror den låg på ca 12 000..Ganska överkomligt mot nypriset på nästan 28 000 :blink: Men ska försöka ta mig en tur till butiken ja mejlat med..SÅ kan ja rycka med min egna cd o jämföra i butiken..Skulle väl helst va tvärtom, men man lär ju iaf få en uppfattning om det blir en otrolig skillnad eller om de e marginellt..

Postad 26 January 2008 - 17:46

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2346 inlägg
  • 0
För 12tkr är det bara att köpa.
Annars kan den ju funka som ett exlusivt dasslock....

Postad 27 January 2008 - 11:26

Druttaluring
  • Druttaluring
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

För 12tkr är det bara att köpa.
Annars kan den ju funka som ett exlusivt dasslock....

Haha..ja de kan den sannerligen göra..eller kanske som en skärbräda?? :D
Får kolla upp annosen igen o se om den finns kvar..

Postad 28 January 2008 - 14:12

Druttaluring
  • Druttaluring
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Fick nya numret av Hifi&Musik idag..Var med annons från ett danskt företag..Hittade ett par schyssta cd spelare från Cayin och Ayre..Låg bra i pris o verkade helt ok..Så de kan bli o forska vidare i :blush:

Postad 28 January 2008 - 18:16

Falloutboy
  • Falloutboy
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
Finns det någon anledning att du bara tittar efter rör-baserade spelare?

Annars kan jag rekommendera de nya spelarna från Densen.

Postad bild
Densen B410 (ca. 12500kr) - Densen B420

Eller varför inte mina personliga favoriter:

Postad 28 January 2008 - 19:09

Druttaluring
  • Druttaluring
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Finns det någon anledning att du bara tittar efter rör-baserade spelare?

Annars kan jag rekommendera de nya spelarna från Densen.

Postad bild
Densen B410 (ca. 12500kr) - Densen B420

Eller varför inte mina personliga favoriter:

Det har ja faktist inte tänkt på..Har nog inte med flit kollat på just rörbestyckade maskiner utan det har nog bara blivit så :rolleyes: Så rör är inget direkt krav..Däremot vill ja gärna ha balanserade utgångar..Tyckte de vart otrolig skillnad när ja började köra balanserat med min nuvarande anläggning..Så de e väl egentligen de största kravet ja har på en ny spelare..

Postad 28 January 2008 - 20:25

Falloutboy
  • Falloutboy
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0

Tyckte de vart otrolig skillnad när ja började köra balanserat med min nuvarande anläggning..Så de e väl egentligen de största kravet ja har på en ny spelare..

Det finns egentligen inget som försäkrar att det kommer låta bättre med balanserade kablar.

Meningen med balanserade kablar är ju att man ska kunna ha långa kablar med minimal signalförlust. På korta avstånd ska det inte spela någon roll, men det beror på vilken sorts överföring konstruktörerna av apparaterna har prioriterat.

Det bästa är apparater med bara en sorts in/utgångar. Apparaterna blir billigare, bättre optimerade och innehåller färre potentiella störningsmoment.

Postad 29 January 2008 - 07:05

Druttaluring
  • Druttaluring
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Ok..De hade ja faktist ingen aning om..Har otroligt dålig koll så sett :rolleyes: ..Vet bara hur jag upplevde skillnaden när jag bytte till balanserade signalkablar. Men sen vet ja ju iofs inte hur de låter med en annan cd spelare..Men i dagsläget är de stor skillnad mellan balanerat och obalanserat..Om det inte är inbillning förstås ;)

Redigerat av Druttaluring, 29 January 2008 - 07:06.

Postad 29 January 2008 - 23:50

Falloutboy
  • Falloutboy
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0

Vet bara hur jag upplevde skillnaden när jag bytte till balanserade signalkablar. Men sen vet ja ju iofs inte hur de låter med en annan cd spelare..Men i dagsläget är de stor skillnad mellan balanerat och obalanserat..Om det inte är inbillning förstås :)

Det skiljer som sagt från apparat till apparat så jag tycker inte du ska räkna bort obalanserade spelare innan du testat dem.

Postad 30 January 2008 - 07:06

Druttaluring
  • Druttaluring
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Nä de e helt sant..Får kolla runt ordenligt på olika maskiner o sen försöka testa så många som möjligt..Både balanserade och obalanserade..O med rör och utan :)

Fick för övrigt nya numret av Hifi&Musik häromdagen..Måste säga att ja blidde ganska intresserad av Yamaha's retro designade CD-S2000..SACD för 14000..Verkar mycket prisvärt..O inget hade dom o klaga på i testet heller ;)

Redigerat av Druttaluring, 30 January 2008 - 15:04.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.